Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on May 15, 2012 21:35:38 GMT 1
Hun kunne ikke lade vær med at smile over hendes reaktion. At kalde hendes egen lillesøster gammel er trods alt det samme som at kalde hende selv gammel. Hvad angik stalddrengene så vidste hun godt at hun skal afvise dem for ikke at bringe skam over familien. Hendes mor som fødte hende, hendes far som opdragede hende og ikke mindst hendes søskende som hun holdt meget af. "Det ville i hvert fald overraske mig lidt hvis end ikke det var nok for ham. Men det er vel ti gange bedre at have vagter lige i hælene af en i et nyt og spændende sted, end at forblive her hver eneste evige dag uden noget som helst nyt. Så jeg vil ikke ligefrem klage" sagde hun med et smil. "Tamara vil sikkert også blive glad for forandringer. Bare så længe hun ikke laver ballade" afsluttede hun.
|
|
|
Post by Odette Soul on May 16, 2012 16:14:30 GMT 1
Det var nok bedst de afviste mænd der flirtede med dem ja, men det var nu heller ikke fordi Odette egentlig så på mænd på den måde, fordi hun egentlig havde travlt med at leve hendes liv og arbejde meget hårdt, måske for hårdt ville nogen mene men hun kunne jo ikke lade være fordi hun elskede arbejdet med dyrene, i marken og generelt bare landbrugs arbejdet, så hun havde ikke rigtigt tid til det med mand og børn. ” Ville det måske ikke også være rart at opleve noget hvor han ikke er der? Og det tror jeg helt sikker hun bliver, selvom hun vidst rejser lidt mere rundt end vi gør, så vidt jeg husker har hun næsten lige været i Infierno.. Og hvorfor må hun ikke lave ballade? Det kunne jo være vi oplevede noget der var meget sjovt.”
[/color] grinte hun let for det var jo sandt nok de forskellige ting, eftersom Tamara var den der rejste mest rundt eller i hvert fald så langt til Infierno men det var da stadig længere end Odette for eksempel rejste rundt men hun arbejdede jo også mere end Tamara gjorde det, for Tamara var jo den der var en rigtig lille prinsesse, ikke at det gjorde Odette noget men hun kunne til tider godt ryste på hovedet af hende. [/blockquote]
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on May 20, 2012 0:55:26 GMT 1
"Infierno? Du mener den dunkle og fattige by?" spurgte hun. Selv havde hun ikke tænkt sig at tage derud, men hvorfor Tamara gjorde det var nok ikke så stor en gåde. Folk er før blevet straffet på grund af hende, især mænd. Ikke ligefrem fordi det betød at det var grunden til at hun tog afsted. Men sket er sket så hun slå nærmest de tanker til side. "Det er sandt at der kan komme sjov ud a ballade, men ligeså kan der opstå problemer samt ikke at forglemme at det er et fremmed land. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide sjov men det er jo Tamara vi taler om. Desuden ønsker jeg ligeså meget som vores far at der ikke sker jer noget" svarede hun. Nok var hun ikke meget ældre end dem og hendes krop svagere end deres, men som deres storsøster følte hun at hun havde et ansvar for dem og skulle tage sig af dem som den storsøster hun var. "Men bare så I ikke overdriver kan jeg vel godt se gennem fingerene med det" afsluttede hun med et lettere grin.
|
|
|
Post by Odette Soul on May 20, 2012 10:14:40 GMT 1
”Nej storbyen Infierno.. eller jeg ved ikke helt om den er fattig men så fattig tror jeg ikke den er”
[/color] sagde hun lidt tænksom for hun ville jo gerne tænke på Infierno som den storby hvor alt det spændende var men om den var fattig var hun ikke sikker på for de havde sikkert mange flere penge end de lige gav udtryk for, netop fordi darklianer var kendt som griske og grådige folk, så de gemte sikkert mange penge flere steder. ”Vi skal til Nirelia hvor meget ballade kan vi lave der? Det er jo ikke fordi vi er krigeriske eller direkte onde. Tamara er lidt løs på det men det er vel ikke noget som man bliver straffet for hvis man knuser en mands hjerte”[/color] sagde hun igen tænksomt for hun var da ikke sikker på hvad de kunne blive straffet for eftersom ingen af dem var nogen der ville slås, drak eller gjorde andet for den sags skyld, de ville jo bare gerne opleve et nyt land og en ny by som måske passede mere til dem end Infierno måske gjorde det. ”Hvad skulle jeg dog overdrive med? Jeg vil bare gerne se nogen butikker, måske ud på landet for at se hvordan de driver landbrug der og måske til en enkelt fest”[/color] sagde hun med et lidt uskyldigt smil, for hendes intentioner om at tage til Nirelia var jo ret uskyldige. [/blockquote]
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on May 21, 2012 16:33:41 GMT 1
"Det kommer an på hvor meget ballade I vil lave, og sandt nok er det ikke ulovligt men der er vel også nogle som kan finde på at tage hævn eller sådan noget, ikke?" sagde hun lettere afslappet. Hun vidste godt at de godt kunne passe på og ikke mindst passe på dem selv, så de ikke ville komme ud for noget alvorligt. "I er da også altid så evig glade. Men en fest lyder da bestemt ikke dårligt" sagde hun. Tanken om et ferie kun for dem fik hende i godt humør til trods for stormen. Hun så atter hen mod Odette og spurgte "du har vel ikke tænkt dig at drikke det brændevin for dig selv, har du?", for til trods for at hun ikke kan tåle at drikke alkohol og bliver fuld allerede ved det første glas, så var hun i humør til noget i dag.
