|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 20:09:52 GMT 1
Det var midt på eftermiddagen, så Myst havde stadig nogle timer inden hun skulle igang med at lave mad til alle de andre på bordellet, men lige nu havde hun frihed så hun gik og hyggede sig ude i køkkenet sammen med hendes ravn som sad på sin gren og bare halvsov. Solen var ved at gå ned over Darklia men det gjorde hende nu ikke så meget, det havde da været en god dag hvor hun meget af tiden bare gik og hyggede om maden i køkkenet eller snakkede med kunderne ude i den store hal, hvor de kunne slappe af i afslappende omgivelser. Der havde ikke været nogle kunder at spørge efter hende denne dag, så hun havde det fint nok selvom hun nu ikke havde så meget imod at være i seng med dem det var jo bare mænd og hun trængte ind i mellem til nærhed fra en eller anden så hvorfor ikke bare nogle der betalte for det? Hun smilede som hun gik lidt og sang for sig selv, en vuggevise der lullede ravnen i søvn bare for at den ikke ville synge med. Det gjorde den aldrig når hun sang vuggeviser, eftersom den blev mere søvnig af det.
|
|
|
Post by Shio on Feb 11, 2011 20:26:01 GMT 1
Shio var kommet til Brothel i går aftes og havde virkelig svært ved at falde til. Alligevel så havde han nu en fast indtægt, så han havde råd til mad og ikke skulle sælge huset. Han gik ind i køknet, da han egenlig prøvede at finde hans værelse. Han kunne virkelig ikke finde rundt, hvilket var meget pinligt og han stoppede bare op, hvor han så op på Mystica, da han havde åbnet døren til køknet. "Æhm.. undskyld... men ved du hvor værelserne er? Er faret vild" sagde han stille til hende. Han havde et par sorte bukser på og en hvid t-shirt på og hans sorte hår sad lidt ned foran hans ansigt, da han holdte hans hoved lidt nede. Han havde bare set hvordan det fungerede i dag, så han havde heldighvis ikke haft nogle kunder endnu, men det kom måske i morgen, hvilket han ikke var særlig tryg med. Men det var bedre end det andet og da der ikke var andre der ville have ham, så var han næsten nød til det.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 20:33:51 GMT 1
Myst rettede sig op og tav da der kom en ung mand ind i hendes køkken "Ja, men du må være min nye hjælper" sagde hun roligt for hun havde fået ordre til at tage en ung mand til hjælper så han ikke skulle betjene kunderne med andet end mad, medmindre han selvfølgelig gerne ville gøre noget andet også men lige nu kunne han da nøjes med at hjælpe til i køkkenet eller baren ude i den store hal han næsten lige var gået igennem, hvor folk sad og morede sig, hun kunne jo høre latteren trænge helt ind til hende og det gjorde hende da bare glad at hun ikke kunne høre nogen større skænderier eller nogle af kvinderne som skreg. Ravnen sov roligt videre eftersom den ikke var særlig interesseret, da han ikke havde larmet særlig meget så den kunne være rolig og ikke behøvede at beskytte myst, selvom hun nu godt kunne klare sig selv. Hun lagde kluden fra sig og gik hen til ham for at give ham et kram, hun var jo ikke tilbageholdende på nogen måde "Mit navn er Myst det bliver mig som skal sætte dig i arbejde medmindre Ziva har andre planer med dig på et tidspunkt" sagde hun smilende som hun igen slap ham.
|
|
|
Post by Shio on Feb 11, 2011 20:41:17 GMT 1
Shio så bare dybt forvirret på hende og forstod ikke rigtigt hvad der skete, men han lyste dog meget op, da han fandt ud af at han skulle hjælpe til her, i stedet for derude. Straks blev det hele meget bedre og han takkede inderst inde Sol meget dybt. Dog blev han lettere chokkeret, da hun krammede ham. Sidst han havde fået et kram, var dagen inden Alice blev dræbt, hvilket han egenlig først lagde mærke til nu. Dog krammede han hurtigt igen, efter lidt tid hvor han lige skulle finde ud af, hvad der egenlig skete. "Jeg glæder mig til at arbejde med dig Myst. Mit navn er Shio" smilte han venligt til hende, efter de havde givet slip på hinanden og Myst havde introdukseret sig selv.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 20:46:58 GMT 1
Myst smilede stadig venligt til ham for det var meget sjældent man så hende uden et smil på læberne, og når man gjorde så vidste man at der var et eller andet galt men ikke altid hun ville sige det eftersom det for det meste gik over af sig selv. "Hej Shio, skal vi så finde det rum til dig som du nok kommer til at bruge en del eftersom vi aldrig lukker" sagde hun roligt inden hun gjorde tegn til at gå forbi ham eftersom de skulle ud og finde et rum til ham nær køkkenet, så det var et af de få som var nedenunder ellers var alle de andres oven på men de skulle jo heller ikke tjene i køkkenet men bare tage sig af gæsterne.
