|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 17, 2014 19:03:52 GMT 1
En stille smuk sommer aften det var hvad det var, lyset kæmpede stadig for overlevelse uden for til trods for at det var aften og nogle allerede var gået til ro for natten og andre kæmpede for at holde deres huse og marker frie for alt det vand som samlede sig her og der, det var nu også tydeligt at se at den hårdes vinters sne og frost nu ville give endnu mere problemer for de som boede tæt på bjergene. Det var dog ikke rigtigt til at mærke oppe på slottet, udover der var utroligt stille når man gik igennem de mørke gange, så Zill benyttede sig af denne stilhed og den smule lys der var tilbage fra vinduerne ved at gå igennem gangene med en bog i hånden som hun gik og læste stille og roligt i for der var da ingen ved deres fuld fem som ville gå i vejen for hende. Hun var på vej hen imod tronsalen for at læse videre fra den bog hun havde taget fra biblioteket, og det kom hun forbi vinduerne med udsigt til træningsgården så hun stoppede kort op og betragtede de få kriger som var tilbage der ville træne i lysets sidste timer, selv havde hun stoppet for et par timer siden og hoppet i en rød silke natkjole i stedet som hun valgte at tøve rundt i for der var ikke nogen personer hun forventede at se og der var ikke flere pligter der skulle klares, så det skulle bare stå på afslapning resten af dagen. Også derfor hun blot havde denne kjole på sammen med en morgenkåbe af samme slags silke og bare tæer, for hun havde ikke just brug for mere. Bogen hun havde i hånden handlede om forskellige eliksirer som hun overvejede om hun skulle prøve at lege med, bare for at få tiden til at gå men det blev ikke i aften men nok en af de nærmere dage.
Billede af Kjolen
|
|
|
Post by Gabriel Dragoens on Nov 18, 2014 8:33:54 GMT 1
Eftersom mørket allerede var ved at komme frem efter en lang dags pligter samt arbejde. Havde Gabriel besluttet sig for at aflægge sin moder et sidste besøg inden han ville gå til ro for natten, for morgendagen bragte flere pligter og lektioner som dagen Idag, han havde iført sig en grå t-shirts og et par stramme jeans sommsax tæt nok ind på kroppen uden det blev perverst at se på, han havde ikke planer om at gå rundt i det tøj han havde på til hverdag når han bare skulle hen og kigge til sin moder. Ikke fordi han så det som en pligt. Men et kort visit inden han ville gå til ro for nátten.
Hans lunefulde humør havde endeligt lagt sig efter irritationen over nogle af slottets soldater og tjenere. Selv fra lille havde han mest interesse for at læse og lave numre med dem han så på sin vej end at lege soldag med svær og pile. Det var ikke fordi han havde svært ved at slås med svær problemet for ham var det føltes mere naturligt at have et svær i hånden end at en bog i hånden. Han stoppede dog kort op da han opfangede de sidste soldater stå og lave de sidste øvelser for aftnen inden de måske ville gå til ro. Han gik helt hen til vinduet og lod sin albue hvile sig op af. Vinduets kant imens han stod og betragtede dem nede på trænings gården. I det han hørte en side der blev vendt i en bog så han rettede blikket op og hævede et øjenbryn med et skævt smil på læberne over hans mors påklædning. "godaften moder. Har du glemt tøjet på værelset. Eller sjuskede vaskedamen?" hans skæve smil blev breder imens hans blik var rettet imod hende. Hendes påklædning påvirkede ham ikke da han efterhånden havde set hende i en masse forskelle ting der viste mere hud end den.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 18, 2014 19:52:17 GMT 1
Det havde været så stille og hun havde så meget ro i hendes hoved og alligevel koncenteret sig nok om bogen at hun ikke havde lagt mærke til at hendes søn stod lige i nærheden af hende som hun selv havde stillet sig ved et vindue fordi hun nød jo synes af krigere der trænede, selvom det ikke ligefrem var en særlig hård træning de var i gang med, det lignede mere sådan noget hygge træning. Hun så op fra hendes bog da hendes søn begyndte at tale til hende, så et stille smil gled over hendes læber. "Vær du glad for at du efterhånden er for stor til en røvfuld, men jeg kan jo stadig nå at sende dig væk ligesom din søster" sagde hun blot men en anelse drillende for han skulle da ikke kritisere hendes tøj smag, men igen der var jo ikke gjort meget ud af denne kjole da den bare skulle være en til at tøve rundt i når hun rigtigt skulle slappe af men når varmen blev værre så blev den jo også skiftet ud, for det her var vinter udgaven. Zill var dog alt for rolig og afslappet lige nu til at hun ville blive særlig sur over hans kommentar omkring hendes kjole, det var nok en af dem som var mindst afslørende af alt det tøj hun havde, men det kunne jo også være det var det han hentydede til, men en gang i mellem så var der jo ikke nogle som hun skulle forføre eller lokke med, så der var heller ikke grund til at gå i sådan noget tøj når hun nærmest følte sig nøgen i denne lange kjole også. "Desuden burde du ikke jagte pigerne i stedet for at gå op i mit tøj?" spurgte hun lige så drillende for hun var jo godt klar over at han kunne være en værre ballademager, der var han jo en modsætning til hans søster som egentlig kunne ende med at blive en glimrende dronning på et tidspunkt.
