|
Post by haze on May 11, 2014 18:35:50 GMT 1
Det var meget sent på aften og haze var gået ud for at gå sig en aften Tur han hadet ikke kunne sove på grund af marridt det senste stykke tid han hadet en sort kappe over sin krop og en gødlige hør favet Skjorte på der kældte ham godt og så mærket af det Kongelige sejl på at han var vagt og hos Nirelia Dronigen og konge når det kom til det han sukket rolige og vidste ikke hvad han skulde Fortag sig han så nogle mennsker stå og snakke og le sammen de var sikkert i Famille Sammen stille stod han og beundret dem stille det kunden være skønt vis han hadet en familie på denne måde i stede for at være op vokset på en børnehjemmet han sukket stille og tog hetten på for at gå vider hvad skulde han ellers gøre stile kikket han op mod månen den var smuk i aften hvad skulde han dog finde på at lave noget musik kom ind i hans øre han vifte rolige med og hørte En munter glad tone fald han bliv gald af den og lendte sig op af et træ men det var inden på en går han var gået forbi han kunde ikke komme på noget og tog sig til sin ene skulder han måtte mande sig let op han elskede den her by og hadet svoger at beskytte den med sit liv rolige gik han ned til en vand sø det kunde være så rat for en gang skyld at vide hvem han virkelige var
|
|
|
Post by Catniss on May 11, 2014 19:55:07 GMT 1
Catniss havde begivet sig ud og vandre. Nok var det aften, og månen stod højt på himmelen. Hun nød meget godt af den frihed hun havde tilegnet sig, selvom det var svært. Hun vidste ikke rigtig hvem hun var som person, og havde heller ikke den store ambitioner om at finde ud af det. Hun var i følge sin opdragelse og generelle opvækst, at hun ikke var en almindelig person med almene behov. Hun var født og opvokset slave. At hun var stukket af, var en bedrift i sig selv. Hun hoppede let legesygt afsted, på denne dejlige aften, og sang lidt for sig selv. De hvide øre, svajede let i vinden og hendes måde at svaje hovedet rundt på, mens halen legede lidt for sig selv. Hun kiggede ud over vandet og stoppede lidt op, for at gå enkelte skridt nærmere. hun gøs for sig selv og bakkede væk fra vandet igen. Hun var ikke fan. Kattedyr var i mange tilfælde slet ikke fan af vand. Men lige nu havde hun også bare lyst til at lege rundt. At lege og havde det sjovt. Hendes kattegen kunne på dette område være en forbandelse. Hun havde svært ved at styre det og holde sig til fornuften. men sådan var det, og Catniss havde lært at leve med det. Hun hørte dog en lyd af en glad tone et stykke fra hende, og hun stoppede op for at kigge. hun havde en kort lys kjole på, med et bælte om livet. det var ikke det fineste man kunne finde, men det dækkede hende og sad også godt på den tynde figur.
|
|
|
Post by haze on May 11, 2014 20:05:22 GMT 1
haze vendte rolige hovdet mens han selv tog sin fløjte atter en gang op han fik lyst til at s pile det gjorde han tit når han tænkte over regtit mange ting han smilte dog mens toneren var Glad og varmen at der var en anden halbier som ham selv vidste han ikke noget om han hdet ikke stødt på mange i et godt stykke tid men han vidste han ikke var den eneste stille og rolige så han ned i vandet og spillet som vand der løb ned af en år det af berolige musik og renset Alt negative som burde Befinden sig inden i ham han lage hovdet let på skrå og spillet vider men haze rejste sig og begynte at bevæge hele Kroppen det var en form af en Disavy han hadet for sidste gang var der en person som kom hen og ville snakke med ham han smilte rolige og lage hovdet på skrå han andet ikke hvad han skulde stille op med sig selv lige nu han kunne ikke sove men ville godt i seng der var for meget Enagie på en gang til at han selv kunde holde styr på det lige nu var han meget glad mere ind glad faktis
|
|
|
Post by Catniss on May 11, 2014 20:41:03 GMT 1
Catniss fik øje på den anden halbie, der spillede på fløjte og begyndte at bevæge sig rundt. Hun smilede over hele hovedet, og som han begyndte at bevæge sig rundt, begyndte hun at danse rundt til hans musik. Det var en glad og frisk melodi, og selvom hun sørgede for at holde sig på forsvarlig afstand af vandet, dansede hun meget livligt rundt, men hun begyndte at grine lidt. Energiniveauet var generelt højt hos kattehalbien i øjeblikket, som hun vimsede rundt. Efter lidt dansen, vendte hun dog sin opmærksomhed hen mod Halbien. "Hej! De spiller rigtig smukt." sagde hun så, meget venligt og smilede sødt til ham. Hun mindede ikke at havde set særlig mange halbier, undtagen sin familie, som så vidt hun vidste stadig var slaver på herregården. Men han så venlig ud, og hans glade humør og energi fik hende til at smile.
