|
Post by Draknie Dragoens on Apr 7, 2013 16:03:54 GMT 1
kilia gispe som hun kunne høre zill komme nærmer og helt hen til hende, hvor hun kom ned til hende og strøg hende over håret. at hun ikke hade ment det hun sag hjalp ikke rigtig for hun var stadig såret og vis det bare var for at få hende til og forvandle sig syntes hun det var et temmelig tarvelig knep, hun snøft da det gjord ondt selv da zill ae hende over håret men hun magte ikke og flytte sig, "du tarvelig! du behøve ikke håne mig for at få mig til det" kom det hæst fra hende som hun snøft og mærke zill proppe hånden på panden af hende, hun marke ikke smerten der fra for hendes krop var fyldt med smerte så det gjorde ingen forskelle hun gispe bare og forsatte med at så på alle 4 realtiv længe før hun hade bare kraft nok til at få sig selv ned og side hvor hun lag arme om sig da det stadig gjord rigtig ondt i hele kroppen og i halsen af at brøle.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Apr 7, 2013 16:12:14 GMT 1
Det var sandt, Zill var temmelig tarvelig nogle gange så det var ikke en sjældenhed men hun havde fået Kilia til at forvandle sig og det var hun glad for uanset vejen hun havde taget for at hjælpe hende på vej. ”Hør her.. jeg sagde jeg ville lærer dig ting du havde brug for.. Ikke at jeg ville være en sød lærer, jeg har mine metoder som plejer at virke og fik dig til at forvandle dig til drage for første gang, så nu vil det være mindre smertefyldt og du har lært at fokusere på noget så du glemmer smerten.. Så var det måske ikke hurtigt og effektivt nok? Eller hvad ville du gøre anderledes og så tage den langsomme smertefuldevej? Og husk på jeg bryder mig ikke om at spille sød, god og kærlig fordi det lærer ingen af”
[/color] sagde hun roligt for hun var klar over hun var tarvelig og egentlig en meget hård lærermester som ikke stod tilbage for at presse folk til det yderste på den hårde måde, da hun jo skulle lærer Kilia tingene og når det kom til forvandling var det bedst hurtigt og mindre smertefuldt end den lange og smertefulde måde hvor de tog det hele lidt af gangen. Det mente Zill jo ville være en form for tortur når det endelig kom til stykket. [/blockquote]
|
|
|
Post by Draknie Dragoens on Apr 7, 2013 20:33:11 GMT 1
kilia sad bare træt og tungt og hun hørt enlig ikke efter hvad zill lukke ud af munden lige nu, "du træls..virkelig træls" sag hun bare før hun vælte udmatte bag over, hendes krop kunne bare ikke merelig nu og valte og lukke en smule ned i form af hun besvime, hendes krop kramp en smule men snart lå den mere stille og hun virke mere rolig selv om hun stadig ville vær utrolig øm hun var bevistløs i et par timer inden hun vågne igen, det første der ramt hende var hvor øm hun enlig varlig nu.. det næste var hvor var det nu lige hun var.. hun fik sat sig op og gav et letter gispen for hendes krop var meget øm men det gjorde knap så ondt mere..hun lage en arm om maven for den var værst syntes med det ømme men hun var enlig også temmelig sulten lig nu.. hun kunne godt brug lidt brød eller frugt lige nu.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Apr 8, 2013 17:58:35 GMT 1
”Det ved jeg..”
