|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 3, 2016 17:08:28 GMT 1
DEN GLADE SANG
tom var enlige noget frem til krogen ved græs landet det var længe siden han, hadet været her han husket vær en sten, og sted og lugt som han kendte så godt. Tom hadet rejst i nogle timere nu og han var ved at blive sulten han lænede sig stille ind mod sin stav og sagde til i en mynter meningen, ” de t bliver godt at få slappet af ” han smilte varmt og begyndte langsomt at gå hen sommeren var endelige kommet der var nogle ,mænd unde for som sad og blånede lidt det hadet nok været folk fra dagen før som sad og fik noget frisk luft Tom smilte glad og nikket til dem , dog synts han den ene virkede lidt af en skrammen Type så han holdte til sig selv. Med tunge skridt op af trappen tog tom fadt i døren og åbnet den den gammel kro fatter var her stade han hadet talvt med lidt at vært ” der er lukket du må komme tilbage senere ” sagde kro fatter i en lidt sur mine tom kom med et stille smil og ragte staven ” det var ellers en skam for jeg hadet troget der var pals til en gammel ven ” sagde han stille og gik hen og gav et venlige klap på skulderen den gammel mand vendte sig lidt om og så forskrækket ud ” jamen det er da ikke...... det kan da ikke være ---- Tom det er godt nok længe siden !” kom det et varmt og brummen stemme fra ham mens kro fatter gav et bjørne knus dog grinte tom bare og tog sig til ryggen ” det også godt at se dig Bandu ” et stille smil kom frem og så satte de sig ellers ned og fik et krus øl det var to store toms blik kikket sig om kræng det var længe siden han hadet været ikke siden Io valget at gå i mod mænd han sukket lidt men der var da kommet noget godt ud af det ” når hvordan går det med knægten. Tom løfte gruset op for at få noget øl og fortalte ham alt det der var sket med dem ind til nu
|
|
|
Post by Kaldy Mali Da Kymin on Jul 3, 2016 18:42:54 GMT 1
Kaldy havde valgt at ride en tur idag. hun satte sig op på sin frisher og begyndte at ride ud af sin stald og mod grænsen. hun kom til en lysning hvor hun satte hesten i skridt så hun kunne nyde naturen. hun så rundt da nogle mænd piftede af hende. hun rullede med øjnene. og red over til dem. "ja de herre, kan jeg hjælpe jer med noget" mændene gav hende elevatorblikket og smilte til hinanden. "ja da De kan komme af og komme med os til vores værelse" sagde den ene og tog fat i hesten tøjler og den prustede og begyndte at stejle. hun sad heldigvis stadig på den. "slip min hest med det samme" beordrede hun og trak sin stav og rettede den mod dem men vidste ikke nogle forbandelser eller forsvars formulare. hun bed sig i læben og håbede de gav op.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 3, 2016 19:06:51 GMT 1
Tom sad og snakket inden for men måtte stoppe kro ejeren i at snakke, da han hørte nogle de rejste sig stille op og gik ud af horde døren og da så de to fyre som stod og holdte en kvindens hest tom smilte ondt men dog stoppet det da han så kvinden trække sin stav stille og rolige gik han ind for and dem ” hør jeg syntes ikke i skulle lege med ilden de herre ” svaret han lidt elegant han hadet sin stav fremme den glødede som solen ” kro Egeren ville næppe have blod på sin fine stal ” svartet tom mens men han stod med ryggen til kvinden han ville ikke have balade her men vis det var kamp de ville have måtte de få det den ene fjernet den anden mand ” hov hvem tror du du er ” sagde han ned gørne peg peget på ham ” næste gang du røger mig ville din finger bliv Brandt af ” svaret tom surt kro fasteren stod med kors over armen og sagde ” i må heller gøre som han siger jeg så den en gang en mand mindste ti finger på grund af det og hans mor måtte made ham ” mæende så lidt på dem og grinte lidt med en høj latter så tog den mand der hadet snakket med tom hånden hen mod ham og fingeren begyndte at forsvinde helt i ild ” jeg ville ikke gøre mig sur vis jeg var jer jeg er virkelige ikke til at få ned igen ” hurtigt tog han sin stav og skubbet mændne op mod bedreren ” forsvind her fra og næste gang jeg ser jer ville jeg forvandlde jer om til tusser ” med det slap tom mændne med sin magi og mændene løb sin vej tom gik hen mod kro fattern ” hjælp kvinden ind jeg er der hvor jeg pelger at sidde ” kro fatteren kom stille hen mod kvinen og tog stille tølgeren om hesten og kalppe den så den bliv mere rolige ” er de i god behold ”
|
|
|
Post by Kaldy Mali Da Kymin on Jul 3, 2016 19:14:36 GMT 1
nok troede kro fatteren at klappe hesten ville berolige den men denne hest var lige så mistroisk som sin ejer. den stejlede igen og Kaldy måtte tage fat i tøjlerne med begge hænder og tysse på den. "det er bedst De ikke rør min hest. den stoler ikke på folk." sagde kaldy alvorligt. hun så mod manden der havde redet hende og hun var lidt sur. ikke rigtigt på ham men fordi hun ikke kunne forsvars magi og ikke måtte klare det selv. hun svang sig af hesten og tog tøjlerne roligt i hånden imens hun tyssede på hesten. "bare vis mig stalden så klare jeg mig" kom det fra kaldy da hun vidste hvordan man håndterede denne vilde flisher. Kaldy tog sin stav i dens lomme så den var gemt og hun fulgte efter krofatteren ind i stalden hvor hun begyndte at tage hovedtøj af hesten og sadlen af. hun fulgte efter krofatteren ind i kroen og så mod baren. hvorfor var hun her inde? hun ville hellere uden for og nyde naturen.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 3, 2016 19:22:18 GMT 1
