|
Post by Zema Alenjando on Jul 6, 2014 17:00:32 GMT 1
Det var en kold dag. Vinden blæste voldsomt og det sneede lidt denne dag. Zema gik mod den magiske butik. Hun havde ved et uheld faldet og knækket sin elskede tryllestav, så hun manglede den nu hvor hun brugte den til sit job. Zema gik stille ind og rystede sneen af sig. Hun så på de forskellige stave og ting imens hun ventede på betjening. En ældre mand kom ud fra bagrummet og smilte venligt. "Hvad kan jeg hjælpe med" Zema smilte igen og nikkede. Hun lagde sin knækkede tryllestav på bordet. Manden så på den og gav hende en brugt gammel stav og bad hende bevise hendes magiske evner. Zema tænkte over en besvægelse hun kunne bruge. Hun svang staven og sagde sin besvægelse og et glas med vand på bordet begyndte at rotere hurtigt rundt. "Jo tak det var nok. Hvad skal du bruge staven til? hverdags magi eller noget mere specifikt?" "Jeg er i læge praktisk, alsår healer." Han pegede på en hylde med stave og Zema gik over til hylden og begyndte at lede efter en god stav som var behagelig at holde om og var let at svinge.
|
|
|
Post by Cathrine Summer on Jul 8, 2014 13:42:15 GMT 1
Tidligt den kolde dag, var Cathrines redet afsted på Blackie. Cathrine skulle ned og hente nogle forsyninger med hjem til kroen. Hun havde blandt andet behov for nogle nye tæpper til sengen de var blevet efterhånden blevet lidt slidt. Derudover ville hun gerne kunne servere noget specielt til vampyrene der kom. Normalt når fik dyr hjem til mad blev de drenet, men så holdte blodet meget kort før det blev koldt og de fleste vampyre brød sig ikke om koldt blod, og det var for besværligt at have en gryde varm da til tider blev for varmt. Alt for mange problemer med det. Derfor var Cathrine på udkig efter noget der kunne ændre dette. Cathrine havde sat Blackie fast til en pæl og havde gået lidt rundt udenfor butikerne. Kort tid efter faldt hun over en magikere butik, måske han havde et eller andet der kunne gøre blodet varmt, uden at det blev for varmt. Cathrine gik ind og så at der var en anden kvinde, hun valgte at vente til de var færdige. Derfor gik Cathine lidt rundt der inde og kiggede efter en ting der kunne løse problemet.
|
|
|
Post by Zema Alenjando on Jul 8, 2014 13:57:50 GMT 1
Zema hørte døren gå op og så mod kvinden. hun smilte venligt og kunne godt lig hendes udseende. det var virkelig smukt. hun gik over til hylden og tog nogle forskellige ned og prøvede at holde dem og svinge med dem. men de føltes bare ikke som hendes stav. hun prøvede omkring 20 stave før hun fandt en smuk stav som var let at svinge og behagelig at holde om. den var af snoet træ med drage skæl og fønix tåre og have en smuk rød gnist i farven. "jeg tager denne stav" manden så på den og kiggede undersøgene på Zema og nikkede så. han tog en knækkede stav og smed ud og bad om 150 skilling. Zema nikkede og fandt sin pung frem. hun lagde pengene på bordet og vendte sig om med staven i hånden. hun skulle til at ligge den ned i tasken da en hvid skikkelse så op fra tasken og så på den anden kvinde. Zema så på Sall som han hed og nussede ham på hovedet. hun så på kvinden og smilte. "værsågod, undskyld jeg var lidt lang tid om det"
|
|
|
Post by Cathrine Summer on Jul 8, 2014 14:12:36 GMT 1
Da Cathrine hørte mønterne lande på bordet vendte hun sig om, for at begynde at liste hen til den ældre herre. Før hun nåede der hen kom den hvide skillelse frem fra kvindens taske. Cathrine så med undersøgende øjne på kvinden. Hvad var det? tænkte Cathrine, dog uden at spørge kvinden hvad det var, alt andet ville være uhøftligt. Selvom det ikke altid lå til Cathrine at være det, men lige nu havde hun brug for noget og for at opnå det var hun tvunget til at være lidt menneskelig. Cathrine gik hen til disken og forklarede så " Har De noget, som kan gøre at jeg kan severe varmt, men ikke for varmt blod til mine vampyre på min kro? " forklarede Cathrine roligt.
