|
Fanget
Nov 30, 2012 19:55:42 GMT 1
Post by Lionel Canine on Nov 30, 2012 19:55:42 GMT 1
Flere uger var gået siden nu, og det eneste Messi var i stand til var at rejse sig op eller sidde ned, ingengang ligge sig ned kunne han. Messi kiggede rundt, stadig bare den samme grotte som han havde været fanget i, intet var forandret. Hvor han savnede sollys, det eneste lys han fik var krystallerne i grotten som lyste op, de forbandede kæder der holde hans magi tilbage, ellers var han flygtede for længst! Messi havde ingen håb om han ville blive fundet, der var nok ikke nogle der ledte efter ham, hvem skulle det også være? Messi viste det godt nok ikke. Han kiggede ned af sig selv, og tænkte * det er da godt jeg er udødelig, ellers ville jeg sku nok ikke leve mere* han kiggede mod den åbning han kunne se som nok ville føre mod udgangen, men hvor lang den var viste han ikke for han kunne ikke høre vinden blæse eller se noget form for lys. Messi sukkede og håbede på nogle ville komme forbi ved et udheld og kunne få ham ud af de forbandede kæder, så han kunne komme tilbage til virkeligheden, han havde ingengang fået noget spiritus at drikke og det gik virkelig Messi på, for han elskede det.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 20:40:49 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 20:40:49 GMT 1
Selvom der var ting som skulle laves på slottet og en lærling der ventede hende, så var Zill rejst for noget tid for at udforske grotterne i bjergene mens hendes lærling forsøgte at kommunikere med en slange eller hvad hun ellers lavede, som ikke interesserede Zill alligevel så hun var taget ud og rejse for sig selv og nu gik det udover en af grotterne i bjergene. Inde i grotten var det mørkt og hun var ikke helt sikker på hvor langt hun var kommet ind men hun havde en ildkugle svævene foran sig både for at give lys for at holde øje med fælder og egentlig bare hvor hun trådte men også for at holde øje med hvordan luften var jo længere hun kom ind. Hun gik roligt igennem en mørk gang hvor der egentlig ikke skete så meget, for der var jo ikke en gang en fælde men igen der var jo sikkert ikke mange der kom denne vej. På ryggen havde hun en taske med noget tøj og lidt mad for hun anede jo ikke hvor længe hun skulle være i disse bjerge eller hvor end hun egentlig var kommet hen for hun anede ikke hvor disse tunler førte hen for det var kun ved en tilfældighed at hun havde fundet indgangen for den havde nu været ret godt skjult, så mon ikke dette var nogle af bjergfolkenes tunler? De kendte jo disse bjerge bedre end nogen anden så de vidste jo hvor hver tunnel førte hen.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 20:57:04 GMT 1
Post by Lionel Canine on Nov 30, 2012 20:57:04 GMT 1
Messi begyndte let at falde hen, det var noget det eneste han kunne lave, enten sove eller bare tænke, for det var så kedeligt bare at kigge ud i luften, så han lagde hovedet tilbage mod væggen, og lukkede sine øjne mens han nynnede lidt for sig selv, som gav genlyd gemmen grotterne, men han havde gjort det mange gange og ingen havde hørt da alligevel, men Messi blev alligevel ved, og kom i tanke om en gammel melodi som han havde hørt som barn, så han begyndte at nynne den og tænkte tilbage til sin barndom og sin forældre, han savnede dem egentlig men det var fortid nu. Messi begyndte at tænke på hvordan det gik med Zill og alle de andre han kendte for han havde jo ikke set dem i lang tid, og viste ikke hvordan de havde det, men han håbede da på det bedste for dem. Messi var blevet lidt anderledes syntes han selv af at have været blevet fanget, han havde jo haft tid til at tænke over de fejl han havde begået i gennem alle hans år, Hvorfor han var blevet nærmest fjende med Zill, med alt den fortid de havde sammen, kunne han ikke forstå hvorfor det var sket.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 21:30:39 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 21:30:39 GMT 1
Tanker omkring Messi var godt som væk egentlig for hun havde haft en del at lave og forsøgt at finde nogen som egentlig kunne finde ud at give hende den opmærksomhed hun ville have, dog virkede ikke særlig godt for alle havde det med at forsvinde med tiden og når de forsvandt gik de ligesom i glemmebogen fordi Zill enten drak sig et hul i hovedet eller brugte tiden på at rejse og møde nye mennesker for at holde kedsomheden på afstand, så ja hun var vel ved at blive sit gamle jeg igen til trods for hun var forlovet men ham regnede hun nu ikke for noget mere og når hun ikke længere skulle bruge ham var det også slut.
