|
Post by Regina Herdeiro on Dec 29, 2011 13:16:21 GMT 1
Der gik ikke mange sekunder før hendes ravgule øjne faldt på ham og et forsigtigt genert smil kom over hende læber, hvorfor blev hun dog så blød allerede? Hun hadede det og det fik hende kort til at se væk for hun burde tage sig sammen det var jo bare en mand som sikkert havde skumle bagtanker så hun ville ikke lade sig lokke af charmende smil eller søde ord. Dog så hun igen på ham da han var tæt på hende og hun lagde da også hånden i hans da han rakte den imod hende. Men hun vidste ikke helt om hun skulle neje for ham eller ikke, så hun nikkede bare med et sødt smil for hvad skulle hun ellers gøre? Han gjorde hende irriterende blød og det skulle han ikke have lov til ret længe. ”Godaften Shade. Mange tak var i tvivl om du ville kunne lide kjolen” sagde hun roligt med et lidt drillende smil for hun havde jo forsøgt at klæde sig lidt godt på selvom hun ikke ligefrem havde nogle bagtanker men hun kunne nu godt lide at føle sig smuk og det hjalp jo lidt hvis hun skulle afvise en mand, for så kunne hun da føle sig smuk nok til at andre mænd ville finde interessant sådan bare for at en mand ville forstå hun kunne finde bedre hvis det var.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Dec 29, 2011 18:03:28 GMT 1
Hvordan kunne hun være i tvivl, hun så jo bragende godt ud. Roligt kyssede han hendes håndryg, rettede sig op og eskorterede hende ned til det bord han havde sørget for de fik. Shade gjorde tegn til at han gerne ville have en ned og spørger om drikkevare, han drak sådan set alt, så damen måtte bestemme i dag. Han var en sand gentleman, trak stolen ud for hende, skubbede ind igen og satte sig selv ned. Da tjeneren kom hen, smilte han bare venligt og så mod Regina. "Vil du gøre mig den ære at bestemme hvad vi skal drikke i aften?" Spurgte han roligt, med det skæve charmerende smil der havde smeltet mange hjerter og desværre også gjort mange ulykkelige. Shade kunne jo være ens drømmeprins den ene dag og ens mareridt dagen efter. Men Regina var jo speciel, lige som Liv havde været. Musikkens kunst værdsatte han specielt meget og han elskede at nyde den og dem som spillede. Denne aften havde han en del spørgsmål og han skyldte hende jo også at svare på hvor gammel han var.
|
|
|
Post by Regina Herdeiro on Dec 29, 2011 19:35:13 GMT 1
Dette var måske lidt for fint selskab end hvad Regina var vant til, og det var jo utroligt når man tænkte på hun faktisk kom fra slottet, men så havde det også mest været til de store fester hvor folk havde været så galante som Shade var overfor hende nu. Så hun kunne ikke lade være med at smile sødt som hun blev ført hen til bordet og satte sig ned på stolen som Shade trak ud for hende og skubbede den ind igen. ”Tror vi starter med en rødvin, medmindre du er ude på at drikke mig fuld?” sagde hun roligt selvom det sidste var sagt lettere drillende med et drilsk smil for kunne jo godt være han ville være ude på at drikke hende fuld, men igen det var vidst ikke noget kønt syn for hun havde aldrig rigtigt været fuld selvom hun da nød at drikke noget ind i mellem så var det aldrig overvældende for hun kunne gætte sig til hvad der ville ske for hun ville nok mumle noget om alle de gange hun havde fået knust hjertet. Hans smil hjalp ikke ligefrem på at være lettere hård overfor ham fordi han skulle ikke have lov at knuse hendes hjerte som så mange andre mænd havde gjort. ”Men du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål” sagde hun roligt for hun ville forsøgte at få tankerne lidt hen på noget andet.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Jan 4, 2012 19:10:32 GMT 1
Det fik ham til at le varmt, tossede kvinde, men igen, der kunne jo være noget om det. Dog var det bestemt ikke hans hensigt, kun at hun fik lige præcis det hun ønskede. "Den bedste vin i har." Sagde han så med et kort nik for at sende tjeneren væk igen. Synet af Regina fik ham til at smile, mere end normalt og det var virkelig underligt at tænke på, for ikke mange kvinder kunne dette. Shade lod sin stok hvile ved stolen, han mente selv at han var i rolige og trygge omgivelser. "Jeg mener ikke at en fuld tilstand er særlig charmerende, hellere et klart sind ellers mister man oplevelser man nødig vil gå glip af. Som denne aften." Sagde han stille med et svagt smil der virkede mystisk, han så roligt mod hendes øjne, øjenkontakt var vigtig for ham. Til det sidste spørgsmål smilte han bare, for selvom han vidst godt vidste hvad hun hentød til, ville han lige være fræk at spørger. "Hvilket?" Tjeneren kom med en god flaske rødvin og to glas, skænkede, bukkede og forsvandt igen. Shade tog sit glas og hævede det som en skål, han drak ikke før hun havde skålet med ham.