|
|
|
Post by Shio on Feb 11, 2011 20:52:00 GMT 1
Shio nikkede bare roligt og trådte til siden, mens han holdte døren for hende, så hun kunne gå ud. Han elskede straks Myst, da hun virkede meget glad og venlig og han var sikker på at de nok skulle komme godt ud af det med hinanden. Han ville i hvertfald prøve at gøre alt, for at få det bedste ud af det. Dette var jo virkelig en drøm der blev mere og mere til virkeligheden, i takt med at han forstod Sol's egenlige hensigt med at sende ham hertil. Det havde været skæbnen at han var stødt på Sol og han var hende virkelig dybt taknemlig. Næsten så taknemlig at han ville give hende huset, hvis det ikke betød så meget for hende som det nu gjorde. Shio fulgte bare roligt efter Myst og blev egenlig mere og mere spændt for at se, hvad det egenlig var han skulle lave.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 21:07:47 GMT 1
Myst smilede som han holdt døren for hende, så havde drengen da nogle manere og det skulle da nok hjælpe ham til at charmere sig ind på nogle af tøserne så kunne han da få rigtigt meget opmærksomhed. Hun gik dog langs væggen og forbi hendes eget væresle hvor hun kort pegede ind med forklaringen "Her er mit værelse hvis du skulle få brug for hjælp med noget" dog mente hun ikke ligefrem måden med at hjælpe ham med at lette trykket men nu mere hvis han havde brug for noget hjælp i køkkenet eller trængte til at snakke om noget. Hun gik forbi det igen med et smil før hun kom til en den næste dør og åbnede den ind til et mindre rum end pigernes men han havde jo sådan set heller ikke nogen kunder at tage sig af. Værelset var enkelt indrettet med en seng og et skab samt et skrive bord og en stol ellers var der ikke rigtigt andet. "du må indrette stedet som du vil" sagde hun smiledende, mens hun så lidt rundt for stedet kunne vidst trænge til en kærlig hånd.
|
|
|
Post by Shio on Feb 11, 2011 21:19:07 GMT 1
Shio så roligt på døren til Myst værelse og ville helt klart kun forstyrre hende, hvis han havde problemer med et eller andet. Ellers brød han sig ikke om at forstyrre andre og især ikke bare for at lette hans hånd. Han havde jo endelig fået hans længe ventet arbejde og derfor skulle han også bevise at han virkelig var klar til det. ELlers fortjente han jo ikke et arbejde og så havde alle de andre jo haft ret, ved bare at have afvise ham. Da de kom til hans værelse, så han sig spændt omkring i rummet. "Det er helt perfekt" smilte han glad, da han ikke rigtigt havde brug for mere. Bare der var en seng, så var han lykkelig, men i det der var et skrivebord, da var bare ren luksus. Det kunne godt være at han havde boet i et hus hele hans liv, men han forventede sjællendt ret meget. Det havde han lært meget af, siden Alice blev dræbt, så han måtte klare sig selv.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 21:28:18 GMT 1
"Godt men værelset er som sagt dit imens du er her, dog skal du ikke regne med at få de sidste par dage fri i ugen eftersom de er vores travleste. Ellers skal du være her hele tiden medmindre du bliver sendt i ærner af en af de ansatte" forklarede hun roligt med et venligt smil men sådan var det jo at arbejde her, han havde dog frihed til at have fri i et par dage om ugen mens hun hele tiden skulle være til rådighed, dog bare ikke altid om dagen for der kunne hun slappe af og ordne tingene inden natten satte ind og kunderne kom rendende. "nå skal vi se om Deathia er vågnet?" spurgte hun roligt inden hun vendte rundt og gik ud af rummet igen, der var jo ikke så meget at se i rummet så hun kunne lige så godt komme i gang med at forklare ham nogle af alle de ting han skulle gøre så hun havde lidt mere fritid for sig selv og dermed kunne komme ud og opleve noget i stedet for at være herinde meget af tiden, hun kom jo kun ud når hun skulle handle. Hun gik ud i det store hal igen og lod de rav farvede øjne glide over alle folkene som stadig bare slappede af, dog så hun at en af kvinderne havde taget en mand i hånden og var på vej op i et af værelserne, så vidste hun godt hvad der skulle til og ske men det var jo sådan de tjente pengene foruden det de tjente på maden og alkoholen i baren.