[/color] sagde hun roligt for hun var jo godt klar over at hun var træls for det var ligefrem ikke nogen nyhed, men nu gik det jo bare op for Kilia, noget hun nok ville lærer mere af. Zill sad roligt og så på hende som hun besvimede før hun rejste sig og blev til en mindre udgave af halvdragen for at have styrken og størrelsen til at bære hende og da hun kom ud på skrænten med Kilia i favnen med en arm under hendes ryg og en under hendes ben. Ude på skrænten fik hun vingerne frem og fløj ned til deres bålplads hvor hun lagde hende nær træstammen før hun igen forvandlede sig til det normale menneske hun nu en gang var. Hun rejste sig igen og begyndte at gå rundt i dalen og samle træ til et bål som blev smidt på den mindre bålplads der var lavet med sten rundt om, efterfølgende gik hun rundt og så på planterne for at samle lidt sammen til krydderier. Hun gik roligt tilbage til bålpladsen hvor hun fik tændt bål med en svagt kastet ildkugle. Hun lagde planterne nær taskerne før hun igen smuttede i noget tid men efter en time var hun kommet tilbage igen med andre ting hun havde fundet rundt omkring i dalen. Hun havde fundet en mindre gryde som hun havde vasket så godt hun kunne og fyldt den halvt op med vand som hun havde sat over bålet og blandet krydderierne og noget af det tørrede kød op i, før hun havde taget noget af brødet fra taskerne og lagt på en af stenene ved bålet så det kunne få noget varme. [/blockquote]
|
|
|
Post by Draknie Dragoens on Apr 8, 2013 18:37:33 GMT 1
Kilia så lidt tåget rundt før hun så zill ved bålet, varmen til trak hende og hun kravle hen og satte sig lidt nærmer og selv om varmen føltes som det smelte hendes hud nød hun det. hun så på zill før hun så på gryden som der åben bart var mad i,kunne zill lave mad? ja så hade hun set alverden nu. hun sad lidt mens hun tænkt på træningen, og tænkt på hvordan hun hade set ud som drag eller den smule af sig selv hun hade kunne se mens hun var i luften, hun hade jo ikke et spejl at se sig selv i, men det hade da enlig et sted føltes meget godt? eller mere rigtig i vært fald, hun sukke ind i sig selv og kigge på sin hånd, lidt som nu forvent hun at hun fik den underlig skælde hånd igen, men det sket dog ikke, hun så på zill igen hun skulle vel snakke med hende før eller siden og det hjalp ingen hun sad og var ked af det og sur på zill hun hade jo tros alt hjulpe hende med at blive til en drage, "du..zill du må undskylde mit sprog til dig før... jeg ved jo du bare prøver at lære det jeg skulle have lært forlænge siden" hun så på hende "og..tak.. " sag hun stille før hun kigge ind i ilden.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Apr 8, 2013 18:59:01 GMT 1
Zill sad blot roligt ved bålet og så på ilden mens hun lidt holdt øje med gryde retten hun havde ovre, for det var jo ikke det helt store men det var så man kunne få et varmt måltid når solen alligevel var ved at gå ned så var det jo rart at få et af de større måltider. Hun så dog kort over på Kilia men sagde ikke noget fordi hun regnede med at hun ville snakke når hun ikke var så vred på hende mere. ”Du skal ikke undskylde.. som jeg tidligere sagde så har jeg mine metoder at lærer fra på.. De er effektive men hårde så det er ikke alle der holder til dem.. Men du skal lærer at forvandle dig før du bliver præsenteret for de andre adelige for de kan kræve bevis for du er draconian så du skal kunne forvandle dig..”
[/color] sagde hun roligt for det var jo snart tid til at præsentere Kilia for de adelige og dermed også for folket men det krævede de sidste ting før hun kunne gøre det, nemlig det med at hun skulle have drage formen på plads ligesom noget af magien og manerne skulle være på plads, så der var mange ting som stadig skulle ordnes, selvom de næste par dage kunne de slappe lidt af og tage det en smule langsomt. [/blockquote]
|
|
|
Post by Draknie Dragoens on Apr 8, 2013 19:10:48 GMT 1
kilia så på hende som hun forklar igen at hun nu var som hun var, "de vil lige frem have jeg bliver en drage..inderdøres.. er alle adelig dumme? eller er det bare mig der har en skrue løs?" spurt hun enlig mest for sjov da hun godt kunne regne ud de nok bare kunne nøjes med en halv drage form, hun sukke og tog sig lidt til nakken båd fordi den var øm men også en af hendes måder hun gjord når hun tænkt sin egen tanker. "tror aldrig jeg bliver klar til at være en fin dame.. jeg er og bliver en slav inders inde.. hvad en jeg var før.. kommer det ikke tilbage til mig.." mumle hun og pust fusterte for hun kunne selv se der var langt igen inden hun ville blive bare halv så fin i opførsel som zill eller de få noble mennesker hun hade mødet. hun så på zill igen før hun så på gryden "jeg vist enlig ikke du kunne lave mad... det er lidt skræmmen.." kom det fra hende som hun kigge ned i gryden, og vist ikke om hun tur spise det men nu måtte hun give det et forsøg.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Apr 8, 2013 19:23:02 GMT 1
”Adelige er mistænkelige for du kunne jo komme og ændre hele deres livsstil, selvom du ikke kan vedtage love så er de nok bange for du kan manipulere med mig og derfor må de have bevis.. og nej det bliver jo nok uden for, jeg vil ikke have mit slot smadret igen..”