|
|
|
Post by Regina Herdeiro on Jan 4, 2012 19:38:25 GMT 1
Det fik hende til at smile stort at høre ham le af hende, for det var vel tegn til at hun ikke var helt kedeligt sådan som hun frygtede at hun kunne blive fordi hun var genert og gik helt i stå hvis nogen fik hende til at rødme, dette var dog en meget sjældent ting så hun havde da altid et klart hoved medmindre hun igen blev fuld. ”Det er også sandt. Men det kan nu også være lidt morsomt ind i mellem, fulde folk fortæller jo sandheden” sagde hun roligt med et skævt smil for det var jo sandheden at fulde folk havde det med at fortælle sandheden, så man kunne da lokke meget ud af folk når det var. Eller så sagde de det bare uden man behøvede at spørge dem, så også meget praktisk i den forstand, selvom nogen var meget påtrængende når de blev fulde. Hun kunne ikke helt lade være med at se i hans øjne for det var da en yderst charmende person hun havde fundet sig her, nu håbede hun bare ikke at hun blev såret på nogen måde. ”Hvad er deres alder? De vil jo ikke rigtigt afsløre det for mig til trods for vi nok er samme race” sagde hun lidt drillende for hun ville nu gerne vide det, hvorfor vidste hun egentlig ikke for alderen var jo ubetydelig men kunne jo være han kunne snakke om noget der var ældre end hende selv. Da tjeneren kom tog hun det ene glas og hævede det som en skål til ham, da hun så ham gøre det samme for hun ville nødigt være uhøflig.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Jan 10, 2012 10:16:52 GMT 1
Der var nu ingen grund til et uklart hoved, mange havde det med at gøre ting de fortrød og mange af hans grimme sider viste sig når han blev fuld. Inderst inde var han jo magtsyg og altid i humør til en kvinde, om hun ville det eller ej. Derfor ville han ikke være påvirket, Shade havde nemlig voldtaget kvinder før ved en fejltagelse, hvis man kunne kalde det det. Sandheden var tit det bedste, men mange gange mente han selv at løgne kunne beskytte. Det var jo ikke lige den store faderrolle der horrede med mange mange forskellige kvinder. Og hvad ville hans døtre ikke tænke hvis de vidste han havde voldtaget op til flere kvinder? Shade ville gerne ændre det, men det krævede en kvinde der kunne slå benene væk under ham og dem var der sådan set ingen af. "Jeg fortrækker at sige sandheden. Så der er ingen grund til at drikke mig fuld unge dame." Grinte han så drillende og blinkede kort til hende, herefter løftede han sit glas, lod glasset ramme hans læber og drak roligt. Det slog nu aldrig en god brændevin. Noget der måtte få ham til at længdes efter pejsen og så blandet med hendes musik. Det ville jo være perfekt. Han løftede øjenbrynet og vidste udemærket at han ikke kunne spørger om hendes alder efter han havde fortalt sin, det var uhøfligt. "Når ja, aftenen hovedpunkt. Jeg er små 669 år, jeg har stadig et par hundred år at nyde." Sagde han så roligt, han skævede ned mod sin stav, det var jo underligt at sidde uden den, han var ikke så tit frivillig til at lade den stå ved sin side. Men at holde fat i den var ikke specielt hyggeligt og han nød sit selskab indtil videre, så ingen grund til at være uhøflig. Men nu til noget vigtigt for ham, musik. "Hvor længe har De spillet?" Spurgte han nysgerrigt, når hun var klar, ville de blive dus, men det var jo stadig lidt for tidligt, de kendte ikke hinanden og sad jo bare og snakkede, med et dejlig glad vin.