|
|
|
Post by Gabriel Dragoens on Nov 27, 2014 11:05:45 GMT 1
Et fornøjet smil gled frem på hans læber imens han bevidst gik med alt for langsomme og rolige skridt hen imod sin mor og studerede hendes påklædning, imens han tyggede på det hun havde sagt, han kunne ikke lade vær med at le, han vidste godt alt omkring hans søster der blev sendt væk, men det var hendes egen skyld, så lod han drillende sin finger glide hen over kjolens strop hvor ved han løftede den op bare for at slippe den igen, "Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg går op i dit tøj moder, det underholder mig bare du faktisk har dækket dig til, " Han kunne ikke lade vær med at le af sin egen kommentar og lagde så sin arm hen over sin mors skulder velvidende om hun ikke ville bryde sig om det, men inden hun ville kunne nå at reger gav han hende et mor søn kys på kinden, og trak så armen til sig, og gik lidt væk for at komme udfor hendes armvide, selvom han ude mærket godt vidste hvis hun ville klappe ham en gjorde han det, det var en af grundende til han respekterede hende som han gjorde, ikke fordi hun var han mor, men fordi hun var den hun var, "Nu hvor du nævner søskende, hvor er så den lille chamør henne denne gang?" han kluklo lidt han gjorde sit bedste for at holde afstand til sin søster, ikke fordi han ikke brød sig om hende, men han havde ikke overskud til at være en god bror ved siden af hans små numre han have gang i, selvom der havde været ro på en tid omkring ham, mest fordi han var igang med at samle ideer til nye narrestrejer han kunne udføre, Det med at irrertere tjenerne og vagterne var ikke sjovt i længden,
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 27, 2014 19:47:03 GMT 1
Han var nu noget af en drillepind, hvilket bare fik hende til at smile drillende til ham som han kom tættere på fordi hun kunne nu godt finde på at smække ham en bare fordi han var sådan en drillepind som han nu var, men hun stod dog bare og ventede på at se hans næste træk så hun blev bare stående med hendes bog i hånden. "Nogle gange bliver man jo nødt til det og nu skal du ikke blive for frækt dit uvorne barn ellers kan du få en røvfuld." sagde hun med et mindre grin og da han lagde armen om hende gjorde hun et forsøg på at slå ud efter ham med bogen, bare fordi han skulle tage at passe på, dog var hun ikke ligefrem ude på at gøre skade på ham men han skulle da lige tage at passe på for han var nærmest lige så fræk som hans far havde været det og det endte jo ikke ligefrem særlig godt for den mand, fordi Zill ikke fandt sig i nogen form for utroskab sådan som han havde været det på den værst tænkelige måde. Hun sænkede igen hånden med bogen efter hun havde slået ud efter ham, for hun kunne jo sagtens give ham en røvfuld, det blev han jo ikke ligefrem for stor til at få selvom han var stor nok til hun ikke ville gøre det helt offentligt. "Din søster er blevet sendt til hospitalet for at lære om healing, for lad os indse det, hun er den som har mest potentiale for at blive min efterfølger. Du har din fars personlighed, så det ville næppe være noget for dig alligevel" sagde hun bare med et smil for Gab havde jo mere faderens personlighed, eller ihvertfald Zill den gang hun selv havde været lidt af en ballademager men det var jo lidt gået af hende igen fordi pligterne begyndte at tynge, nu hvor hun alligevel ikke havde en elsker til at fjerne hendes tanker fra dem.
