|
Post by Maxwell O' Connor on Apr 4, 2013 17:05:05 GMT 1
Max sad tavs tilbagelænet mod den bløde pude han havde taget for at støtte ryggen, så det var mere behageligt at sidde i sengen. Han sukkede for sig selv og indså at den søvn han havde forventet at få, ikke ville blive til noget. Det med at slippe for den lille irriterende pige virkede ikke til at være så nemt. Han huskede tilbage til den gang hans lillebror var mindre og gerne ville lege, da var Max kommet i den alder hvor han ikke længere gad at lege. Han kunne simpelthen ikke slippe for hans lillebrors plageri, og han nægtede at stoppe før han fik sin vilje.
Max drejede hovedet og så over på pigen som så sød og artig ud, og virkede ikke til at være ude på ballade. Men, man kunne nu aldrig vide, han kendte hende ikke og så var hun også et spøgelse, og de havde med at være aktive om natten. "Hvis jeg skal være ærlig, så er jeg simpelthen for træt til at lege, så jeg er lige så kedelig som alle de andre" sagde han tungt og håbede på at hun ville acceptere det og forsvinde, selvom der ikke var den store chance for det.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Apr 4, 2013 19:35:37 GMT 1
Sara sad bare og betragtede ham mens hun ellers var stille, lidt som en artig pige dog havde hun ikke oplevet at hun skulle være stille den gang da hun var i live for hun var jo et højt elsket barn ligesom hendes bror havde været det, men nu var det jo hende som skulle have en lettere ulykkelig død før hun blev 10 år gammel. ”Hvad med i morgen tidlig? Før andre står op? Nede ved åen?”
[/color] spurgte hun roligt med et lille smil for hun ville jo gerne lege og hvis han virkelig var så træt så måtte hun jo desværre vente til om nogle timer hvor hun ville vække ham igen bare fordi hun gerne ville lege og han var den yngste her til at kunne lege med hende, for hun brød sig ikke om det andet pige spøgelse, hun skræmte hende faktisk hvilket var overraskende når man tænkte over at Sara var et spøgelse og ikke havde nogen grund til at være bange for noget som helst, lidt ligesom den gamle mand i hjørnet havde det med at skræmme hende når han havde en af de dårlige dage. [/blockquote]
|
|
|
Post by Maxwell O' Connor on Apr 27, 2013 11:39:35 GMT 1
Max rettede sig op og sukkede dybt. "Okay, så lad gå da" sagde han opgivende. Så længe han kunne få lov til at få sin søvn, skulle han nok lege med hende hvis det var det. "Hvorfor lige ved åen, hvor meget er der at lave der?" tilføjede han og kvalte et langt gab. Han gned og missede med øjnene, og trætheden havde snart overtaget hans krop. ”Hey, er der ikke andre.... spøgelser.” sagde han og tav kort da han lige skulle overveje om det var det rigtige at sige eller han skulle nøjes med at sige piger istedet for spøgelser. ”På din alder, der har lyst til at lege med dig, eller er det kun gamle nisser der er her?” spurte han og denne gang med venlighed i stemmen.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Apr 27, 2013 12:34:54 GMT 1
Et stort smil bredte sig over hendes læber da han sagde han ville lege med hende inden alle de andre stod op. "Fordi det er sjovt ved åen, der kan man lave alt muligt"
