|
Post by Henna on Nov 26, 2012 20:39:55 GMT 1
Det var frysende kold udendørs. Solen var godt på vej ned bag bjergene i horisonten og kulden stak endnu i kinderne på Henna. Hun stod foranden store dør der førte ind til tronsalen på Drakoné med sin sort vinterkappe om skuldrene og sin kost i den ene hånd. Det var ikke særligt ofte hun var på slottet i Darklia, kun når der var tjenestefolk eller andre ansatte der havde fanget en sygdom af den ene eller den anden art. Men nu stod hun her efter tre måneders venten hvor hun have bedt om en aftale og skulle bede hendes Højhed om hjælp og det gav hende en knude i maven. Men der var ingen andre hun kunne gå til med dette problem efter hvad Henna viste af. Hun tog en sidste dyb indånding af mod før hun skubbede døren op og trådte ind i rummet og svang kappen af da døren lukkedes bag hende.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 26, 2012 21:12:41 GMT 1
Måske var det bidende koldt uden for men inde i tronsalen var der godt i gang i de pejse som fandtes derinde sammen med faklerne var tændt for at give ekstra varme, så det var nærmest som et køkken om sommeren, så varmt var det men det gjorde ikke Zill noget som hun halvt sad og halvt lå på sin trone og bare nød varmen med et lettere sagligt smil over hendes læber. Benene var ovre det ene armlæn mens hun hvilede ryggen imod det andet, på hver side af tronen lå der et stort kattedyr, den ene en panter og den anden en tiger, men efterhånden var panteren så gammel at den ikke orkede meget mere så det betød snart den skulle dø men lige nu dovnede den bare ligesom Zill gjorde det, mens hun sad og pillede små stykker af mørt dyrekølle fra en tallerken, noget af kødet røg ned til hendes kattedyr mens hun roligt sad og spiste det andet. Lige nu virkede hun meget saglig og egentlig havde hun glemt at hun havde nogen aftaler for det var ikke alle der ville komme på denne tid af året, så da en person trådte ind rettede hun hovedet en anelse op og så lettere dovent på hende før hun så imod en tjener der stod lidt i baggrunden som skyndte sig hen til hende og hviskede noget i hendes øre før hun viftede ham væk igen og så imod denne kvinde igen mens hun vendtede på at hun ville træde igennem den lange tronsal og sige hvad hun ville.
|
|
|
Post by Henna on Nov 26, 2012 21:27:25 GMT 1
Det føltes som en evighed at komme igennem heden fra pejsene der fik Hennas kolde kinder til nu at brænde og blive helt rosa. Hun stoppede en stykke foran tronen og bukkede så hendes hat skjulte næsten hele hendes ansigt. Efter et par sekunder sådan rettede hun sige om i det hun sagde "Jeg beklager jeg tager deres tid deres Højhed, men jeg har en forhåbning om at eder kan hjælpe med at løse mit problem" sagde hun mens klumpen forhindrede hende i at fortsætte et øjeblik. Hendes bliv faldt på de store katte som fik hende til at overveje sin hovedbeklædning. Henna samlede sig igen og to hatten af. "Deres højhed er jo af drageblod selv og jeg kender ikke til andre drageviskere i hele landet" hun pustede ud kort og ventede. Men da hun ikke modtog svar inden for få sekunder fortsatte hun "Jeg vil frygteligt gerne lære dialekten som drager besidder så kan De måske lære mig det?" sagde hun og mærkede gåsehuden og kuldegysningerne ned ad ryggen da hun var kommet frem til sit spørgsmål.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 26, 2012 21:42:37 GMT 1
Zill så roligt imod skikkelsen der kom nærmere, selvom hun jo ikke kunne se meget for hatten men det kommenterede hun nu ikke for hun regnede jo med at kvindemennesket ville tage den hat af, hvis det altså var en kvinde selvom Zill nu gættede at det var, selvom hun forholdt sig tavs mens hun ventede tålmodigt på at personen ville komme og sige hvad hun ønskede, selvom godt havde fået at vide at der ville komme en denne dag fordi denne ønskede noget. Hun sagde heller ikke noget da hun startede med at sige noget for hun ville jo ikke afbryde før hun vidste hvad denne ville, men da hun fik det at vide løftede hun lettere undrende det ene øjenbryn for det var en sær ting at bede om, det var alligevel første gang hun havde hørt det. ”Så du vil lære at tale med drager og det kommer du til mig for? Du er godt klar over at Nirelias dronning også er dragehvisker ik?”