|
|
|
Post by Regina Herdeiro on Jan 10, 2012 16:09:55 GMT 1
Hvordan Shade var når han var fuld, kunne hun ikke vide men kun gætte sig til eftersom hun endnu ikke havde oplevet det, dog troede hun på at han umuligt kunne være særlig slem når det kom til stykket, for han var jo en charmende og høflig mand overfor hende lige nu. Men måske var han det omvendte når han var fuld? Det tænkte hun ikke just over. ”Unge dame? Jeg er altså ældre end jeg ser ud til den herre” sagde hun lettere fornærmet inden hun kom til at grine over det for det virkede jo bare tåbeligt at blive vred over sådan noget, når det egentlig kunne tages som en kompliment og ikke ligefrem nogen fornærmelse for en dame ville da bare blive smirget over at blive kaldt ung når hun i virkeligheden var gammel. Ligesom ham tog hun igen glasset og løftede det til hendes læber for at drikke en smule inden hun igen satte glasset ned på bordet. Hun kom dog til at grine lidt ved hans alder for så havde han jo ret, så var hun jo stadig ung i forhold til ham, i hvert fald et par hundrede år selvom det jo stadig var 300 år at indhente for hende hvis hun skulle nå hans alder. ”Ja så er jeg vidst en ung dame i forhold til dem” sagde hun roligt med et lille grin for det var hun jo, selvom hun egentlig havde håbet på at hun måske var ældst så hun på et eller andet på punkt kunne drille ham. ”Tja jeg har spillet omkring 350 år efterhånden” svarede hun med et skævt smil for det var vidst ved at være der omkring for hun havde jo spillet omkring hun var 13 år og lige nu var hun 360 så det var ved at være tæt på, om et par år ville det hvert fald være sandt nok.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Jan 13, 2012 10:13:16 GMT 1
En frisk kvinde, tænk at blive fornærmet over at blive kaldt ung. Alle kvinder elskede ellers at blive kaldt ung, selv de gamle damer som han så høflig var overfor i fint selskab. De grinte som regel og slog hånden ud for at hentyde han var lidt fræk at sige sådan når det ikke passede. Shade nød vinen, men endnu mere nød han selskabet som han nød den med. Hun var en betagende kvinde, han fandt hende spændende jo mere han lærte til hendes måder at reagere på og snakke. Han havde faktisk aldrig set mage. "De får mig jo til at lyde gammel." Drillede han, men blikket der var varmt og intenst sagde at det var ok. Det svage smil i mundvigen viste at han var i godt selskab og havde det godt med hvordan de havde det lige nu. Der havde faktisk ingen bagtanke været, selvom man normalt skulle tro det, hun var jo en kvinde og Shade var, ja Shade. Roligt rettede han sig lidt op og så rundt, han skulle være sikker på alt var i orden. Tjeneren kom og fyldte glasene op, det fik bare Shade til at smile og drikke lidt mere. "Det forklare jo hvorfor Deres musik er så vidunderlig. Deres passion er virkelig beundringsværdi, sådan skal en ægte musiker være." Hans stemme var rolig og blid, han så betaget på hende, måske endda en smugle drømmende og da han fandt ud af det rystede han lidt på hovdet for at vågne lidt og så så rundt igen. Det var jo ikke høfligt sådan at sidde og kigge på en kvinde, desuden kunne hun få en helt forkert ide om hvad der foregik i hans hoved.