[/color] sagde hun med et skævt smil for hun havde ødelagt en del af tingene derinde som måtte blive genopbygget på ny og det var bare fordi hun ikke altid kunne styrer hendes temperament. ”Du skal også kun være fin dame når vi er sammen med adelige.. ellers kan du jo bare være dig selv”[/color] sagde hun roligt for de var jo ikke så tit omgivet af adelige så hun skulle bare spille skuespil når der var andre adelige, for krigerne var egentlig ligeglad når det kom til stykket, for de havde det jo godt med at Zill var nede på jorden når hun snakkede med dem. Zill kom til at le da Kilia snakkede om madlavning. ”Jeg kan lave det basale.. og du har jo ikke smagt den endnu”[/color] sagde hun roligt med et lidt drillende smil, hun gik hen til taskerne igen og tog nogle skåle med tilbage som hun dyppede ned i gryderetten før hun gik hen til Kilia og rakte hende den ene. [/blockquote]
|
|
|
Post by Draknie Dragoens on Apr 8, 2013 20:06:08 GMT 1
"mig.. manipuler med dig.. de ikke rigtig kloge.. det har jeg værken hjerne eller mund til.. og du er heller ikke så nem at manipuler med det jeg sikker på." hun så på hende for det lød da temmelig tåbeligt, for aldrig kunne hun dog klar at manipuler med zill hun var alt for skarpe til at blive snøre sådan rundt, hun så på hende og små lo da hun sag det skulle vær uden for "nå du har måske smadder slotte en gang eller to? hmmm.. tja vis det skal vær uden formå jeg heller spise før jeg gør det.. ellers æder jeg nok bare en af dem." hun smile drillen og så igen på maden hun smile skævt "vis jeg dør.. ja.. ville sig du skulle arve men ejer intet" hun smile sjovt og så på manden "og overlever jeg.. skulle jeg måske lave mad? bare synd der ikke er en minder å eller bæk.. så kunne jeg fange fisk" det meste mumle hun for sig selv som hun sad og tænket.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Apr 8, 2013 20:24:40 GMT 1
”Faktisk er jeg temmelig nem, men måden at gøre det på er næppe noget du vil gøre”
[/color] sagde hun med et skævt smil for hun var udmærket godt klar over at hun til tider kunne være nem at manipulere med, men hun regnede ikke med at Kilia ville gå så langt for at gøre det specielt fordi de var i familie, så der ville også være en mindre forhindring fordi der var jo visse ting man ikke gjorde. ”Et par gange.. derfor hvis jeg er i dårlig humør og har drukket vil jeg råde dig til at tage et eller andet sted hen eller bare gemme dig.. Jeg er ser nemlig rødt”[/color] sagde hun roligt som en mindre advarsel men så var Kilia også lidt klar over hvor galt det kunne gå hvis Zill først blev rasende over noget, sidst havde det gået udover slavekvarteret og køkkenet hvor hun havde ødelagt forskellige ting fordi hun skulle have fat på en enkelt person som havde gemt sig dernede. ”Du er godt klar over du er rig nu? Og når det bliver offentligt gjort så får du et stykke land og et sted at bo sammen med tjenere eller slaver, lidt af hvad du vil have”[/color] sagde hun roligt for Kilia ville jo komme til at eje noget, men det blev nok ikke lige før de havde fundet et ordentligt sted hun selv kunne bo medmindre hun ville blive på slottet men det var jo hendes eget valg, Zill var på en måde ligeglad hvad hun valgte. Efter hun havde givet Kilia skålen med gryde retten gik hun hen og tog brødet der lå ved bålet og gik tilbage til Kilia med det og gav hende det, inden hun vendte tilbage til bålet for at tage det andet brød til hende selv som hun dybbede ned i gryderetten. ”Der er en mindre å i nærheden, vi træner derhenne i morgen så kan du fange fisk samtidig med, så kan du lave dem til aftensmad”[/color] sagde hun med et skævt smil for den aftale kunne de da godt lave, men lige nu måtte de nøjes med den her som smagte udmærket når man tænke på de krydderier hun havde at gøre med og kødet. [/blockquote]