[/color] svarede hun roligt stadig med det store smil fordi der var en smule ville lege med hende, det var jo ikke altid at folk ville gøre det. "Jo men ham den gamle sidder bare og glor, og hende pigen er for det meste ved bassinet"[/color] forklarede hun roligt for sådan var det jo, selvom det nok var den anden pige som var mest skræmmende men det var der jo ikke noget at gøre ved for det var nok Sara som var den mest onde af dem. "Kan ikke lide den anden pige. Hun er også ældre end mig"[/color] sagde hun med et mindre trist mine for hun kunne ikke rigtig lide den anden pige, da hun var ældre og derfor havde andre interesser, eller rettere Sarah var den ældste men af udseende var Sarah den yngste af dem. [/blockquote]
|
|
|
Post by Maxwell O' Connor on Apr 27, 2013 17:54:48 GMT 1
Max nikkede stille med hovedet. ”Okay ja, det var da ikke så godt, leger du så med alle gæsterne der kommer her?” spurte han roligt og satte sig til at stirre ud af det lille vindue, selvom der ikke var så meget at kigge på. Han viste bare han skulle til at få sig noget søvn, for han var nød til tag afsted så tidligt som muligt, så han ikke skulle komme til at gå i mørke i sidste ende. Trætheden havde nu overtaget hans krop og han kunne ikke længere holde sine øjne åbne. Han løftede sig en smule for at tag dynen han sad på, over sig og lagde sig så tungt ned på puden. ”Men okay, lad mig sove i to til tre timer så kan vi lege” mumlede han søvnigt og puttede dynen tæt ind til sig og lukkede de tunge øjne for så at falde i en søvn, uden den mindste nysgerrighed om spøgelses pigen var der eller ej.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Apr 27, 2013 18:15:29 GMT 1
"Nej kun børnene"
[/color] sagde hun med et stille smil for hun legede jo ikke rigtigt med de andre, men det var nu mest fordi hun ikke brød sig om ældre mænd, det var nok fordi det gamle mande spøgelse havde skræmt hende mere end en gang, så det sad ligesom i hende og så det hun så jo hvordan de blev når de drak en hulens masse, for så var de ikke så søde igen. Sara sad roligt og så på ham da hun godt kunne se han var ved at sove, men hun var selv fyldt med energi og kunne ikke sove. "Skal jeg nok"[/color] sagde hun roligt med et mere glad smil. Da han sov sad hun roligt og så på ham men vidste ikke rigtigt hvad hun skulle lave så hun prikkede først til hans kind inden det begyndte at kede hende og hun begyndte at se sig rundt efter noget hun kunne flytte rundt på, men hun rørte dog ikke noget forsvandt bare igen ned til hendes å hvor hun gik og legede. Et par timer senereDer var gået noget tid hvor Sara bare havde været nede ved åen og leget ved havnet med at hoppe fra den ene bred til den anden, for at få tiden til at gå. Da hun ikke gad at vente mere dukkede hun op ved hans værelse igen, dog ikke inden i men udenfor døren, som hun bankede højlydt på bare for at se om han ville vågne af det. [/blockquote]
|
|
|
Post by Maxwell O' Connor on Jun 13, 2013 11:10:08 GMT 1
Max nikkede taknemligt og vente sig om på siden med dynen over sig. Nu var han glad for at kunne få den søvn han havde længtes efter i flere timer, og før han vidste af det, var han faldet i en dyb dyb søvn.
Et par timer senere: En banken på døren vækkede hans opmærksomhed, han vente sig om og stod i et lysskær og stirede ned af en lang mørk gang, lyden af en banken blev højere og højere forsigtigt gik han ned ad gangen og blev til sidst fanget af mørket og kunne nu intet se. Idet han var ved at nærme sig var der noget tungt der slog mod hans fod, han fik overbalance og faldt.