[/color] spurgte hun lettere undrende for det var jo bare sært at nogen ville bede hende om sådan noget, for hun regnede egentlig ikke med at folk ville turde det så de smuttede til Nirelias dronning i stedet for hende, hvilket jo egentlig var en skam for så ond var hun alligevel ikke og det kunne jo til tider more hende at undervise andre. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 26, 2012 21:53:57 GMT 1
Der bredte sig et bredt smil på Hennas ansigt, lidt skummelt at se på, men en smil. Det var lige det spørgsmål hun havde håbet at høre fra Drazilla. "Fordi jeg mener at man først opsøger sine bedste kilder" startede hun og lagde hænderne, hvor hun havde sin kappe og hat i, om på ryggen. "Nirelias dronning taler muligvis sproget. Men De kan det rent og skært af hjertet" fortsatte hun "jeg vil lære af en ægte draconian !" sagde hun bestemt hvorefter hendes smil forsvandt og hendes ansigt blev igen alvorligt. Hendes nervøsitet var forsvundet for en stund, men kunne vise sig igen hvis samtalen skulle tage en uventet drejning.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 28, 2012 18:30:59 GMT 1
Zills blik var stadig lettere undrende over at denne tøs ville lærer fra hende, for det var stadig en sær ting og så kaldte hun den bedste kilde, hvilket var sært selvom hun jo godt kunne snakke med tingene men det var egentlig en hemmelighed for hun brugte det yderst sjældent, og når hun var drage kunne hun jo høre andre draconians tanker men at snakke med slanger og drager var nu egentlig ikke noget hun gjorde. ”Og du forventer jeg gider?”
[/color] spurgte hun stadig lidt undrende, dog sagde hun jo ikke nej med det samme men det kunne jo være lidt sjovt at vide hvad tøsen egentlig forventede omkring Zill generelt. Selvom det jo ikke var ukendt hun til tider tog lærlinge til sig inden for forskellige emner, hendes seneste lærling havde jo været hendes egen tjener Rai inden hun havde fyret ham som tjener til trods for han var den der havde holdt længst, men han kunne vidst ikke beklage sig for han var jo blevet til hendes rejsekammerat i stedet så han kunne være mere fri. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 28, 2012 19:31:08 GMT 1
Henna tænkte et par sekunder over hvad hun skulle svare. Hun viste godt at hvis hun svarede før ordene var blevet nøje overvejet ville hun blive smidt på porten med det samme. Men hun var bestemt på at at lære det. Og hun skulle ikke lære det af en der havde lært det af en anden og videre i rækken, men en som kunne det som et modersprog. "Jeg forventer ikke, men håber" sagde hun kort hun ville godt have sagt mere for at virke overbevisende men hendes hjerne gik bare blank derefter. Imens begyndte hendes knæ at føles en anelse som jelly og de rystede lidt, hvilket hun ikke kunne tage sig af nu. Så hun låste bare sin hofte så hun stod lidt skævt. Hun kunne ikke lade sig kue
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 28, 2012 19:38:49 GMT 1
Zill ventede tålmodigt på at Henna ville tage sig sammen og finde svaret, men hun vidste jo også godt at et forkert ord ville være nok til at folk ville ryge for porten som den mildeste straf mens de kunne miste livet som den værste. Og efter Henna havde sagt lod Zill hende vente i noget der kunne virke som en dræbende tavshed før hun jo selv tænke om hun egentlig gad. ”Jeg håber ikke du har nogen familie at vende hjem til for du kan blive her vinteren over og noget af foråret for at lære. Du er selvfølgelig fri til at rejse som du vil men du kan lige våge på at lade mig vente i mere end 7 dage på at du vil komme her tilbage for så kan du lige så godt rejse til Nirelia med det samme og hvis du ikke kan holde til mig så ryger du for porten med det samme for jeg gider ikke havde tuderi”