Kro fatter kikket lidt ned mod kvinden som var lidt minder ind ham selv,” skulldet det være noget at spise frøken ” sagde han med et efterret spørgerne mine. Tom sad lidt i sit hjørne og kikket stille ud mod naturen den var blive flot med så mange faver i den, han mærkede kvinde men gad ikke bruge tiden lige nu tom drak lidt af sin øl og spisete noget af sin brød han rejste sig stille og gik hen til kro fatter ” jeg betaler når jeg kommer ned igen har brug for lidt tid for mig selv ” svaret han stille med et varmer smil den her gang han nikket mod kvinden og gik stille og rolige op mod sit værlse. ” det er tom ….Tom Cilvan Klims en Dygtige troldmand ” sagde kro egeren mens han stille sine vare på plads blikket kikket kun på varne mens han vente på kvinden skulle svare
|
|
|
Post by Kaldy Mali Da Kymin on Jul 3, 2016 19:29:22 GMT 1
Kaldy så på krofatteren og rystede på hovedet. hun så ud mod vinduet og så om der var nogle. det så ikke sådan ud. hun gik tæt på vinduet og så mod en lille flod ikke langt fra her. hun havde lyst til at lege med odderne. de var så sjove. da krofatteren talte igen så hun mod ham og så mod ham der skulle hedde Tom. hun så ud igen og sukkede. "hvorfor blandede han sig i min kamp? måske.... måske jeg selv kunne ha klaret dem" selv om Kaldy godt vidste at hun ikke havde kunne. hun havde aldrig lært forsvarsmagi men hvor tit skulle man tro man skulle bruge det. Kaldy havde en lang kjole på som var rødbrun som hendes hår og et sjal der var gennemsigtigt orange. hendes hår var lyst som altid.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 3, 2016 19:42:44 GMT 1
Kro fatter smilte lidt og kikket over mod kvinden. ” tja sådan er han bare han hjælper der om man så kan lig det eller ej ” svaret han glad dog vidste han at kvinden over for ham ikke var så sur på tom som hun viste hun var kro fatter vente sig rolige om og smilte ” hør tom har været udsagt for meget i gennem årne så vær ikke for hår med ham... han er en fin person når man lære ham at Kende ” svaret han med et Glad smil på læben og gik ud i køkkenet for at lave noget mad . Men kom efter nogle minuter tilbage ” og så er han også lære..lære ander op og sådan ” svaret han glad og kikket over mod kvinden hun så nu smuk ud syntes kro farttern men han holdte nu mere af sin kro ind en kvinde nogle mænd kom ind i korgen for at få et værelse det var en elver og en menneske, tom kom stille ned og gik ud for for at gå ned til åren han satte sig stille ned og kikket ned i vandet staven hadet han taget med sig ” tja man kan vel lige så godt få noget af dagen til at gå med noget ” svaret han glad stlle stak han staven ned og så kom der pluslige små bobler op og skinde som guld
|
|
|
Post by Kaldy Mali Da Kymin on Jul 3, 2016 19:52:19 GMT 1
Kaldy lyttede men var stadig ikke glad for at blive redet hvad vis hun kunne selv. hun så på elveren og mennesket og gik ud som de kom ind og tog sin hest og sadlede den op og kom over til floden og satte hesten fri. hun satte sig op af et træ. hun så på hesten der græssede. Kaldy tog sin stav frem og så bare på den. hvorfor mon hun ikke havde lært forsvars magi endnu? hun kunne jo så meget andet, men ikke forsvarsmagi. nok fordi det ikke var nødvendigt i hendes fag. hun lagde staven ned ved siden af sig og så på hesten. hun tog fat i staven og forvandlede sig til en odder og hoppede i vandet og kom op af floden hvor Tom sad og tittede op fra vandet. hun så på boblerne og dykkede ned i vandet efter fisk for de smagte jo godt.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 3, 2016 20:11:23 GMT 1
Tom kikket lidt efter en odder han smilte let og lage sin stav fra sig for ikk at virke for turne på nogle måde, ” jamen gode dag med dig ” sagde han lidt stille men odder noget at dykke ned i vandet igen inden tom kunne nå at gøre så satte han sig stille på vand kanten med fødderne i vandet for at af køle sig selv, stille lage tom sig ned og kikket op i luften med et varmt smil der var gået mange år syntes han men de var kun blevet beder i sær med hans søn stille lukket han sine øjne i og prøvet at huske tilbage på de gode stunder med Io dem kunne han godt tænke sig igen og så var hans søn også sammen med hans mor blikket gled rolige hen mod nogle mennesker de var nok på vej til krogen også men der gad tom ikke hen før i aften for det var der det sjove virkelige skete stille rejste tom sig op og kikket lidt rundt igen for at se om oddern var dukket op igen det pelget de numalt at gøre
|
|
|
Post by Kaldy Mali Da Kymin on Jul 3, 2016 20:21:46 GMT 1
Kaldy som var odderen svømmede rundt i floden efter fisk, hun kom op igen på den anden side af breden med en fisk i munden. hun lagde sig til rette meed fisken i munden til den stoppede med at sprælle. da den stoppede med at sprælle satte kaldy sig op og begyndte at spise den friske fisk. kaldy så mod tom på den anden side og spiste videre. hun ville ikke forstyrre ham som hun ikke ville forstyrres når hun spiste.