|
|
|
Post by Gabriel Dragoens on Nov 28, 2014 8:41:55 GMT 1
En lille kluk latter forlod hans læber imens han stod og studerede sin mor, det underholdte ham at han aldrig var for gammel til at få nogle klø, men det var jo en af de ting der var gode ved hende, selvom han blev ældre blev han stadig holdt med hård hånd, han smilede dog over hendes ord, uvorne barn, det passede meget godt til ham, han var noget for sig selv, og " Uvorne barn, er jeg ikke for gammel til at få røvfuld? min røv er efter hånden meget rød og hævet efter alle dem jeg har fået, " Han blinkede drillende til hende mens han puffede til hendes hofte med sin egen men veg hurtigt bort igen for ikke at få et par på hovedet med bogen, Han skar dog en grimasse over det hans søster lavede, ja hun ville blive en perfekt eftertager af moderen, det var vel derfor han helt undgik hende mest muligt, dog var han lettet over han ikke fik dette ansvar, ikke fordi han ikke ville, men fordi han udemærket godt vidste al den magt ville stige ham til hovedet, desuden ville han ikke kunne passe de pligter der fulgte med med hans lyster, og numre,"Jeg klager ikke! gi for gudsskyld tøsebarnet magten, så længe jeg slipper, Jeg passer også meget bedre ind i det kongelige hofnumre, eller hvad man nu kalder det, "Han kluklo lidt, alle der kendte ham ville vide han aldrig ville kunne få tronen, han ønskede det heller ikke, han passede som sagt bedre ind i dagens underholdning, selvom han for en gangs skyld havde opført sig pænt en hel dag, men det kunne natten hurtigt ændre, han havde stadig nogle ting han skulle gøre op med visse vagter der trængte til lidt sjov, de ville nok ikke syns det var sjovt men det ville han helt bestemt,
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Nov 30, 2014 17:32:38 GMT 1
"Jeg tror nu godt den kan blive rødere og større, så pas du hellere på min fine ven" sagde hun med et drillende smil for den dreng var da bare ude på ballade og det morede hende nu lidt at de 2 børn var så forskellige til trods for de havde fået samme opvækst hvor hun ikke havde tilbragt meget tid med dem og den tid hun havde brugt var mest under tvang af sig selv. At resultatet kunne blive så forskelligt var egentlig utroligt for Gab var jo en ung mand som til tider tog sig lidt for mange friheder og ikke brød sig om ansvar, mens han søster gjorde alt for at leve op til Zill og gøre hende stolt, hvilket hun jo var af begge hendes børn selvom hun aldrig gav udtryk for det. I stedet for at slå ud efter ham med bogen lavede hun en kugle af sne i hendes hånd som hun kastede efter ham for han skulle da passe på, og så kunne hun jo se om han begyndte lærer at kontrollere is for dette var en meget svær form for magi inden for deres race, selv Zill kunne til tider havde problemer med det men når det egentlig bare var en sne bold så var det ikke det helt store problem, men den dreng trængte til at blive kølet lidt ned når han var så fræk. "Nu får vi jo at se hvem der får den, ifølge traditionen så er i begge bastarder og derfor ikke ægte arvinger.. Men du passer bedre som kongelig hofnar i stedet, til trods for den plads allerede er optaget.. og jeg skulle jo gerne holde nogle hundrede år endnu" sagde hun bare med et smil for hun skulle da meget gerne blive flere hundrede år endnu, eftersom hun stadig nærmest kun var et barn i deres race så det kunne jo være der kom flere arvinger, nogle ægte nogle men det krævede jo en mand der kunne elske hende. "Nu vi taler om numre, hvad har du så lavet for tiden? og kunne du tænke dig nogle sjove ting at prøve på andre?" spurgte hun roligt for hun var jo egentlig ikke træt så kunne hun godt blive oppe og underholde hendes søn, men igen hun trængte jo til at kunne grine for det føltes som om det var en evighed siden hun havde leet sidst.