|
|
|
Post by Regina Herdeiro on Jan 14, 2012 17:58:38 GMT 1
Det havde jo været i sjov hun havde spillet fornærmet, men ligesom alle andre kvinder tog hun jo komplimentet til sig selvom han alligevel lidt for fræk at kalde hende det når han nu ikke vidste hendes rigtige alder for så var hun ikke ligefrem ung, men egentlig var hun jo ung af sind og krop selvom sindet nok blev ældre med tiden. ”Selvfølgelig hvis jeg er den unge må de jo være den gamle” drillede hun og blinkede kort med det ene øje bare for at vise det var drillende, for hun var jo lidt ude på ballade men mest bare på at have en god tid ligesom hun havde det i forvejen for Shade var jo utroligt godt selskab, sådan her havde hun i hvert fald ikke haft det længe så det skulle da lige udnyttes. Hun drak lidt mere af hendes vin selvom hun forsøgte at holde lidt igen med det eftersom hun ikke ville være fuld overfor ham, hun ville jo nok fortryde det morgen efter for hun vidste godt hvordan hun blev hvis hun fik lidt for meget at drikke. ”Mange tak. Har i hvert fald haft passion lige siden jeg hørte violin spil første gang og da jeg endelig fik en violin i hånden kunne jeg ikke slippe den igen” sagde hun roligt for det skulle jo ikke helt tages bogstaveligt men det viste hvor meget musik betød for hende, specielt violin spil selvom hun havde prøvet nogle forskellige ting så var det altid violinen hun vendte tilbage til igen for dette var instrumentet for hende.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Jan 15, 2012 15:23:41 GMT 1
"De spiller utroligt dejligt." Mumlede han så hen over sit glas og så så kort op på hende med et charmernde smil inden han tog en tår af sin vin igen. Der skulle meget til at gøre ham fuld, Shade drak jo hver dag af sin brændevin og det var en god en af slagsen, god stærk på procenterne. Og der var jo intet som at sidde foran en pejs med sådanne et glas og en bog eller musik, måske en nøgen kvinde på pelsen foran. Shade kunne ikke lade være med at se på hende og forstille sig hvordan mon hun så ud uden den flotte kjole på som sad alt for godt på hende. Det var jo ikke just noget der altid holdte hans tanker rene, men så igen, hvornår var de også det? "Hvilken genre kan du så bedst lide at spille eller selv lytte til?" Spurgte han, selvom han godt forventede noget med hendes humørs, at det ville komme an på hvordan hun selv havde det. Det var jo typsik musikelskere at give sådanne et svar og han vidste at han selv havde det sådan. Stemningen var overraskende afslappet, han plejede at være anspændt og forsigtig, men lige nu snakkede de om noget hvor han kunne være helt sig selv.
|
|
|
Post by Regina Herdeiro on Jan 15, 2012 16:02:20 GMT 1
Regina kunne ikke lade være med at smile en smule genert da han sagde hun spillede utroligt dejligt eftersom hun jo godt kunne lide at få komplimenter selvom hun burde være vant til dem, så gik de alligevel ind i hjertet på hende. Irriterende som han kunne charmere sig ind på hende, det var bare typisk hende allerede blive glad for en charmende mand, selvom det mest af alt var på grund af hans selskab og det irriterende smil. ”Jeg fortrækker noget glad og livligt som man rigtigt kan danse til, ellers er det efter mit humør” sagde hun roligt med et charmende smil til gengæld for hun var jo normalt en meget glad person, så det afspejlede tit hendes humør men hun kunne nogle gange også godt lide at spille noget mere dystret, hvis hun skulle skræmme folk, specielt børnene for hun kunne jo ikke helt lade være med det ind i mellem.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Jan 19, 2012 9:48:06 GMT 1
Det var som han forventede, muntert musik var også dejligt, selv foretrak han jo noget stille han kunne tænke til. Men sådan var folk så forskellige. Måske også fordi han var en rolig og stille mand. Måske var hun et frisk pust at bruge tid med. Han drak lidt mere, hun gjorde ham faktisk en smugle nervøs et sted, han kunne ikke sætte finger på hvorfor. Der var bare noget ved hende som var helt igennem specielt. Noget der gav ham lyst til at sidde her hele natten, der gik faktisk ikke særlig mange frække tanker igennem hans hoved, utroligt nok. Det var mere et beundrende blik der kom fra ham end et med begær. Det sagde meget. "De er en ganske betagende kvinde." Kom det så fra ham, ud af det blå, han holdte dog den rolige attitude og smilte charmerende. Hans blik holdte fast på hende, hvis han slap hende af syne var han bange for hun ikke sad der mere.