(sorry bleb kort en kat kom og lagde sig hos mig)
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 3, 2016 20:49:25 GMT 1
Tom kikket lidt ned mod vandet og op mod odderen den virkede mensklige dog smilte han og kikket rundt ” nårre nyder du også sommeren som jeg gør ” svaret han stille og rolige dog vidste han ikke helt hvorfor men det var svært at sige dog tænke han på den kvinde som sad på den hest der var noget mærkeligt over hinde stille lukket han sine øjne og kløe sig i nakken det kunne også bare være ham selv jo der var noget galt med hvad skulle han stille op dog kikket han rolige hen mod nogle sten tom tog så der efter sin stav og puslige sprang 3 4 frisk op mod oddern han smilte lidt dog var det lidt snyd men han ville godt glæde et dyr også selv om det var en odder tom vidste do godt at alt det her ikke kunne forsætte han hadet en dreng der hjemme som vente ham om 2 dage
|
|
|
Post by Kaldy Mali Da Kymin on Jul 3, 2016 21:25:15 GMT 1
Kaldy fik et chok da tom kastede fisk op fra vandet mod hende. hun farede væk og forvandlede sig til et menneske hvor hendes tøj var og tog det hurtigt på og gik over mod ham i en alvorlig minde. "er du sindsyg? man kaster ikke fisk mod en odder når den spiser. og man kaster den slet ikke. så skal man hellere ligge dem ved sig og vente på odderen kommer til en. " sagde kaldy lettere alvorligt men det var jo sandt. det kunne skræmme en rigtig odder fra liv og sans vis man brugte magi mod den. lidt efter kom hesten over til hende og puffede til hende.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 4, 2016 17:41:01 GMT 1
Tom bliv selv lidt forskertset over at fisken fløj han rejste sig lidt hurtit op og kikket på den ” undskyld det var en smutter det var ellers meningen jeg ville ha lade dem svæe stille men min stav har lidt af sit eget liv en gang i mellem ” sagde han og tog sig til nakken, så kvinden kun altså forvalde sig til et dyr han kendte en person der kunne det stille med et rolige smil kikket han hen mod hinden ” jeg fik vist ikke persentrert mig før jeg er tom ” svaret han glad og kikket på fisken mens han stille tog dem da han var kommet over på den anden side han sendte hesten et varmt smil men stod også lidt på afstand fiskene var holdt op med at hoppe og så videre stave snoret lidt rundt men det ville vist blive varmt i dag dog vendte toms blik mod pigen og kikket op og ned af hinden var hun troldkvinden eller var det kun den dyrelinje han hadet sanset
|
|
|
Post by Kaldy Mali Da Kymin on Jul 6, 2016 19:23:44 GMT 1
Kaldy så på ham da han undskyldte. hun lagde armende over kors og så roligt på ham da han så sagde sit navn. "jeg er kaldy" sagde hun så og så på fiskende. hesten puffede til hende igen og hun nussede den roligt på hovedet. "men husk. aldrig brug magi mod dyr. du skræmmer livet ud af de små stakler" sagde hun og tog fat i hestens tøjler og svang sig op på den og nussede dens hals. "nårh.... men jeg må hellere komme videre" sagde hun selv om hun stadig var lidt sulten.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Jul 12, 2016 12:32:09 GMT 1
Tom smilte stille til hinden og nikket ” jamen så må du jo komme af sted ” sagde han stille og nikket til hinden han vente sig stille om for at gå hen mod koren han stoppet dog op ” årre vis du har brug for at lære noget magi så spøger efter mig i Nirelia ” sagde han letter gald og begynte at gå langsommer vis hun nu ombedste sig for noget andet men han kunne ikke forstille sig noget andet
|
|