|
|
|
Træning
Apr 28, 2013 18:31:46 GMT 1
Post by Draknie Dragoens on Apr 28, 2013 18:31:46 GMT 1
Kilia så på hende og lytte ganske roligt til det hun sag, om hun enlig var nem men det var måden ikke var så god. hun sad roligt og så på hende som hun sag hun jo var rig nu og når en gang hun var klar og skulle gøres offentligt at hun var bleven fundet, kunne få sit eget stykke jord, smile hun en smule lusket "er det nu også klogt og lad mig få et stykke jord og bo alene.. jeg laver måske en masse ulykker" hun smile drillen og kigge igen på manden og snak en klump, at der var en å i nærheden var nu rart "skønt! der intet beder ind frisk fisk.. og slet ikke vis den er selv fanget" hun så på hende i lidt tid før hun kigge på manden igen og prøve at slappe af i den ømme krop. hun tog i mod skålen og så på det og puset på det før hun to skål op til munden og hældt lidt i munden inden hun fjerne skålen fra munden hun kigge på zill "ikke så dårligt igen zill" hun så på hende før hun tog lidt mere suppe og nød den varme den gav i maven og fik hende til at slappe af i hele kroppen og det var Sgu dejligt! "så hvad træning skal vi i morgen? " spurt hun så efter at have spist sin skål med gryderetten og så roligt på zill
|
|
|
Træning
Apr 28, 2013 18:49:18 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Apr 28, 2013 18:49:18 GMT 1
Zill så roligt på hende med et skævt smil og lo kort. "Er du tosset? du kommer ikke til at bo alene, det tillader jeg ikke.. Du får tjenere og vagter til at passe på dig"
[/color] sagde hun roligt med lidt latter i stemmen, for Kilia skulle da ikke regne med at Zill ville lade hende bo helt alene, hun skulle både have tjenere og vagter til at passe på hendes hjem, for hun var slet ikke klar til at bo alene og nu hvor hun var familie så ville der altid være nogle som vogtede over hende, fordi Zill ville ikke tillade andet. "Sikkert ikke, fanger normalt ikke fisk.. Men det er nok fordi jeg er mere oppe i bjergene hvor der ikke er åer"[/color] sagde hun roligt med et skævt smil, bare for at Kilia kunne vide at Zill var på skrænterne og de stejle bjergsider eller inde i tunlerne hvor der heller ikke var åer. "Jeg er en kvinde med mange talenter, specielt når jeg gider"[/color] sagde hun blot roligt til Kilias kompliment at det ikke smagte så dårligt for Zill kunne jo godt lave ting selv, det var bare ikke altid hun gad det hvis der var andre men nu var Kilia jo besvimet af smerte så hun måtte hellere lave noget mad så Kilia kunne komme til kræfter igen bag efter, derfor var der også nogle smertestillende urter i selvom Zill ikke havde brug for dem, så skadede det jo ikke at spise dem. Hun sad selv og spiste af suppen som hun tog til munden efter have pustet på det og så drak hvad hun kunne mens hun spiste resten. "Tja du kan vælge.. Magi eller oplæring i finere manere? Altså vi kan altid tage lidt magi nu indtil du bliver træt igen og så tage noget andet i morgen"[/color] sagde hun roligt for Kilia kunne jo bare vælge hvad hun gerne ville så skulle Zill nok oplære hende i det, hvis hun altså kunne. [/blockquote]