|
|
|
Post by haze on May 11, 2014 20:52:30 GMT 1
haze kikket lidt rundt og så så p hinden og ned på sin fløjte først vidste han ikke hvad han skulde sige han stod lidt lammet i øje blikket men så ryste han stille sit hovde " jeg takker men faktisk er jeg rat dårlige til at spille på sådan en " svaret han med et grin og satte sig forpyset ned han vidste det lokket nogle mennesker til stille tog han sig til sine lunger " jeg vist lidt ude af form " haze smilte mens ulve øren GIk fra side og til side " du er halbier også " svaret han munteren og peget på hindens øre men de røde øjne vidste han ikke om han kunne lide i nu han smilte rolige og lage hovdet ned for at ind tage den friske luft der var i gang han sukket rolige mens han lage hovdet på skrå han vidste ikke hvad hun lavet her men hun så ikke rig ud eller noget i den stil på ander måder stille og rolige kikket haze ned på sin fløjte " det nok den enste jeg har tilbage af min Fammile " svaret han stille og rolige " mit navn er forrasten haze " han ragte hånden frem og smilte varmt og venlige sidenet
|
|
|
Post by Catniss on May 11, 2014 21:46:57 GMT 1
Catniss smilede glad og vrikkede lidt med sine øre. "Jeg har aldrig hørt nogen spille på sådan en før.. men for mig lød det godt." svarede hun blot og tog sig ikke så meget af at hun måske havde overrasket ham lidt med enten pludselig at være der, eller at hun havde snakket til ham. Hun grinede let og hoppede lidt rundt. Hun var fyldt med energi. Catniss havde forskellige tidspunkter af døgnet hvor hun pludselig var aktiv og helt andre tidspunkter, var hun direkte doven. Lidt ligesom en kat. Hun nikkede til hans spørgsmål og vrikkede selv sine egne øre, mens halen svajede let rundt for sig selv, som den plejede. "Jep." hun kiggede lidt rundt, og slappede egentlig ganske godt af i aftenvejret. Hun kiggede ned på ham med rolige øjne. Nok var de røde, men der var ikke noget faretruende i dem. De havde bare den farve af en eller anden mystisk årsag, som Catniss ikke umildbart kendte til. Hun satte hovedet let på skrå og kiggede fra ham til fløjten. "Har du mistet din familie?" spurgte hun. Det var ikke fordi hun ville være nysgerrig eller rive op i dårlige minder, men der var noget hjemmeligt over det. specielt nu når hun selv var alene, i den forstand at hun nok ikke fik sin familie at se igen. Hun ragte ud og tog imod hans hånd og gav den et venligt klem. "Mit navn er Catniss"
|
|
|
Post by haze on May 12, 2014 10:14:43 GMT 1
haze kikket gald op til hinden " rat at mødem dem " svaret han gald og kikket ned på sin fløjte og så op til Hinnde igen hvad skulde han lave det vidste han ikke rolige rejste han sig stille og rolige op " jeeg ved det ikke men man ha da lov til at håbe lidt " svaret han stille og rolige mens han tog sig i nakken og lage hovedet på skrå og studeret hinden hun var ellers meget køn rolige resten han sig op " har du et sted at være ??" svaret han stille og rolige mens haze tog kappen om kring sig lod hætten glide stille ned over hovedet han vidste ikke haze smilte glad og kikket rundt han var en ulv og kunde mærke hun var en kat men han gjord ikke noget for at stoppe det for hun virkede til at være meget sød at hun ikke hadet hørt nogle spille på sådan en før smilte han let af " det lyder nærmste som om du ikke har oplevet en en hel " smilte han stille
|
|
|
Post by Catniss on May 12, 2014 11:39:11 GMT 1
Catniss smilede glad "I lige måde." svarede hun med et glimt i øjet. hun holdte sig ganske rolig i øjeblikket. det eneste som bevægede sig, var hendes hale, der havde en rolig rytme at bevæge sig rundt i. ganske stille og roligt. Hun smilede opmuntrende til ham. familie var aldrig nemt. om de så var der, eller var væk. Catniss kastede blikket ud over søen, hvor genskæret fra månen var tydelig. Hun rystede let på hovedet, med beholdte smilet på sine læber. "Nej, ikke rigtig.." svarede hun ham ærligt, for det havde hun jo ikke. Hun skulle være heldig hvis hun havde en seng at sove i. Men hun havde klaret sig indtil videre, så helt slemt var det vel ikke. Catniss smilede skævt, mens det ene øre lagde sig lidt ned. "Det ved jeg ikke.. Synes selv, at jeg har prøvet mange forskellige ting, men det er først nu jeg lære verden udenfor at kende." hun havde jo praktisk talt været indespærret hele sit liv.
