|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 29, 2012 20:05:02 GMT 1
”Du må nøjes med et af de mindre værelser som ikke er til adelige. Du kommer over hvor nogle af krigerne og nogle af tjeneste folkene er.. Så sørg for at din dør er låst om natten, hvis du ikke vil have uventet besøg om natten.”
[/color] sagde hun roligt som hun gik, men det var jo også som en mindre advarsel til at man ikke kunne vide hvad der ville ske om natten når folkene først fandt ud af at der var nyt blod på slottet så kunne de sikkert godt blive nysgerrige og nærgående så derfor måtte hun nok passe lidt på når det endelig kom til stykket. ”Og hvis du høre store bump ude fra gangen mens du er på værelset ville jeg ikke åbne hvis jeg var dig, for du kan hurtigt miste hovedet ved at være nysgerrig.. Det er bare mit monster som render rundt”[/color] advarede hun endnu en gang men igen dette var jo mørkets slot og derfor var der mange ting man nok skulle passe lidt på med, og dette var bare nogen af dem. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 29, 2012 20:22:28 GMT 1
Henna gik næsten var Drazillas side imens hun lyttede intenst og svarede ved at ikke engang imellem. "moster.." gentog hun da det lige skulle sive en hvad der egentlig kunne rende rundt på gangene. En tanke slog så ned i hende som et lyn ".. Spøger det så også her på slottet?" spurgte hun spændt, hun havde aldrig mødt et rigtigt levende, eller så levende de nu kunne være, spøgelse før. Helt fra da hun var lille havde hun været meget interesseret i efterlivet, ånder, poltergeister og spøgelser. Og nu havde hun måske chancen for, udover at lære draconiansk, at studere dem på nært hold
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 29, 2012 20:31:28 GMT 1
”Ja du ved.. stor væsen med flere hoveder og meget dødbringende. God hvis man bliver træt af nogen for han er også kødædende. Derfor er det på eget ansvar at åbne døren hvis du høre sådan nogen bump”
[/color] sagde hun roligt selvom dette måske vakte Hennas interesse men det var på hendes eget ansvar for Zill gad ikke komme og redde hende fra for det ville jo bare give hendes monster et gratis måltid for de andre på slottet havde jo lært at de ikke skulle åbne døren. Da hun spurgte omkring spøgelserne så Zill lettere undrende på hende ”Desværre ja, nogen mere irriterende end andre.. men pas på spøgelset Dallcan han er en af de værre, så sikre dig hellere du er alene hvis du skal klæde dig af ellers vil han sikkert stirre på dig”[/color] sagde hun roligt og gjorde et lidt ligegyldigt skuldertræk for der fandtes da mange spøgelser her på slottet så det ville undre Zill meget hvis Henna ikke opdagede en eneste for så måtte hun da været godt blind. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 29, 2012 20:49:49 GMT 1
"bare rolig jeg kan godt passe på mig selv" sagde hun selv sikkert imens hun løftede sin kost en anelse. Hun kom dog til at rødme lidt ved tanken om at nogen skulle lurre på lige Hende. "tja der er nok ikke noget særligt at se på" svarede hun men var kun mere spændt på at møde de spøgelser der tilsyneladende var rundt omkring, især den så kaldte Dallcan. "så.. hvordan vil De have undervisningen til at foregå?" spurgte hun da hun var løsnet lidt mere op og turdte tale normalt til Drazilla
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 29, 2012 20:58:08 GMT 1
Det første med at hun godt passe på sig selv kommenterede Zill ikke ligefrem fordi det blev Henna jo nødt til at gøre hvis hun ville overleve at bo på slottet, nu havde Zill i hvert fald bare advaret hende. ”Det er uden betydning for ham. Du er hun køn og det er nok... Og hvis man ikke opføre sig ordentligt overfor mig ender man som ham, for det var trods alt mig der tog hans liv”
[/color] sagde hun roligt for ligesom at sige at Dallcan gloede på alle tøser og derfor var der ikke nogen som var specielle, jo måske Zill for han gjorde jo alt for at irritere hende men igen hun havde taget hans liv så evig plage var vel noget hun selv havde bedt om. ”du får lov til at snakke med nogen slanger først.. de er lettere end drager, så derfor skal du lære det grundlæggende”[/color] forklarede hun roligt selvom det jo lige krævede hun fik fat på nogen slanger, men det ville jo ikke være besværligt, hun skulle bare gå det rigtige sted hen på slottet. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 29, 2012 21:05:17 GMT 1
"er jeg køn.." mumlede hun og fniste lidt men kom hurtigt tilbage til verden igen og lyttede til Drazilla. "slanger? er det ikke to forskellige sprog?" spurgte hun da det helt klart havde strejfet hendes tanker at de jo nok stammede fra hinanden men hun havde da hørt at bare fordi man kunne taler med drager betød det ikke at man kunne kommunikere med slanger. Det var helt klart en bonus da hvis Drazilla var villig lære hende begge dele.. *hun syntes jeg er køn* faldt hun så tilbage til da det ikke skete særlig tit at hun fik sådan noget at vide. Hun følte sig mest af alt ret kedelig at se på, på grund af hendes ret ungdommelige figur. *suk*...