Lige nu gik hun roligt igennem gangene mens ildkuglen lyste for hende men hun stoppede dog da hun hørte noget som ikke helt passede med lyden af hendes skridt som ellers også havde givet en smule genlyd specielt når hun ramte mindre sten som fløj en af gangene. Men nu hvor hun hørte denne fremmed lyd var hun mere på vagt som hun lagde hånden på hendes sværd som hun bevægede sig videre og forsøgte at følge lyden af nynnen, dog sendte hun ildkuglen længere frem inden hun skabte endnu en for at give hende lys i nærheden mens den første fløj længere frem for at afsløre fælder, indgange og andet der kunne dukke op så der var egentlig godt oplyst foran hende men bag hende blev der mere og mere mørkt men når hun ikke kunne høre noget bag hende så var det ikke vigtigt, selvom hun ind i mellem vendte sig rundt for at se om der var noget der fulgte hende men det var der ikke. Ildkuglen længst fremme begyndte at afsløre noget der lignede en åbning, men hun var ikke for tæt på til at kunne se hvad det var selvom ildkuglen var stoppet foran åbningen, måske var dette dumt men det var jo bedre at hun kunne se fjenden end slet ikke.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 21:40:59 GMT 1
Post by Lionel Canine on Nov 30, 2012 21:40:59 GMT 1
Messi nynnede stadig lidt, men stoppede da han kunne mærke en varme, som ikke lige var hvad hana havde vendt sig til i disse kolde grotter, så han åbende øjne og kunne ikke tro på det, en ildkugle, " Er jeg nu også blevet skør? " sagde han og troede ikke på at ildkuglen var ægte, nu havde han været fanget i flere uger, og ingen var kommet forbi før, så den kunne da ikke være rigtig vel?. Messi kiggede stadig på den, inden han rejste sig op, for at prøve at komme nærmere, men kæderne gjorde at han ingen vejene kom, så han prøvede for tusinde gang hive til, men de gav sig bare ikke, men de raslede en del, så det kunne høres. " Hallo?.. er der nogen? " sagde han højlydt så det egoede gennem hele grotten. Han kunne ikke tro at der endelig ville være nogen, måske en der kunne hjælpe ham!
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 21:52:09 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 21:52:09 GMT 1
Stemmen der gav ekko i gangene fik hende igen til at stoppe lettere undrende op inden hun forsatte hen til hvor den første ildkugle var stoppet op henne, men synet der mødte hende da hun lod ildkuglerne flyve længere ind i rummet for at oplyse det kunne ikke lade være med at bringe et smil over hendes læber inden hun stillede sig med kors lagte arme ”Jamen jamen det er jo ikke et syn man møder hver dag”
[/color] sagde hun roligt men det her morede hende for sidst hun havde set ham havde jo de skændtes og gangen før havde han kidnappet hende og holdt hende indespærret i adskillige år, så det her var et nyt og egentlig glædeligt syn for så kunne han selv mærke hvordan det ville være at være indespærret og ikke kunne gøre noget som helst udover at sidde og gå at tænke eller bare sove, og det blev man jo bare skør af i længden så hun gad godt vide hvor længe han havde siddet der for det kunne jo være han trængte til at sidde der noget længere, for hun hadede ham stadig for at spærre hende inde i hans slot når alt hun havde brug for var tid og bare lade tingene gå som de gjorde for hun havde fået intet ud af opholdet hos ham men hun var blevet mere sig selv ved bare at få lov til at udvikle sig i hendes eget tempo. [/blockquote]
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 22:18:41 GMT 1
Post by Lionel Canine on Nov 30, 2012 22:18:41 GMT 1
Messi vendte hovedet væk fra ildkuglen igen da den fløj ind i rummet, han lukkede kort øjnende for igen at kigge op og se at det var Zill der stod der, " Zill, er det virkelig dig? " spurgte han og så på hende, for lige nu viste han sku ikke helt om det var rigtigt eller ej, da sidst han var vågen havde han siddet og grinet i noget tid over ingenting. Messi havde det dårligt med den måde han havde behandlet Zill på, han følte lidt hun fortjente en undskyldning, men han viste godt det ikke ville føre til noget godt, da hun nok ikke ville tage i mod den, han havde holdt hende fanget, det så jo ud til at rollerne var skiftet nu. " Zill, Jeg..." fik Messi sagt inden han blev mundlam, han viste ikke hvad han skulle sige, selvom han havde haft alt for lang tid til at tænke over hvad han ville sige til hende når eller hvis han nogensinde så hende igen, men nu kunne han simpelhen ikke få fremsagt noget ord til hende.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 22:29:31 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 22:29:31 GMT 1