|
|
|
Træning
Apr 28, 2013 22:22:47 GMT 1
Post by Draknie Dragoens on Apr 28, 2013 22:22:47 GMT 1
"ah øv her trode jeg lig jeg skulle rande rundt og lave narstejere og vær rigtig træls" hun smile drillen og sukke "ak ja så må jeg drive gæk med tjenerne det også sjovt" hun smile og spist det sidste af sin suppe og satte pænt skålen ned på jorden, hun så på hende som hun sag hun hade mange talenter, tja det hade hun jo nok men igen hun var jo dronning så hvor tit lave hun lige selv mad? hun så på hende og smile bare og så på hende "tja det bestemmer du.. selv om jeg nok trænger til at træne nogle maner.. har ikke rigtig så mange.. " hun så på hende og smile skævt "men magi trænger jeg også til så.. du vælger bare og såmå jeg bare parer order" hun smile og så på hende og strakt sig, så det gav en masse knagen lyde i kroppen og det var tydelig det gjord ond men også var behaligt på sammen tid, hun gispe lidt før hun lod sig ligge fladt ned på ryggen for lige at samle sig igen.
|
|
|
Træning
Apr 29, 2013 19:21:49 GMT 1
Post by Drazilla Dragoens on Apr 29, 2013 19:21:49 GMT 1
"Det kan du da stadig, det går bare udover noget.. og hvis du skal have nogle eliksirer til drilleri eller andet kan jeg anbefale mit healer Ash.. Han har vidst hjulpet mine børn med narrestreger flere gange"
[/color] sagde hun roligt med et skævt lidt grinende smil s som om hun kunne forstille sig hvordan det så ud, eller hun bare tænkte tilbage på den gang hvor hendes ældste datter havde givet over halvdelen af slottet tynd mave ved at forgifte maden. "Tror vi tager magien først.. at opføre sig ordentligt og tale pænt kan være fysisk krævende.. Selvom du får en lærer til den del, for jeg er ikke ligefrem kendt for mine manere"[/color] sagde hun roligt efter hun havde tygget af munden men før hun slog en bøvs uden at undskylde for den, selvom hun burde gøre det så var der ingen til at sige hun ikke måtte, og så var de jo ude i det fri. "Vi kan starte med det basale, er der nogle besværgelser du kan?"[/color] spurgte hun roligt for hun skulle jo lige finde ud af om der var noget Kilia kunne, det ville undre hende meget hvis hun ikke havde brugt magi før selvom hun var slave. [/blockquote]
|
|
|
Træning
Apr 29, 2013 20:35:33 GMT 1
Post by Draknie Dragoens on Apr 29, 2013 20:35:33 GMT 1
kilia blev liggen i græsset og lå bare og kigge op i himlen og lod zil om at snakke, at hun bøvse gjord ikke hende noget. hun lo bare en smule og trak vejre dybt, "hmm ja ja ham må jeg heller lige snakke med" mumle hun og lukke øjne og smile og skulle nok nå at lave et par nar streger i mens hun boede på slotte. hun holdt øjne lukket som zill sag de kunne træne mere magi og maner kunne en anden lære hende. hun fik tunget sig selv op da zill spurt hende om hun kunne nogle besværgelser "jeg vist slet ikke jeg kunne magi!.. jeg har brændt et par gardiner ned når jeg nøs som lille men ellers nej" hun så på hende og gabt stort og så bare på hende, "hvilke trylle kunstner skulle jeg godt kunne lave" spurt hun så og så på zill og var virkelig ved at vær rigtig godt og grundig træt og gad godt at få en ordenlig nat søvn. hun slappe enlig helt af i kroppen hvilke virkelig var dejligt for hun hade virke vær anspændt og oppe og køre.
|
|