|
|
|
Post by Zema Alenjando on Jul 8, 2014 14:18:29 GMT 1
Zema så roligt på de undersøgene øjne på den lille skikkelse. det var Sall. Zemas bedste ven og kæledyr, en lille mink. hun gik roligt ud af døren og vidste at vinden skulle bevise hun var magisk før hun kunne købe. sådan var butikken indrettet. Zema gik roligt ud og tog sin hætte overhovedet for at ikke at blive sneet til. hun pressede blidt Sall ned i tasken så han ikke blev syg. hun gik stille afsted og undersøgte grundigt sin nye stav. hun så på en lille plante og svang staven og bladene på planten faldt af. Zema blev lidt forbavsert, denne stav var meget svære end den gamle.
|
|
|
Post by Cathrine Summer on Jul 8, 2014 14:33:02 GMT 1
Manden svarede blidt og ældre agtigt " De skal bevise at De er magisk før, jeg vil sælge Dem noget " Cathrine sukkede hun var ikke ligefrem en magiker. Men hvor gik defination for magisk, for mennesker kunne intet og Catrine kunne nogle fantastiske ting med ild. " Jeg er ingen magiker, men en dæmon. Kan De så ikke fortælle mig hvor jeg eventuelt kan finde et middel til at holde blodet varmt? " Manden forsvandt bagved og roede i nogle papir, måske ville han hjælpe trods alt. Manden kom tilbage og sagde " Jeg desværre intet i butikken som kan jeg hjælpe Dem, men måske smeden kan hjælpe Dem " svarede han roligt. Cathrine nikkede blot hendes tålmodighed var brugt op, hun ville bare have noget hun reelt kunne bruge. Det var koldt og hun gad ikke at trave alt for langt for at få det hun skulle bruge. Hun travede lettere hurtigt ud af buttiken og trykkede sit sjæl ind til sig, hvor hun dog hade kulden.
|
|
|
Post by Zema Alenjando on Jul 8, 2014 14:39:46 GMT 1
Zema stod ikke langt fra butiken og sagde nogle ting man ikke forstod. hun svang staven og bladene fra planten blev røde som blod og dampede. Zema smilte over dette trick. hun tog staven ned i tasken da Sall hoppede ud af tasken og løb tilbage mod butiken med et drillesygt glimt i øjnene. "Sall kom så her, du ved vi ikke har tid til at lege, vi skal tilbage til mine patienter" hun løb efter den lille mink som kravlede op af muren op til taget. hun tog fat i staven i tasken men turde ikke bruge levitations besvægelse med en ny tryllestav på et levende væsen. hun gik over til muren og prøvede at kravle op til taget men var ikke mester i at kravle.
|
|
|
Post by Cathrine Summer on Jul 8, 2014 21:31:58 GMT 1
Cathrine opdagede først kvinden begynde at kravle på muren efter hun havde faldet bare lidt til ro. Til alt held for folk omkring hende var der ingen ild. Ellers havde de nok blevet større end forventet, begrund af hendes lettere dårlig temparrent. Først da Cathrine vendte sig om for at se hvad grunden til kvinden kravlede så hun at det var det hvide væsen hun var efter. Cathrine rystede på hovedet " Hvorfor have et kæledyr, man ikke kan styre? sagde hun meget lavmelt. Cathrine havde aldrig helt set kunsten i små kæledyr, en hest kunne hun forstå. For den kunne bruges til meget mere end bare en ven.
|
|
|
Post by Zema Alenjando on Jul 9, 2014 16:00:18 GMT 1
Zema stopppede da hun faktisk hørte hvad kvinden sagde. hun vendte sig om og så irreteret på kvinden. "hvem siger jeg ikke kan styre ham. Han vil bare lege, noget en heste ejer ikke forstår" Zema så op på sall som hoppede til højre og venstre og så ned på kvinden igen. Zema havde også stor nytte af sall. på mere end en måde. han var god til at finde læge urter og beroligede de børn som hun havde som patienter.
|
|
|
Post by Cathrine Summer on Jul 9, 2014 21:08:33 GMT 1
Hvis kvinden viste hvad hun havde gang i, burde hun nok stoppe. Man burde slet ikke irritere en ild dæmon, og slet ikke denne. Cathrine fniste " Du kalder på ham, hvor han vælger at lade vær med at adlyde, det er vel bevis nok i sig selv " fniste Cathrine videre lettere håndligt. Før hun forsatte erogant " Og hvor har du den information fra? " Cathrine havde ikke nævnt Blackie, og han stod ligefrem ikke nærheden af dem, og i og med at det var til at regne ud at hun ingen hest havde, havde hun med sansynlighed hellere ikke været i nærheden af der hvor hestene blev sat når man tog til market. Cathrine kunne ikke helt tåle personer der sagde ting de ingen kendskab havde til, om så de havde ret eller ej.
|
|