Da han spurgte om det var hende så hun kort ned af sig selv inden hun så på ham igen ”Det skulle jeg da mene det var, i hvert fald sidst jeg så efter”
[/color] sagde hun roligt for hun skulle da mene at hun var sig selv medmindre det selvfølgelig var hendes dobbeltgænger som jo var Regina der havde spillet Zill i alt den tid hvor hun havde været indespærret sammen med Messi, hvilket ikke ligefrem havde ført noget godt med sig for det havde taget hende lang tid at blive bare nogenlunde normal igen og egentlig havde lyst til at være sammen med nogen fysisk igen. ”vælg dine ord med omhu for jeg kunne godt overveje at efterlade dig her, så hvis jeg var dig ville jeg bare sige hvad pokker du laver her og hvordan jeg får dig fri og vore veje kan skilles igen” [/color] sagde hun roligt men der lå dog en advarsel i den for hun kunne godt finde på at efterlade ham efter den måde han havde behandlet hende på så han skulle bare sige et forkert ord lige nu og så var hun skredet igen for hun fik ikke videre dårlig samvittighed over at efterlade ham hvis det var. [/blockquote]
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 22:39:24 GMT 1
Post by Lionel Canine on Nov 30, 2012 22:39:24 GMT 1
Messi så på hende, nærmest nærstuderede hende for han ville være sikker på det ikke bare var ham som fantaseret det. Da hun havde talt, faldt han til jorden og begyndte så småt at grine, det kunne ikke være rigtigt, han måtte jo fantasere, Zill ville da aldrig snakke til ham igen efter hvad han havde gjort ved hende. " tænk engang det ville tage mig så lang tid at miste forstanden " sagde han mens han grinte, han lagde hovedet tilbage på væggen og lukkede hans øjne i igen, inden han forsatte med at mumle for sig selv " Det er alt bare en drøm, bare en drøm " . Messi havde mistet forstanden efter al den tid han havde siddet der, han havde følt det som nogle uger, men det var nok nærmere nogle år, for det sidste han huskede var at have snakket med Odette Shade, og så intet før han vågnede op i den grotte, lænket til en væg med magiske kæder.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 22:47:12 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 22:47:12 GMT 1
At han ikke troede på at det var hende fik hende til at se undrende på ham som han satte sig ned og grine inden hun gik tættere på ham og satte sig på hug foran ham. ”Så vågn dog op man”
[/color] sagde hun lettere køligt inden hun gav ham en lussing nærmest for at sige at hun altså var her så han skulle altså ikke bare sidde og grine af hende hvis han altså ville fri for disse lænker men at dømme ud fra han nok ikke havde brugt magi på at åbne dem så kunne han ikke bruge sin magi, ligesom med det halsbånd han havde givet hende på den gang hun ikke måtte bruge sin magi eller til at stikke af fra hans slot. ”Tag dig dog sammen, hvor længe har du lige været her?”[/color] sagde hun lettere undrende for han måtte da have været her en del tid siden han ikke troede på at hun var her fysisk. [/blockquote]
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 23:00:31 GMT 1
Post by Lionel Canine on Nov 30, 2012 23:00:31 GMT 1
Messi tog sig til kinden og så op på hende, og kunne slet ikke tro på det, hun var virkelig! " Du er virkelig? " sagde han og så på hende med store øjne, han kiggede væk igen fra hende, og lukkede øjne mens han rodede med lænkerne. " Jeg ved det ikke, hvornår så jeg dig sidst? " spurgte han og kiggede op på hende igen, for han kunne slet ikke huske det mere, der var gået så lang tid siden han havde set et andet levende menneske, han prøvede at rejse sig op igen, og mumlede nogle ord, så lænkerne lyste stærkt gylden, men blev mat sølv igen, det gjorde de hver gang han prøvede med magi, men det hjælp aldrig, det var som om de bare obseberede hans magi. Han kiggede på hende men kiggede hurtigt rundt igen, han blev igen bange for det bare var en drøm, for hvordan kunne det overhovedet være ægte noget af det? det kunne jo være han var død, eller lå der hjemme i hans seng og sov.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 23:11:07 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 23:11:07 GMT 1