|
|
|
Post by Shio on Feb 11, 2011 21:35:51 GMT 1
Shio lyttede bare godt efter hvad det var hun sagde og nikkede bare roligt af det hun sagde. Han valgte ikke at sige så meget, da han ikke rigtigt vidste hvad han skulle sige, så han fulgte bare roligt efter hende. Da de kom ind i den store hal, så Shio sig bare roligt rundt, mens han holdte et stille smil på hans læber. I det at dette job egenlig var meget ukendt for ham, så fandt han det meget spændene og interresant. Det var sikkert meget mere udfordrende end jobbet som stalddreng, så på en eller anden måde var han glad for at han ikke havde fået jobbet ved Isfolket. Men dog kun på en måde. Imens han gik, sørgede han for ikke at stirre for meget og han fulgte godt med Myst, så han ikke farede vild igen.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 21:43:13 GMT 1
Da de kom ud i køkkenet igen skrappede ravnen op "Hvor har du været?", Myst rystede lidt på hovedet af den "Jeg viser min nye hjælper rundt så vær sød ved ham" sagde hun roligt men lidt bestemt eftersom ravnen havde det med at være lidt hård ved folk som tog hendes opmærksomhed derfor tog hun den aldrig med ind på værelset når hun havde kunder. "Du skal ikke gå ud og betjene kunderne det skal jeg nok klare, det eneste du rigtigt skal sørge for er maden og holde mit køkken ren, medmindre du bliver sat til at gøre rent ude i hallen men bare rolig vi skal nok passe på dig hvis du ikke ønsker tilnærmelser fra andre så bare sig til" sagde hun roligt med et smil imod Shio, lige nu havde de jo ikke så meget at lave så de kunne bare hygge snakke lidt indtil de begyndte at få noget mere travlt.
|
|
|
Post by Shio on Feb 11, 2011 21:53:38 GMT 1
Shio smilte bare af ravnen i det den skræbbede op. "Sej fugl" smilte han til Myst, da de kom ud i køkkenet igen. "Men ja... har aldrig været nært et andet menneske, bortset fra min plejemor. Selvfølgelig ikke på den måde, men du ved hvad jeg mener" sagde han bare rolig til hende, da det egenlig forklarede hvorfor han var lidt usikker på den side af det arbejde der skete under taget. Selv bare at Myst krammede ham, havde givet ham et lille chok. Men det var meget rart for ham at vide at de ville holde ham væk fra at tage sig direkte af kunderne. Dette havde han været meget bange for, så det var en stor lettelse for ham at få at vide.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 21:58:57 GMT 1
"Jeg forstår godt hvad du mener med det, hvis der er nogen problemer så kalder du bare på mig og så skal jeg nok jage dem væk." sagde hun roligt med et venligt smil inden hun gik hen og satte sig på den eneste bænk der var i køkkenet, men den var altid praktisk hvis hun lige trængte til at sidde ned i et kort øjeblik eller stille sin kurv mens hun ordnede noget andet. Hun klappede på pladsen ved siden af sig som tegn til at han skulle komme og sætte sig sammen med hende "Fortæl mig så din historie om hvordan du havnede i huset hvor alle er syndere" sagde hun roligt for de var jo alle syndere i Nirelias øjne fordi de levede som folk fra Darklia selvom der da var nogle få regler i huset som ikke var i Darklia.
|
|
|
Post by Shio on Feb 11, 2011 22:05:35 GMT 1
"Mange tak, det vil jeg gøre hvis det skulle komme så vidt" smilte Shio bare roligt, inden han gik hen og satte sig ved siden af hende. "Men ja, historien er at mine plejemor døde og for at få penge til mad, så blev jeg tyv. Var for uheldig til selv at finde et job, hvor jeg så støder ind i en kvinde ved navn Sol, som får mig herhen" fortalte Shio bare roligt. Det var den korte og klare historie, men han ville ikke rigtigt kede hende med ligegyldige detaljer. Han kunne sagtens gøre det, det var ikke det, men det var bare sjællendt han gad gøre det.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Feb 11, 2011 22:10:24 GMT 1
Myst så roligt på ham med et venligt smil mens hun lyttede til det han sagde selvom hans historie nu ikke virkede så trist igen selvom det selvfølgelig var sørgeligt at hans plejemor var død men alligevel var det jo ikke helt lige så slemt som nogle af de andres historier. "Lidt trist men hvis du kommer i problemer med Ziva, altså chefen så sig du kender Sol personligt så kan det ske du er mere i sikkerhed end nogle af os andre" sagde hun roligt men hun kunne jo lige så godt hjælpe ham til at få en nem tid her på stedet og undgå alt for mange tæsk. Det var nu længe siden hun selv havde fået tæsk men hun havde da alligevel fået en del mens hun havde arbejdet her, hvilket jo snart var i 400 år.
|
|