|
|
|
Post by Regina Herdeiro on Jan 20, 2012 22:48:41 GMT 1
Et lidt genert smil gled over hendes læber da han sagde hun var ganske betagende kvinde. ”Er de ikke sikker på de bare siger det for at få mig med i seng?” spurgte hun ganske roligt som om det var en selvfølgelig at ros kun var til for at få hende med i seng, men var det ikke den mest logiske grund til at en mand ville rose en kvinde? Det var sådan hun havde opfattet det med alle hendes små middagsaftaler med mænd. Selvom denne mand var mere charmende end mange af dem hun havde været ude med og så var han jo interesseret i hendes musik hvilket var en sjældenhed i sig selv for mange ville jo bare være med hende fordi de havde en eller anden underlig fantasi med at hun skulle forvandle sig til drømmekvinden.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Jan 25, 2012 14:40:10 GMT 1
Der kom et ret overrasket blik i hans øjne, men resten af ansigtet fortrak ikke en mine, han rømmede sig lidt og lænte sig forover. Shade så på hende med et alvorligt blik, lagde sine hænder sammen og hviskede så. "Ud af alle de kvinder jeg har fortalt at de er betagende, har jeg aldrig ment det så meget som med Dem. Tro mig når jeg siger at Deres glød, Deres passion, Deres udstrålling, det hele er unikt og den mand der ikke ville kunne betage disse ting, er ikke en rigtig mand." Han lænte sig tilbage og drak igen af vinen, han smilte charmerende til hende og så bare på hende med et blidt og betaget blik. For i sandhed mente han at hun var en betagende kvinde, det måtte han jo give hende og han håbede da at møde hende igen. Regina var ikke et engangsknalds matriale, hun var for unik til at blive behandlet som ingenting, som, ja, en kvinde. Shades syn på kvinder var virkelig underligt, mange forstod ham ikke og han forventede det sådan set heller ikke. Tjeneren kom igen for at fylde lidt op, Shade så op på ham med et advarende blik, der var ingen grund til at fylde sådan på når glasset knapt nok var tomt. Tjeneren forstod, bukkede kort og forsvandt igen.
|
|
|
Post by Regina Herdeiro on Jan 25, 2012 19:43:37 GMT 1
Det han sagde og måden han sagde det på fik varmen til at stige op i hendes kinder så de blev helt røde, så hun tog lidt hurtigt hænderne op til kinderne for at skjule dem men lagde dem så ned på bordet igen efter den værste rødme havde lagt sig igen, så det var egentlig et særlig sød træk af ham. ”Nu er de egentlig lidt ond. Nu føler jeg mig jo lidt speciel” drillede hun lidt men det var jo tydeligt hun havde taget det meget positivt for hun havde jo rødmet og lige nu kunne hun ikke lade være med at smile sødt, stadig med lidt røde kinder. Hvor var det egentlig irriterende når han kunne gøre det eftersom hun ikke havde rødmet i mange år og så kommer han her og inden for en dag havde han fået hende til at rødme så kraftigt? Pokkers til charmende mænd… Da tjeneren kom og fyldte op for dem tog hun lidt hurtigt glasset og drak nogle slurke, dog ikke særlig mange eller for store men lige tilpas til at hun kunne blive rolig igen, for blev han ved med at være så charmende ville hun være bange for at hun til sidst ville falde for ham ligesom med så mange andre mænd, og inderst inde fortjente hun en der ville mere end bare at gå i seng med hende.
|
|