|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 18:57:36 GMT 1
Det var mørkt uden for med en stjerneklar himmel og en fuldmåne der gav den smule lys zill havde brug for. Hun sad og studerede en bog som hun så ofte gjorde efterhånden for der var ikke meget at lave for der var ikke nogen større krig men kun små angreb ind i mellem som hun aldrig selv var med i. Hun havde sat sig i en af de små læsekroge ved vinduet, hvor den fulde måne lyste ind og gav hende et lidt drømme agtig skær som hun sad i den brede vindues karm med hynner lidt bøjet over en bog i hendes skød, for hun studerede gammel krigskunst bare for at se om hun kunne lærer noget af de gamle instruktionsbøger. Nogle af dem hun havde bladret i lå nede på gulvet så hun kun havde denne ene at koncentere sig om. Hendes lange hår hang løst og indrammede hendes ansigt smukt så det nærmest gjorde hende barnlig og sød, noget hun langt fra var hvis man kendte hende rigtigt.
|
|
|
Post by Erin Snowblow on May 5, 2010 19:02:30 GMT 1
Erin var godt i gang med at pusle om bøgerne og vidste intet om at der var andre, det skete tit at hun bare blev opslugt af sit arbejde men det generede jo ikke nogen at hun gik rundt om natten og lavede orden i de mange bøger som slottet havde. hun havde ikke ret meget tøj på i aften for hun regnede med hun var helt alene så hun gik bare i en helt sort nat kjole, bare tæer og med sine briller og et lys på rulle bordet hun smurte hver dag så det ikke knirkede når hun slæbte bøger rundt på det
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 19:08:45 GMT 1
Zill sad roligt og læste for det skulle ikke undre hende at der var flere væsner her om natten, det var jo trods alt Darklia selvom det var svært at læse i det svage lys fra starin lys og fakler der var rundt omkring, hvis man ikke havde en lige så klar måne som de havde i nat. Zill studerede billederne og læste om hvordan man gjorde tingene, selvom hun til sidst klappede bogen sammen for hun kendte disse ting og kunne godt udføre dem når hun endelig gad at gøre det.
|
|
|
Post by Erin Snowblow on May 5, 2010 19:12:12 GMT 1
Erin hørte det tydelige klask fra en bog der klappede sammen, det fik hende til at stoppe op og klynke svagt ud i rummet. det ville tage en evighed at finde bare en enkelt bog herinde jo. hun skyndte sig at blive færdig med at stille bøgerne hun havde fat i på plads og tog lyset fra vognen og begyndte at gå rundt mellem alle reolerne for at finde den muligt faldne bog, det kunne jo bare være nogle natte ravne men det håbede hun egentlig ikke og så igen gjorde hun det på samme tid, sidste gang havde været uhyggelig men lækker på samme tid. hun slikkede sig lidt som sine tørre læber som hun nærvøst gik rundt og ledte efter bogen
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 19:19:54 GMT 1
Zill så ud af vinduet med et suk som hun lod bogen dumpe ned på gulvet sammen med alle de andre der lå dernede. Hun satte sig til at se en smule fjernt ud for hun manglede virkelig noget at lave eller bare træne enten kamp eller magi, selvom hun efterhånden sjældent brugte det, så hun kunne godt overveje at tage lidt væk bare for at der skulle ske noget nyt omkring hende i stedet for disse enformige dage hvor hun brugte det meste af tiden på at studere som en eller anden flittig elev, der var for klog til at kunne lege noget nyt men forsøgte.
|
|
|
Post by Erin Snowblow on May 5, 2010 19:37:05 GMT 1
Erin kom ud til de yderste reoler og gik der, hun gik rundt der lidt indtil hun så et syndigt rod på gulvet og skulle lige til at samle det hele op da hun så at der var nogen. hun gik nærmere og sagde "g-god aften, d-deres h-højhed" mens hun bukkede nådigt for Zill. hun var godt nervøs over rodet og det at hun ikke anede hvad Zill ville her så sent. biblioteket havde ikke rigtig nogen bøger der kunne intressere Zill for tiden jo
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 19:43:24 GMT 1
Zill så lidt fjernt på Erin inden hendes blik vendte tilbage til det normale tomme. "godaften Erin, du må gerne rydde op" sagde hun roligt med et skævt smil som hun betragtede hende. Der var ikke mere end 7 bøger på gulvet, alle nogen hun havde bladret igennem men ikke havde fundet noget der var særlig interessant, næste gang ville hun nok hellere studere lidt mere magi end bare kamptræning for der havde hun jo haft nogle af alle de bedste lærer der kunne opspores i begge riger.
|
|
|
Post by Erin Snowblow on May 5, 2010 19:52:19 GMT 1
Erin smilede skævt og satte sig på hug og begyndte at samle bøgerne op som hun mumlede "t-tak d-deres h-højhed" og fik hurtigt samlet bøgerne op igen og gik roligt væk for at sætte dem på plads igen så det hele kom i orden igen
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 20:01:26 GMT 1
"Du skal ike være bange for mig" sagde hun roligt efter Erin mens hun betragtede hende uden at røre sig, for hun havde jo en af de gode siddepladser her i bibliotekt, som kun var på de bløde puder ved vinduerne, så når hun kom så vidste folk godt de skulle rejse sig.
|
|
|
Post by Erin Snowblow on May 5, 2010 20:04:31 GMT 1
Erin kom tilbage efter at have stillet bøgerne på plads og sagde "undskyld... de ved jo jeg nemt bliver nervøs deres højhed" hun kunne ikke gøre for det men som en uden bare det mindste magi i sig så havde hun været offer for en del og den eneste rigtig fordel hun havde var hendes krop og den viden hun tilegnede sig ved at læse bøgerne hun havde lov til
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 20:10:51 GMT 1
Zill så roligt på hende med et skævt smil, som om det morede hende. "Ja det ved jeg, men du har været her i en del år, så du ved jeg ikke gør noget" sagde hun roligt. Hun forsøgte at lægge skjul på det morede hende lidt at hun havde sådan en nervøs person under hende, altid sjovt at drille hende med det.
|
|
|
Post by Erin Snowblow on May 5, 2010 20:26:41 GMT 1
Erin så på Zill og nikkede roligt mens hun svarede undskyldende "jeg kan jo ikke gøre noget ved det deres højhed" hun var bare nervøst anlagt. hun tog kort sine briller af for at pudse dem i sin natkjole for kunne godt være hun var genert men blufærdighed ejede hun ikke noget af
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 20:36:23 GMT 1
Zill så roligt på hende med et skævt smil "Nej jeg ved det mus" sagde hun roligt for erin lignede lidt en mus i månens lys selvom hun godt vidste at hun var en flagermus, så lignede hun en kær lille mus.
|
|
|
Post by Erin Snowblow on May 5, 2010 20:42:53 GMT 1
Erin så på Zill og sagde "at de stadig kalder mig det... nogen gange ville jeg ønske de kaldte mig for det jeg virkelig er deres højhed" med et skævt smil som hun puttede sine briller på igen og stillede sig op mod et vindue og kiggede ud af det
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on May 5, 2010 20:52:32 GMT 1
"Erin eller en flagermus?" spurgte hun roligt for hun skulle lige være sikker på den del var rigtigt. "jeg ved du er en halbie, men dit ansigt er stadig som en mus".. Hun smilte hele tiden roligt til hende som hun fulgte hende med øjnene..
|
|