[/color] sagde hun så efter den længere pause men hun kunne jo lige så godt for hun havde jo ikke rigtigt andet at tage sig til når det kom til stykket. Men igen nu havde hun jo også på en måde sagt at hun godt kunne være en hård lærer men det var jo ofte at folk fik noget ud af det fordi hun tvang dem til at lære på de mest utænkelige måder, fordi hun ville have de skulle kunne klare sig i enhver situation. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 28, 2012 20:06:38 GMT 1
Hun skulle lige have det til at synke ind det Drazilla havde sagt, men øjeblikket efter syntes der at være julelys i Hennas øjne. Hun smilte ikke men så bare med store øjne op. "Ingen forældre jeg kan vende hjem til nej og jeg bor for mig selv ude i sumpen så det tager ikke længere end en dag til halvanden at flyve herind" sagde hun entusiastisk mens sommefuglene blafrede i maven på hende. Det var netop sådan et kick at få når hun lå for fødderne af ny viden og ny læren. Og med hendes gåpåmod tænkte, at selv den tilsyneladende hårdeste lære i tusinde miles omkreds, ville hun kunne overleve.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 28, 2012 20:43:52 GMT 1
Den hvide tiger der lå ved siden af den side af tronen hvor hendes fødder virkede til at brokke sig med de lyde den kom med, hvilket fik Zill til at se væk fra Henna og se ned mod tigeren til trods for hun ikke kunne se det hele af den. ”Årh lad være med at brokke dig”
[/color] sagde hun en smule irriteret inden hun smed et stykke kød ned på tigeren for at få den til at tie stille når hun lige snakkede. Hun løftede tallerkenen lidt før hun satte sig ordentligt op og så imod Henna mens hun rakte tallerkenen ud til siden hvor en slave skyndte sig hen for at tage den men slaven passede dog panteren som han skulle forbi for Zill kunne jo godt finde på at fodre hendes dyr med slaver eller folk hun ikke kunne lide. ”Nå jeg aner jo ikke hvad min nye lærling hedder, så hvad kan jeg kalde dig?”[/color] sagde hun roligt efter hun havde givet slaven tallerkenen for nok var der en som havde hvisket hende navnet i ørene men hun havde just ikke hørt efter for hun lyttede jo sjældent til andre end sig selv. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 28, 2012 21:08:29 GMT 1
Henna kikkede lidt beundrende på den ældste af kattedyrene, da hun var imponeret over hvor gammel den nu måtte engang være. Hendes blik fløj rundt fra panteren, til slaven, til Drazille og tilbage på panteren igen. Da hun fik stillet spørgsmålet kunne hun ikke lade være med at lukke en af sine dårlige vittigheder ud af bare begejstring. "oh, ehm tja.. mit navn er Henna Josei No, men hvis jeg havde nogle kære ville de nok bare kalde mig Hen" sagde hun med sig spøjse smil der kunne få hvem som helst til at skære ansigt så malplaceret smilet var i hendes ansigt
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 28, 2012 21:29:04 GMT 1
Kattedyrene på hver side af Zill var ikke lænket men de var godt nok opdraget til ikke at angribe uden at Zill gav ordren først, sådan havde hun i hvert fald opdraget panteren og tigeren havde hurtigt lært det da den kom til slottet og siden den mistede sin rigtige herre måtte Zill jo lege den nye herre.