|
|
|
Post by Odette Soul on May 21, 2012 17:45:57 GMT 1
”Det re vel det vagterne skal være til for?” spurgte hun lidt undrende for hun mente da at vagterne burde være nok, desuden hvor stor skade kunne de lige gøre i Nirelia? Det var jo noget andet hvis de ville rejse rundt i Darklia for der ville hun bedre kunne forstå at de kunne komme i ret store problemer da man ikke skulle pisse darklianer af eller knuse deres hjerte for meget for så ville de da tage hævn. En mild latter kom fra Odette da Kio nærmest drillede med at de altid var så evige glade men der var jo ingen grund til at være sur når man havde næsten alt hvad hjertet kunne begære. ”Nej ville det ikke være skønt med en undskyldning til at prøve sin nyeste kjole og møde helt nye mennesker?”
[/color] spurgte hun lettere drillende for hun regnede jo med at de nok ville købe nogle kjoler i Nira selvom hun ikke ligefrem selv var den der gik i de finere kjole medmindre der var fest, for ellers rendte hun rundt i arbejdstøj dagen lang fordi hun nu en gang havde det bedst med det. Da hun begyndte at snakke om den brændevin Odette havde så hun lidt undrende hen på glasset som om hun helt havde glemt at det egentlig var der, men hun smilte så og tog glasset og rakte det imod hendes søster. ”Nej det har jeg vidst ikke hvis du også vil have”[/color] sagde hun roligt for hun regnede godt med at de kunne dele glas ellers måtte en af dem jo rejse sig og hente et mere, men de havde jo trods alt været søstre i flere hundrede år så der skete jo ikke noget ved det. [/blockquote]
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on May 22, 2012 20:28:29 GMT 1
"Bestemt ikke en dårlig undskylding" hun var enig med Odette. Hun var ikke selv til mange fester så hun fik næsten aldrig selv brugt hendes festkjoler. Det var næsten altid de samme menneske hver gang de var til fest, af og det var der måske en ny højtstående blandt dem men det var så også alt. Det var ikke fordi hun hadede at feste, men i hendes alder havde hun allerede været til en del og efter mange fester blev det hurtigt kedeligt. "Tak" hun tog imod glasset. Hun havde ikke noget imod at det var det selv samme glas som Odette brugte, de var sandt nok søskende af blod. Uden at skænke det et tanke mere tog hun et slurk af brændevinen, og uden nogen overraskelse blev hun allerede påvirket. Hun drak mere af glasset, lidt efter lidt indtil glasset blev tømt. "Hey, hey. Skal vi ikke tømme flasken i dag?" spurgte hun beruset og rakte glasset tilbage til Odette. "Tak igen" afsluttede hun med et smil som helt klart var tegn på at hun var beruset.
|
|
|
Post by Odette Soul on May 27, 2012 21:04:28 GMT 1
Odette smilede glad til hendes søster efter hun havde drukket alt brændevinen i glasset, noget der fik Odette til at grine meget kort. ”Du ved godt du ikke kan tåle så meget alkohol.. Vi kan jo ikke have du ender ude i stalden fordi stalddrengen frister dig”
[/color] sagde hun lidt drillende men det var dog kærligt ment, for hun ville jo helst ikke have at Kio gjorde noget som hun ville fortryde næste dag, og Odette ville ikke ligefrem kunne passe på hende hvis hun også selv var fuld, selvom det var mange år siden hun rigtigt havde været fuld da hun var en af dem der kunne beherske sig, så hun drak sjældent ret meget, men hun kunne da godt nyde et glas i ny og næ og vejret havde jo ikke været til at man kunne være ude, så det var jo endnu en grund til at Kio ikke skulle have lov at være helt fuld, netop hvis hun blev væk ude i stormen for så måtte de jo alle sammen ud og lede efter hende. ”Jeg tror ikke du skal have mere i dag.. ”[/color] sagde hun igen roligt og tog glasset fra Kio blot for selv at fylde det igen og drikke en smule af det. [/blockquote]
|
|