|
|
|
Post by haze on May 12, 2014 11:54:08 GMT 1
haze kikket op mod Catniss han hadet let ondt af hinden hun minde ham let om sig selv " har du slet ikke været ude for ??" gentog han stille og i en overraske tone så hadet hun noget at ind hente han vendte sig stille " jamen så må jeg vel heller vise dig byen her " svaret han med et glad smil og gjord plads med sin arm så hun kunne holde om den det var nok den der ridderlighed der kom over ham af og til han kunde ikke forstå hvordan nogle kunden holde sig ind døre " hvad med at fortælle let om dem selv Frue " svaret han stille og lod sin hale falde til jorden så den stak ud af kappen han kikket rolige mens han vente og kikket lidt ind i hindens øjne han syntes de var smukke af en eller anden grund han rødmet dog let og kikket let ned mod jorden " vis de ikke har et sted kan de bo hos mig jeg har altid et værelse til en hjemløs person eller en person i nød " sagde han stille og smilte varmt
|
|
|
Post by Catniss on May 13, 2014 13:03:56 GMT 1
Catniss rystede på hovedet, en smule ubekymret omkring samtaleemnet. Hun var glad for nu at være fri til at se det, men hun var ikke synderligt ked af at det først var sket nu. Nu havde hun jo chancen, det var hvad hun skulle glæde sig over. "Ikke rigtig.. Jeg var udenfor i gården, men ellers var jeg hovedsageligt låst inde i huset." svarede hun, og undlod med vilje at fortælle hvor det var fra. Hun var stadig nervøs og bange for at nogen skulle opdage hvem hun i virkeligheden var. Catniss så let overrasket på ham, men smilede alligevel til ham og tog imod armen. "Mange tak, hr. Men det er sen aften. Der er vel ikke meget at se i byen midt nat?" påpegede hun. Men hun var ikke helt sikker på om det var rigtig eller forkert. Hun havde ikke tænkt så meget over det, og havde ikke befundet sig i Nirelia så meget jo. "Der er vist ikke så meget at fortælle." svarede hun og trak let på skulderne. "Ikke andet, end at jeg for nogle dage siden, mødte en meget varmhjertet og venlig mand, som tilbød mig et job som tjenestepige." hun lyste over hele hovedet af glæde over sin situation. Det var en meget stor ting for den unge halbie. "Jeg er meget glad for Deres tilbud! Men jeg bor ved min arbejdsgiver, Hr. Gray. Det er nemmere med mit arbejde. Det jeg mente med at jeg intet sted hørte til, var det mere, at jeg ikke havde mit eget. Og.. at jeg nok heller ikke rigtig føler at jeg høre til nogen steder. Men jeg arbejder på det. Med hjælp fra Hr. Gray." svarede hun, og smilede stadig glad. Det betød meget for hende. Specielt det at hun fik løn for at gøre det, hun var opvokset til at gøre. Hun havde bare aldrig prøvet at få penge for det. Hvad hun tjente sine penge på før hun mødte Dorian, og efter hun stak af, ville hun helst ikke tænke så meget på lige nu. Det havde jo været den eneste mulighed hun havde, men det var aldrig rart, når man ikke selv havde lyst.
|
|
|
Post by haze on May 13, 2014 13:27:31 GMT 1
haze kikket rolige men syntes nu det var snyndt for hinden rolige kikket han ned det kunne hun ha rat i " men hvad så med at se hvor jeg bor kom det muntrere fra ham han kunne ikke huske hvornår han sidst hadet haft så god en samtale før rolige kikket han ind i hindens øjne med et varmt hjerte han nusset stille hindens hånd hun syntes hun var flink lige pt det kunne også være hans dyre indstinger der gik ind han kunne i vær fald godt lide hinden lidt men han ville heller ikke åbne sig for meget det hadet han prøvet så mange gang at han helt var holdt op med det rolige lage ørne sig lidt ned og han røte ved hindes hale en smule med sin hale han rødmet let over det helle og vidste ikke hvad han skulle fortage sig stille gik han i ratingen af sit hjem det var jo sent og hun hadet vel langt hjem det føltes rat det her på så mange om råder hvad skulde han sige stille kikket haze over måd en hus " der over bor jeg " svaret han med et munters smil og peget der hen
|
|
|
Post by Catniss on May 13, 2014 14:07:26 GMT 1
Catniss smilede glad til ham. Jo, det ville være meget hyggeligt. "Det kan vi godt." svarede hun muntert og kiggede tilbage ind i hans øjne. Generelt var Catniss meget rolig og sig selv i nærheden af andre. Specielt mænd. Af en eller anden årsag, var det blot nemt for hende. Hun følte sig aldrig rigtig pinlig til mode, eller nervøs omkring dem. Med mindre hun naturligvis følte sig truet. Men det var ikke tilfældet i dette øjeblik. Så hn tog det hele meget roligt. Catniss bemærkede let, at hans hale rørte ved hende, men det var skam intet hun havde noget imod, og det skete da også at hendes rørte hans, mens den svang let rundt. Hun fulgte roligt med ham, og kiggede rundt. Det var alt sammen helt nyt for hende jo, hvilket gjorde at hendes nysgerrighed var i top, og selvom der var let mørkt, var der alligevel massere af nye ting at kigge på. Catniss vendte hovedet og kiggede på husset, hvor Haze pegede. Hun smilede varmt til ham. "Det ser rigtig hyggeligt ud. Bor De der alene?" spurgte hun nysgerrigt, og fulgte videre sammen med ham.
