|
Post by walnutlee on Jan 24, 2012 20:53:59 GMT 1
Nobody var træt efter en virkleig lang gåtur i naturen det var også ved at blive mørkt hvor han tænke om at slå lejer hvor ingen dyr eller bandidter kom efter ham imens han kiggede rundt hørte han en flods plasken ikke så lang væk hvor han tænkte om han kunne slå lejer der i et sikker afstand han gik i noget tid hvor han fandt en lille flod han slog lejer i et stykke væk fra den fangede nogle små hare eller dyr som han kunne lave til bålet til mad for han var jo også sulten og tørsti imens han lage sine ting i sin telt og lavet bålet af gamle kviste og en masse andet tog han 2 sten og lavede knister med som gik i ild til træet og nu hade han alt hvad han hade brug for og natten kom hurtig lige efter han var klar han satte sig ned i grasset og slappede af imens han lavet sin dejlige mad og hans mave knurrede efter mad imens han slikkede sig om munden af sult
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Jan 24, 2012 21:25:16 GMT 1
Mario kom gående hen langs vejen. Han havde været på markedet i Nira, og solgt nogle af de smukke smykker og nipsgenstande, som han havde fremstillet i sin smedje. I sin rygsæk bar han nu en lille forsyning af ædle stene, samt to pund guld, i bare, og to pund sølv, også i bare. Over den ene af sine brede skuldre havde han sin store forhammer, Cecilia, og ved siden han hans brede slagsværd (i vikinge stil), det første sværd han nogensinde havde lavet, og det bedste, han nogensinde havde lavet. Han var simpelt klædt i en lang grønd kofte, udført i en blanding mellem hør og uld, så den var varm men ikke alt for varm. Koften var kantet med røde bånd ved halsen, ærmerne og i bunden. Efter et stykke tid så Mario bålet ved floden. Det havde været en lang dag, og han kunne ikke nå hjem til smedjen før dagen efter, så måske kunne det være at han kunne dele bålet med den fremmede. I sin taske havde han også sit soveskind, og han havde sin store kappe han kunne brede ud på jorden så han ikke lagde på den bare jord. Forsigtigt og med hammeren klar, i tilfælde af at det var en bande røvere nærmede han sig den lille lejre. Da han kom tæt nok på sænkede han hammeren og hilste høfligt. "Vær hilset fremmede. Skal vi dele varmen ved dit bål?" spurgte han høfligt, og blev stående på en god afstand, for ikke at bryde alt for meget ind i den fremmedes lejr.
|
|
|
Post by walnutlee on Jan 24, 2012 21:34:22 GMT 1
Nobody hyggede sig og nynnede stille i sin lille bål tænkte ikke på andet en sin mad da han hørte en høflig stemme komme han kiggede men forskrekkede lidt over at en person kom over han hoppede næsten op af forskekkelse af personen men smilete stille til ham med snakkede med en venlig stemme til ham "åh jammen godag undskyld for at hoppe sådan op er ikke vant til personer så tit som jeg har været men kom fremmede og sætte dig har mad nok til flere vis du har lyst" sagde han imens han tog en pind med en spyd som han lavede og satte en hare lige igennem den og gav den til den frammede mand imens han sattte sig igen på jorden og smilete til ham
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Jan 24, 2012 21:51:29 GMT 1
Mario smilede og satte sin taske på jorden, ikke langt fra bålet. Det klirede fra metallet og ædelstenen, sammen med nogle få køkkenredskaber. "Nej tak, jeg spiser helst mit eget mad når jeg er på farten." sagde han med et bredt smil "Sidst jeg spiste en fremmeds mad, endte jeg med at lække og brække mig i vejkanten i to dage, før jeg kunne stå op, og få noget at drikke." Mario lo ved mindet. Maden var tydeligvis blevet forgiftet med vilje, for da han vågnede op dagen efter var hans taske tømt for alt af værdig. Heldigvis havde der ikke været meget, største delen af de ting der var i var ekstra tøj. Mario bredte hurtigt skind og kappe ud på jorde, forsvarlig afstand fra bålet og satte sig ned.. "Jeg er Mario forresten. Mario "Storhammer" Lucifer." Da han nævnte sit tilnavn pejede han på den mægtige hammer, der var bygget både til smede gerningen, og til kamp.
|
|
|
Post by walnutlee on Jan 24, 2012 21:59:23 GMT 1
han grinte lidt af hvad han snakkede om hans ulykke men han gav hans hånd og sagde med et smil -ret at møde dig Mario mit navn er Nobody bare Nobody her ikke lige fram en stor hirtorige om mig selv er lige kommer her til dette sted er vildt nyt for mig her om kring" sagde han imens han vente sin hare med sin spyd imens han tog Marios spyd og satte den ved siden af ham imens hans mave knurret højt og Nobody tog en stor bid af sin hare med et smil og spiste meget af den og blev helt glad inden i
|
|