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 29, 2012 21:50:50 GMT 1
Ingen så zill lidt undrende på hende som om Henna ikke helt havde forstået hende. ”Hunkøn.. med andre ord du er en kvinde og har en puls selvom det nu ikke er noget af betydning for ham, men ja du er da en kønnere en af slagsen ”
[/color] sagde hun en anelse undrende for hun var ikke helt sikker på at hun var blevet forstået men igen det kunne også være at Henna bare lavede sjov og Zill ikke forstod hendes humor. Men igen hvis hun gerne ville vide at hun var køn så havde Zill jo sagt det for det hjalp jo også lidt på at Dallcan ville glo på en, selvom det vidst ikke betød så meget. ”Nej.. Se sprogene som måden adelige og bønder taler på.. Det er grundlæggende det samme men de bliver sagt på forskellige måder, hvor dragerne er de fine adelige mens slangerne er bønderne”[/color] forklarede hun roligt selvom der var lidt undren i det men igen hun vidste jo ikke om folk godt vidste det var nogenlunde det samme selvom dragerne jo var ældre og finere på det end slangerne var det. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 29, 2012 21:57:19 GMT 1
"åååååw" sagde hun forstående. Det gav faktisk også ret meget mening nu. Hun kunne dog ikke lade være med at sammenligne sig selv med en slange som så op til en drage som Drazilla. Men nu skulle hun lære sproget som hun talte! "hvor opholder tjeneste folkene sig?" spurgte hun så af ren nysgerrighed da de havde gået et godt stykke igennem slottet nu. Og selvom tingende så lidt mindre overdådige ud som i tronsalen, virkede det stadig ikke som et sted hvor værelser for slaver, tjenere og vagter ville blive placeret
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 29, 2012 22:07:12 GMT 1
”De tjenestefolk som bliver betalt eller som krigerne har haft med sig, har små rum som du får et af, men slaverne bor under køkkenet i forskellige kældre”
[/color] sagde hun roligt som en slags forklaring hvor de forskellige sov når de kunne få chancen for det, for der var mange som skulle opvartes fordi de havde højere rang end tjenere og især højere rang over slaverne. Zill gik lettere målrettet før hun stoppede uden for en dør som hun åbnede for at se ind, der virkede ret tomt og lettere støvet men det betød jo bare at der ikke boede nogen her for tiden. ”Jeg skal nok få en slave til at rydde op og bringe dig nogen rene lagner”[/color] sagde hun roligt som hun så rundt i det lettere mørke rum fordi der ikke var nogen vinduer men der var nogle stearin lys som gjorde hun kunne se med og hvis hun var magiker kunne hun jo bare bruge magi. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 29, 2012 22:18:43 GMT 1
Henna trådte ind i rummet og så sig om. Hun vendte rundt på foden så hun stod med ansigtet imod Drazilla "her er hyggeligt" sagde hun tilfreds og gik hen og fik ild i stearin lyset ved at prikke til dem med kosten. "og igen tak" sagde hun med det underligt brede smil hun nu engang brugte for at vise sin hengivenhed. "er det muligt jeg kan få lov til at tage en kort tur hjem for at hente mine studer og bøger dertil?" spurgte hun da hun ikke havde nogen idé om hvornår Drazilla havde lyst til at starte undervisningen. Og detvar nok også en god ide at spørge om lov og at forlade slottet først
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 19:41:20 GMT 1
Zill så roligt på hende men trådte ikke rigtigt ind i rummet for hun bevægede sig egentlig sjældent ind i de mindre rum, mest fordi hun ikke havde noget at gøre og for det andet fordi hun ikke brød sig om dem, jo større jo bedre i hendes hoved. Hun trak lidt ligegyldigt på skuldrene da Henna sagde tak”Ingen årsag, har alligevel ikke noget bedre at give mig til”
[/color] sagde hun roligt og en smule ligegyldigt men det var jo også vinter så hun havde ikke så meget at give sig til i hvert fald mindre end det hun havde at give sig til om sommeren. ”gør du bare det så har slaverne tid til at gøre rent i værelset og sådan noget og jeg har tid til at finde en slange.[/color] sagde hun igen roligt for lige nu var hun jo meget rolig så hun var i det humør hvor hun egentlig var ligeglad med mange ting og hvor hun egentlig havde utroligt meget tålmodighed. [/blockquote]
|
|
|
Post by Henna on Nov 30, 2012 22:01:45 GMT 1
Henna nikkede og tog sin kappe over skuldrene igen. Derefter gik hun ud på gangen igen. Inden hun begav sig ned af gangen igen bukkede hun lige ind af døren imod Drazilla. Hun kunne ikke lade være med at give sig til at løbe på gangen så hendes skridt gav ekko i et godt stykke tid fra værelset Drazilla stod i
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 22:10:45 GMT 1
Zill lod hende bare gå for der gik ikke mange sekunder før Henna var gået før Zill selv gik for hun skulle have haft på nogen slaver som kunne gøre rent i rummet til Henna og så kunne hun lige så godt gøre klar i vest tårnet hvor hun havde det med at undervise folk i for det var et fint rum at gøre det i, det var jo ikke så stort og hvis noget eksplorere så ville det jo kun være tårnet det ville gå udover og der var i forvejen mange ting at undervise med bøger, et par gryder og sådan nogen ting så de kunne studere uforstyrret deroppe i flere timer hvis det skulle være.
|
|
|
Post by Henna on Nov 30, 2012 22:37:15 GMT 1
//vil du fortsætte i en anden tråd i morgen? for smutter nok nu //
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 22:39:02 GMT 1
//Det gør vi bare
|
|