|
|
|
Post by Gabriel Dragoens on Sept 1, 2015 18:37:47 GMT 1
Han foldede begge hænder bag sig for at dække sin røv, for røvfuld havde han fået et par gange! om det var fordi han drillede hendes kæledyr eller da han gemte en slange under hans søsters seng eller nogle af de andre ting han havde gået og lavet igennem sine år, det var underholdende, han ændrede sig meget fra da han var ung til den mand han var idag, han kunne stadig mindes de ting han havde gjort da han var mindre, han nåede kun lige at dukke sig for sin mors sneboldt, is magi var nok det sværeste han havde prøvet på at lære men han havde skam haft en god lære så med et snedigt smil dannede han en lille sneboldt i sin hånd og kylede efter sin mor, i det den kom i luften udviklede den sig til to bolde istedet for en, men fordi besværgelsen var lidt for usikker eksploderede de ikke langt fra hende, man kunne tydligt se på hans ansigts udtryk han var overraskede den plejede at virke, det havde vel noget at gøre med han havde andre ting i hovedet end lige at holde besværgelsen, "Nej tak, tror du har givet mig hård hud på ballerne! de skal jo være bløde og lækre så damerne kan lide dem " kluklo han imens han sendte sin mor det der drillende blik der fortalt alt, han hadede traditioner, han skulle bare finde hans mor en mand der gad og gifte sig med hende og så blive, så slap både han og hans søster for den trone, selvom hans søster nok hellere ville have den end at slippe en ting han aldrig ville kunne fatte, for hvorfor tage livet så alvorligt når man kan drille folkene i byen med at slippe dyrene fri? " JaJA jeg ved det godt! men du kan ikke få dejligere bastard unger end mig, og den anden ting vi nu også hænger på, burde vi ikke kaste hende i havet så hun køler lidt ned for sin perfektion?" kluklo han ideen havde allerede sat sig fast i hans hovede, at smide hans søster i havet kunne da være den bedste og mest udspikolerede plan han længe var kommet på, det måtte han tænke nærmere over før han beluttede sig, hans blik gled dog med det samme hen til hans mor igen, og det ene øjnbryn løftede sig i ren interesse, han skyndte sig hen til hendes side og slog sin arm omkring hendes skulder og sendte hende hans frække smil, "Jeg lytter? hvad har den kære dronning så af geniale ider? man skal lære det hele fra geniet jo!
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Sept 1, 2015 18:58:06 GMT 1
Zill kunne ikke lade være med at smile over hendes kære søn dækkede hans røv til når der blev snakket om røvfuld, for hun havde da tit været efter den røv til forskel fra søsterens som hun knap nok havde rørt for der var jo ingen grund? Den tøs opførte sig jo som en rigtig kommende dronning, lige som hun skulle og det var allerede uden at Zill behøvede at skælde ud eller egentlig bare kommentere noget. Nogle gange var det lige før at Zill kunne lærer noget af hendes egen datter, hvis det ikke var fordi Zill nægtede at ændrede sig, hun var jo stadig ung og smuk og det skulle udnyttes når hun kunne. Da han kylede snebolde efter hende stod hun roligt, men dog klar til at undgå hvis hun skulle, men det så vidst ikke sådan ud til at være nødvendigt, så hun kom med et mindre grin over han fejlede men nok mest over det han efterfølgende sagde. "Det er da også så hårdt for dig.. En skam nogle kvinder foretrækker at have en fast og hård røv at tage på" sagde hun med et mindre grin men det måtte jo selv være op til knægten hvad han gik efter, men han skulle dog stadig forvente at hun som hans mor ville give ham en røvfuld når han havde brug for det, ellers måtte hun jo bare finde andre steder at slå på. "Tja i er nu begge herlige.. Men jeg tror desværre vi bliver nødt til at beholde din søster, en eller anden skal jo klare det formelle så vi andre kan have det sjovt" sagde hun med et mindre grin for når det pigebarn blev stor nok så kunne Drazilla altid sende hende ud til de ting hun ikke selv gad, så hun kunne slappe af og drikke i stedet. "Jeg ved ikke hvad i unger finder sjov nu om dage.. Næppe det samme som jeg gør.. I more jer nok med slaverne, hvor jeg foretrækker at have det sjovt med de adelige" sagde hun roligt for hun kunne jo godt lide at lave numre med de adelige, bare fordi de var så fine på den at de trængte til at blive pillet ned en gang i mellem og det værste var nok de faldt for det hver gang.
|
|