”Selvfølgelig er jeg virkelig, hvis det var en drøm var jeg sikkert nøgen eller et eller andet”
[/color] sagde hun lettere undrende for det ville da være en meget sær drøm at have men igen hun anede jo ikke noget om hvad han gik og drømte når han endelig sov. ”Det ved jeg da ved gudens navn da ikke. Jeg har altså andet at tænke på end at gå og tænke på dig”[/color] sagde hun en smule irriteret for det anede hun da ikke, men det var vel snart en 4-5 år siden at hun sidst havde set ham på slottet, selvom hun ikke havde anet hvad han havde lavet der men det var der jo ikke noget at gøre ved for de havde jo skændtes den gang ligesom de plejede før de skiltes for lang tid. Hun rejste sig igen for at studere hans lænker noget mere bare så hun kunne få ham fri så kunne hun jo vise ham vejen tilbage inden hun selv ville udforske grotterne noget mere for det var jo lidt spændende at rende rundt i dem også selvom hun ikke havde den normale rejsekammerat med sig. ”Du ved tilfældigvis ikke hvor nøglen er?”[/color] spurgte hun roligt som hun studerede lænkerne uden at røre ved dem for dette her kunne jo være en fælde så hun ville ikke gøre noget som helst til at starte med for de kunne jo være som lænkerne hjemme på slottet der opslugte folks magi og gjorde dem ude af stand til at bruge den og ikke ville kunne løsnes med magi. [/blockquote]
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 23:21:41 GMT 1
Post by Lionel Canine on Nov 30, 2012 23:21:41 GMT 1
Messi så på hende uden at smile som han plejede at gøre. " Jeg drømmer ikke om fysiske forhold " sagde han mens han stadig så på hende med et lidt hårdt blik. " Sidst jeg så dig, er noget af det sidste jeg husker inden jeg vågnede op her." sagde Messi og kiggede væk fra hende for den sidste gang det mødtes var jo hellere ikke en af de behageligste, men for tiden var ingen af deres møder nogle behagelige. Han kiggede lidt rundt men kunne ikke komme på om havde set nogen nøgle, han lukkede øjne i for bedre at kunne tænke om det. " prøv henne ved væggen? " sagde han mens han pegede hen mod den højre væg.
|
|
|
Fanget
Nov 30, 2012 23:30:13 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2012 23:30:13 GMT 1
Da han sagde at han ikke drømte om fysiske forhold så hun lettere undrende og mistroisk på ham for den troede hun ikke helt på, men hun valgte dog ikke at kommentere det for hun mente det var meget åbenlyst at han nok drømte om det for han var en mand, men det var jo ikke ligefrem sikkert det var om hende men hun tænkte så generelt. ”Jeg har altså ikke bragt dig her.. jeg troede du havde fundet en eller anden tøs at hygge dig med eller et eller andet der var typisk dig”
[/color] sagde hun roligt for hun kendte jo godt til hans pigeglade sind så det ville ikke have undret hende at han havde været sammen med adskillige siden så hun havde ikke gidet skænke ham en tanke, selvom der var blevet skænket ham nogen så behøvede han jo ikke at vide det. Hun rettede sig lidt op og lod ildkuglerne flyve hen til væggene så hun havde godt med lys som hun forsøgte at lede både hvor han havde peget hen men også andre steder fordi hun skulle i hvert fald ikke røre de lænker lige nu. [/blockquote]
|
|
|
Fanget
Dec 1, 2012 0:04:11 GMT 1
Post by Lionel Canine on Dec 1, 2012 0:04:11 GMT 1
Messi så på hende igen, og kiggede hen den anden side efter en nøgle af en form. " Har vel bare fået hvad jeg har fortjent. " sagde han og kiggede kort hen på hende. Messi faldt sammen igen og lagde hovedet op mod muren igen, han havde ikke så meget energi tilbage, det her var det meste han havde lavet i nogle flere måneder ellers havde det bare været at sove eller tænke. " lidt svært at have hygget mig med nogle siden jeg har været her, sidste jeg husker var at jeg var på vej hjem efter at have hjulpet en pige med et føl... og så vågnede jeg op her " sagde han og lukkede hans øjne. Det var jo Messi dengang altid pige glad, men det havde han ikke skænket en tanke om at hygge sig med en pige i over 3 år nu, han havde kun tænkt på sit forhold til Zill og han prøvede at huske sin datters ansigt, for det var ved at gå i tabt i hans hukommelse. " Men sådan er det vel bare... ingen kontakt med nogle i gud ved hvor lang tid...... kun tid til at tænke på mine fejl og min datters ansigt" sagde han og grinte lidt over det første han sagde, for han ville ikke glemme hende.
|
|