|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 17:29:46 GMT 1
han sad og passede kødet indtil det var færdigt, lagde det på nogle tin plader han havde hevet frem, derpå stillede han det ene stykke kød på gulvet tæt på hende uden videre. hun kunne tage det hvis hun havde lyst elelr lade være men han gik igang med at spise ihvertfald og så kunne hun gøre som hun ville imens om det var at gå sin vej eller lede videre
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 22, 2011 17:39:41 GMT 1
Hendes stædighed holdte hende tilbage i de første minutter efter han havde sat tinpladen med mad lidt fra hende. Så smuttede hun aligevel frem og tog kødet, mumlede et lidt forlegent tak inden hun satte tænderne i det uden at kigge på ham.
|
|
|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 17:48:03 GMT 1
han spiste stykket stille og roligt "lyst til noget brød?" spurgte han mens han fandt et frem og brækkede det i to, hans rygsæk var proviant mens vognen han havde var til alt det skrammel han fandt rundt omkring her i ruinerne. han sendte hende også et lille smil for at vise der ikek var noget at være bange for. men om hun tolkede det sådan var jo så en helt anden sag jo
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 22, 2011 18:22:11 GMT 1
"mhm hm.." brummede hun med et lille nik, stadig med munden fuld af kød. Hun rykkede lidt tættere på bålet, og sendte ham et svagt smil. Han irirreterede hende stadig, men ikke i samme grad. Hun slugte kødet efter et par sekunder, "Hvad hedder du egenligt?" spurgte hun med hovedet en smule på skrå.
|
|
|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 18:25:12 GMT 1
han smilede og ragte hende den anden halvdel imens han svarede "Geralt, og dig?" han tog en bid af brødet og dernæst kødet for at lade smagen fra begge blande sig lidt, blev jo kedeligt bare at spise dem seperat hele tiden så han prøvede altid at finde nye måder at spise ting på eller generalt bare få mere smag frem i sin mad generalt så han håbede hun kunne lide maden
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 22, 2011 18:40:55 GMT 1
Når man vokser op med en mandlig sælger, med dårlig hygiejne og endnu værre madlavning, var man ikke kræsen. Eller sart for den sags skyld.. Hun spiste af og til ting folk havde tabt på jorden. For hende smagte maden fint, hun brokkede sig ihvertfald ikke, hverken over kødet eller brødet. "Aaliayh.." sagde hun med et let skuldertræk og sendte ham et kort smil inden hun forsatte med at spise.
|
|
|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 18:46:47 GMT 1
han smilede lidt tilbage som de spiste og hun fortalte sit navn "ikke et navn jeg har hørt før, men kønt" det måtte han ihvertfald lade hende for det var ikke et navn han havde hørt før så han spurgte "er det fint med dig hvis jeg bare nøjes med at sige Lia?" for det var ikke lige det nemmeste navn at udtale jo men han ville da prøve hvis hun ikke ville have det
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 22, 2011 18:58:45 GMT 1
"Tak.. Tror jeg. Jeg har jo ikke selv valgt det." sagde hun og trak let på skulderne med et let smil, efter at hun havde tyget af munden. "Ja det fint.. Kald mig bare det du finder nemmest. Aaliayh er lidt langt." sagde hun roligt, og tog endnu en bid af brødet, der snart var væk.
|
|
|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 19:03:00 GMT 1
"sund appetit du har dig" sagde han drillende imens han fiskede et brød til frem sammen med to stykker kød til som han lagde til at stege på panden, han var ikke selv mæt og det lod til at Lia også kunne spise en god del endnu at dømme efter hvor hurtigt hendes portion var væk allerede. så bedre at være forberedt
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 22, 2011 19:15:29 GMT 1
"Jeg må jo have noget på lager.. Hvis ikke jeg havde fundet den ring, ved jeg ikke hvornår jeg spiser igen." sagde hun og klappede sig let på maven hvor hendes sorte hale havde rullet sig om. Hun pillede kort ved den hvide spids på den, inden hun spiste det sidste af brødet og kød. Det mættede mere end hun havde troet..
|
|
|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 19:22:13 GMT 1
han grinede atter "sandt nok" og ventede på kødet blev færdigt imens han brækkede brødet i to og tilbød hende den ene halvdel igen.var hun mæt var det fint nok, brødet kunne jo holde sig et par dage endnu vidste han så hun havde da ihvertfald noget at spise dagen efter hvis hun spiste med omtanke jo
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 22, 2011 19:34:07 GMT 1
Hun tog imod det halve brød og bed i det. Hun smilede let til ham og betragtede ham i et par sekunder "Hvorfor er du venlig imod mig?" spurgte hun roligt med sammentrukne øjenbryn. Det var sjældent folk var venlige i Darklia.
|
|
|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 19:36:27 GMT 1
"fordi der sovemiddel i... narh bare pjat. men det fordi jeg ved hvordan livet på gaden kan være" han smilede. han havde bare ikke kunne lade være med at drille, sikker på hun nu ville blive sur på ham eller noget i den stil. men han gjorde det nok heller ikke helt nemt for hende at stole på ham når han sagde sådan noget til hende
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 22, 2011 19:45:09 GMT 1
Hun nåede at spytte den mundfuld brød ud hun havde i munden, og hoste voldsomt da han nævnte at der var sovemiddel i. Hun stirrede over på ham og bagefter sad hun i næsten et minut og stirrede på brødet hun stadig havde. Så snusede hun lidt til det og så mistroisk på ham, med et lidt flovt smil på læberne. "Du er smed. Hvordan skulle du vide det?"
|
|
|
Post by Geralt on Apr 22, 2011 20:03:15 GMT 1
"tror du det er nemt at være smed? ikke altid desværre så jeg har da også rendt rundt og snuppet noget mad hist og her" han tog hendes tallerken og lagde det ene stykke på og det andet på sin egen inden hun fik det tilbudt igen. , hvis hun ikke ville have det kunne han altid selv spise det og han havde lidt skyldfølese over at have lavet så grov en spøg med hende egentlig
|
|