[/color=white]”tror bare jeg kalder dig Henna for det minder om Genna”[/b][/color] sagde hun roligt og pegede kort på tigeren der lå og gumlede på det stykket kød Zill lige havde smidt til hende, for den tiger var jo stadig yngre end panteren så den ville kunne overtage Kaos plads for noget tid men hun skulle stadig finde et ungt dyr der kunne være hendes højre hånd som Kaos havde været det i mange år. Hun rejste sig op men idet hun gjorde det blev den store tronsal dør åben og ind kom en ung pige på omkring de 10 år iført en sort kjole og hun vandrede roligt hen imod tronen med en meget ældre pige efter hende. Mens den unge pige gik havde hun sænket hovedet og det lange mørk røde hår hang løst så man ikke rigtigt kunne se hendes ansigt, først da hun kom hen til tronen så hun lidt op med grøn gulige øjne der virkede meget kolde for sådan en ung alder. ”Jeg har sagt jeg ikke vil forstyrres når jeg tager imod besøg. Gå ud i køkkenet og tag noget mad hvis du er sulten ellers gå ud og træn med krigerne men tag noget andet tøj på”[/color] sagde Zill lettere køligt som hun gik forbi den unge pige og gjorde tegn til Henna at de skulle gå for de skulle jo stadig finde et rum som Henna kunne bo i mens hun var under sin lærer tid. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 28, 2012 21:41:00 GMT 1
Hun fulgte pigen forbi sig og tilbage igen uden at give en lyd fra sig. Det at pige så sådan lidt ynkelig ud for Henna fik hende til at blive stiv i ledene igen og hun blev lidt nervøs. Hendes smil var forsvundet som dug for solen og hun tog sin sorte hat på hovedet igen da hun ikke var helt sikker på om hun skulle følge med dem eller blive stående for at modtage flere informationer fra Drazille. personligt kunne hun ikke vente med at komme igang men hun måtte jo have bare Lidt tålmodighed
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 28, 2012 21:59:47 GMT 1
Zill forlod pigen der ikke en gang vendte sig for at kigge på hende, selvom barnepigen gjorde det for at neje for dronningen der bare kom med et irriteret fnys idet hun gik væk fra dem og forventede at Henna ville følge hende. ”Kom Henna vi skal finde et værelse til dig”
[/color] sagde hun roligt som ekstra tegn til at Henna skulle følge hende selvom hun var lidt små irriteret over pigens opførsel for det var uopdragent gjort men igen hun havde det jo efter hendes mor og hun elskede at irritere hende, men hun skulle nok få en røvfuld senere, lige nu havde hun jo noget andet at skulle gøre nemlig at føre Henna til et soveværelse eller bare et af gæsteværelserne som ikke var særlig store eller kønne men de finere soveværelser var jo kun for de adelige. ”Køkkenet er igennem tronsalen. Derude kan du spise men forstyr ikke når jeg spiser med min familie..”[/color] begyndte hun roligt at forklare for der var jo visse regler når man boede her på slottet og en af de vigtigere var at Zill ikke ville forstyrres når hun indtog mad med hendes familie, for det var jo de gange hvor hun tilbragte tid med hendes børn. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 28, 2012 22:13:58 GMT 1
Det gav et lille gib i Henna da hun hørte Drazillas stemme da hun var blevet en anelse betaget af pigen der gik imod udgangen. Hun opfattede dog beskeden og svarede igen i en høflig tone "ja deres højhed" hvorefter hun bukkede og vendte rundt på foden. Kosten som hun havde siddende i et bælte over rykken tog hun af og holdt i hånden hvor hendes kappe også var slået over. Tænk at hun rent faktisk var blevet godkendt som lærling under Darklias Dronning! Hun smilte skævt for sig selv på vejen imod døren for enden af tronsalen
|
|