|
|
|
Post by haze on May 13, 2014 14:16:35 GMT 1
haze kikket ned og nikket " ja det svære " svaret han stille og rolige at hun gengælde hale nusset gjord hham kun glad og tog det lidt vider skridt at føre det lidt tætter på hinanden " jeg kun glad på dine vejen og det lyder til du bliver en god tjener " svaret stille og rødmet let over kinderne hvorfor gjord han det helle tiden og så over for hinden haze kikket med meget nøje øjne kontakt på vær at Catniss bevægelser svaret han og sukket stille og rolige " jeg ville ellers godt have en Famille men det svært at finnen den regtit " svaret han stille og rolige mens han kikket rundt og så på hinde igen det var let svært at snakke om men han håbet hun ville kunne lide ham for den han var også selv om det var Catniss rolige kikket han ind og så på kvinden igen han rødmet let igen men gjord ikke noget for at stoppe det " jeg er Vagt på slotte der op jeg søger for at Passe på Droningen og beborern her
|
|
|
Post by Catniss on May 13, 2014 14:56:36 GMT 1
En lille antydning af en rød streg steg hen over hendes kinder. Hun var ikke van til komplimenter på den måde. Der blev tit kommenteret på at hun havde en pæn figur, og så godt ud generelt. Men det var sjældent hun var blevet komplimenteret for noget, som udviste evne, og ikke hendes udseende. Ikke tage fejl af, at komplimenter til hendes udseende ville være forkert. Hun elsker komplimenter af alle arter, mest fordi det var sjældent at få dem da hun var barn. "Mange tak." svarede hun glad, med let julelys i sine øjne. Hun håbede inderligt at hun ikke vil skuffe hr. Gray! Han havde kun været god og rar mod hende, og hun ønskede at betale tilbage for den venlighed der var blevet udsendt hende. Et sted følte Catniss også endelig at hun havde fundet sin nye herre, uden helt at være klar over at hun behøvede en. Catniss så over på ham, med hovedet let på skrå. Familie. Det havde Catniss aldrig rigtig tænkt over. Hendes kattegen var meget uenig der, men det var aldrig noget Catniss havde tænkt over eller som sådan ønsket sig. Ikke endnu. "At finde den rigtige til at videreføre sine gener med? Altså at få børn? Og ikke bare almindelig sjov?" hun forsøgte at forstå hans tankegang omkring det, men det var svært når Catniss generelt blot ønskede sjov og morskab, samtidigmed at hendes kattegen nærmest gjorde det umuligt for hende at finde blot en rigtig til formålet. Lidt irriterende faktisk. "Så De ønsker ikke bare at havde det sjovt mere, uden forpligtelser?" spurgte hun let undrende. Catniss smilede og så lidt overrasket på ham. En vagt. "Det lyder som et dejligt job. Og meget betydningsfuldt også."
|
|
|
Post by haze on May 13, 2014 15:06:21 GMT 1
Haze kikket overraskert på hinden " du godste dog sikke mange spørmål " han smilte varmt og lage hånden om hindens liv det var for mange spørgsmål selv for haze som måtte tage sig let til hovdet og finden ud af tingen " altså en form for mage " svaret han rolige og smilte glad til hinden " jeg ville stade have det sjovt og sådan noget og det kan man også sagtens finden ud af med hinaden " en mand og hustru skal passe på hianden more sig sammen men også med ander der er ikke noget at ligge skjul på " svaret haze stille og rolige mens han kikket ind i hindens øjne let han støj stille sin hånd hen over hindens kind "den mand der få dig ville være den heldiges mand i verden " visket han rolige mens han stille lage pande mod panden og så ind i hindens øjne og smilte varmt han ville ikke have hun foranderet sig på noget med det
|
|