Max slog øjnene op og så mod døren da lyden af banken igen gentog sig. Han satte sig fortumlet op, gned sine trætte øjne og sukkede dybt. Den søvn han havde fået føltes ikke til at havde varet særlig længe, han havde vist også kun fået et par timer. Max rejste sig og gik over til døren som han åbnede med en stille bevægelse og så træt på spøgelses pigen der stod og ventede.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 16, 2013 9:25:17 GMT 1
Hvad Max drømte om havde hun ingen ideer om, for hun drømte ikke mere og hun havde ikke forsøgt at påvirke hans drømme da han skulle have lov at sove, men som sagt var der ikke gået mere end et par timer før hun kedede sig for meget og stod og bankede på døren. Hun stod roligt uden for hans dør med hænderne på ryggen og så op imod ham. "Jeg bankede da på" sagde hun med et barnligt smil for hun havde da været sød nok til ikke at komme ind og lave en masse ballade inden i rummet, men havde bare banket på. "Kom nu vi skal lege" sagde hun så lidt mere utålmodigt for nu havde hun skulle underholde sig selv i et par timer, så nu ville hun gerne have bare lidt opmærksomhed fra ham. "Hvad vil du helst lege.. Tagfat eller gemmeleg? Eller hvad er der din yndlings leg?" spurgte hun en smule hurtigt men med stor smil så hun var tydeligvis glad for han endelig var vågen men hun ville nu også gerne lege. Hun stod pænt med hænderne på ryggen selvom hun tydeligvis kunne have stået og hoppet op og ned med den tone hun havde i stemmet, for hun var ved at være over frisk men igen hun sov jo heller ikke.
|
|
|
Post by Maxwell O' Connor on Jun 16, 2013 13:23:53 GMT 1
Et lille venlig smil kom frem på hans læber. "ja det gjorde du, tak. Det ville være uhøfligt at komme ind uden idet mindste at banke på" sagde han roligt og slap taget i døren da han i noget tid bare havde holdt i håndtaget. Så sukkede han men holde stadig det venligt smil "okay okay, jeg kommer nu. Hvis det er så kan du vente på mig dernede, så kommer jeg om lidt, ville lige rydde lidt op efter mig" tilføjede han og gik tilbage til sengen for at lægge sengetøjet ordenligt. "Og, du må gerne vælge legen, har ikke nogen yndligs leg hvad jeg kan huske af."tilføjede han igen og så sig tilbage."det kan være du har en." Det med sengetøjet viste han selvfølgelig godt, at det nok ville blive taget af og lagt til vask senere, men Max kunne nu bedst lide at efterlade et værelse der så ordentlig ud, nu hvor det ikke var hans eget.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 16, 2013 14:22:04 GMT 1
Hun smilede roligt og nikkede til det første han sagde med at det ville uhøfligt hvis hun bare var gået ind uden at banke på døren først, at hun så havde banket voldsomt og hårdt på døren var jo noget andet, hun skulle være sikker på at han var vågen til at kunne lege med hende. "Jamen du går bare i seng igen" sagde hun stille og nærmest helt trist, dog blev hun stående og så efter ham for hun ville ikke vente dernede, så kunne hun komme til at vente i evigheder, det havde hun gjort før og inden hun havde nået at lege med personen var de rejst igen ved morgenstund. Hvilket også gjorde hun blev stående uden på gangen og så ind i værelse som hun ventede på ham for hun ville jo ikke gå glip af en leg. "Vi kunne lege gemmeleg ?" sagde hun roligt med et lille smil for det var jo en af hendes yndlingslege som hun havde det med at vinde men igen der var jo fordele ved at være spøgelse når det kom til stykket.
|
|
|
Post by Maxwell O' Connor on Jun 16, 2013 16:27:58 GMT 1
Max vendte sig rundt da han havde redt sengen og bemærkede hendes triste tonefald da hun sagde han bare skulle gå i seng igen."Nårh, neej nu er jeg jo stået op og har lovet dig det, så må jeg heller holde mit løfte" sagde ham venligt. Han bukkede sig ned og samlede sin taske op som han havde lagt på gulvet tidligere. Uden besvær, spændte han det fast rundt om livet og derefter ved skulderen. Han var faldet i søvn med alt tøjet på dog stod skoene ved siden af sengen som han hurtigt fik på. "du må også godt blive stående"sagde han efter kort tid uden at sige noget, da han bemærkede hun blev stående. "nårh ja, lige en vigtig ting inden vi starter" tilføjede han og gik med hurtige skridt over mod pigen. "Ikke noget med at snyde ved at forsvinde også videre, det skal være en fair leg, okay?"han smilede og blinkede kort til hende inden han bevægede sig over til trappen efter at havde lukket døren efter sig.
|
|