|
Post by Arwel Eirian on Sept 7, 2014 14:43:24 GMT 1
Selv om Callisto lod til at indikere at det var et rent tilfælde at branden var startet, forblev Arwel lige så overbevist om at hun havde haft noget med det at gøre. Han kunne ikke se nogen måde at hun ikke kunne have det; det kom næsten alt for belejligt. Han sagde dog intet til det, og besvarede hendes irriterede tone med et roligt smil. Han havde skam tænkt sig at holde ord, og spendere en drink på hende når de på et tidspunkt ville tage tilbage til kroen. Det var vel det mindste han kunne gøre, når nu hun havde brugt sin flaske med brændevin på at distrahere gruppelederen så han kunne komme væk. ”Hvem siger jeg prøver på at imponere dig?” svarede han med et lige så drilsk smil, men han måtte dog give hende ret. Det faldefærdige skur han havde valgt som sit midlertidige skjul var virkelig ikke meget at råbe hurra for. Det knagede i væggene omkring dem, og Arwel kunne næsten fornemme snavset lægge sig om skuldrene på ham bare han stod der. Men det havde været det bedste han kunne finde på så kort varsel. Han havde ikke meget lyst til at indtage en bolig som allerede var beboet, og risikere at tiltrække sig endnu mere opmærksomhed fra beboerne, og lokke gruppelederen dertil. Nej, så hellere en faldefærdig ruin, hvor ingen ville forstyrre. ”Men det er vist din tur til at give mig en udfordring, hvis du stadig har lyst til at fortsætte den leg.” tilføjede han med et lidt bredere smil. Det var trods alt en underholdende nok leg, og efter hvad de havde udfordret hinanden til på kroen, og efter måden hun havde hjulpet ham på, var han spændt på hvad hendes næste udfordring til ham ville være.
|
|
|
Post by Callisto Sepra Fireocean on Sept 7, 2014 17:42:17 GMT 1
"Det tror jeg nu heller ikke du gør, for jeg tror ikke en gang du kan hvis det endelig var" sagde hun lettere drillende for hun regnede ikke ligefrem med at han kunne imponere også selvom han endelig prøvede, men igen hun behøvede heller ikke blive imponeret for hun regnede jo ikke med at hun skulle se ham igen når det endelig kom til stykket, ikke når han allerede problemer med en bande her i byen. Det kom da an på om hun stødte ind i ham på grænsen, men det var jo også lidt usandsynligt eller så skulle hun være uheldig eller noget for hun var ikke sikkert på om det kunne være en god ting når det endelig kom til stykket. Hun så rundt på væggen og ville ikke rigtigt gå tættere på for der virkede bare så beskidt at selv synet af det hele så hun følte nærmest at hun havde brug for et bad, til trods for hun faktisk hadede at bade eller bare at være våd men det her var alligevel så beskidt at hun længtes efter det. "Jeg gider ikke rigtigt den leg mere.. Du har ligesom ødelagt den lidt" sagde hun roligt for hun gad den ligesom ikke mere, for hun havde alligevel spildt en god flaske og hun havde været nødsaget til at bruge hendes kræfter for at kunne være sikker på at skabe nok opmærksomhed omkring hendes punkt for at Arwel kunne komme væk uden at blive set. "Og desuden er der ikke noget ordentligt man kan udfordre med i sådan et hus, jeg vil helst ikke have det falder ned i hovedet på mig" forsatte hun for der var ikke rigtigt noget hun kunne finde på her, der var ikke andre mennesker de kunne bruge i deres udfordringer og huset kunne jo falde sammen når som helst, så det var med at passe lidt på.
|
|
|
Post by Arwel Eirian on Sept 18, 2014 20:24:08 GMT 1
Callistos svar kom ikke rigtig bag på Arwel. Han måtte ærligt indrømme at han måske selv havde mistet sansen for legen efter deres næsten-sammenstød med hans gamle bande. Han kunne stadig mærke eftereffekterne af chokket der var gået igennem ham da han havde set de velkendte ansigter, og lettelsen over at de ikke havde bemærket ham. Og han fornemmede på Callisto at humøret ikke var det rigtige længere – og specielt ikke efter at han tog hende til denne faldefærdige ruin. ”Måske skal vi stoppe det, så.” svarede han hende med et skævt smil, idet han rettede sig op og placerede sig ved en af de nedfaldne vægge. Han kiggede lidt rundt omkring sig udenfor, for at sikre sig at bandemedlemmerne ikke var i nærheden, før han så tilbage på Callisto og sendte hende et skævt smil. ”Men jeg skylder dig stadig den drink. Hvad siger du til at tage tilbage til kroen?” foreslog han. Han kunne alligevel mærke udmattelsen, og det at se banden igen havde fået ham til at tænke på Maka, som stadig var derude. Hvis banden vandrede rundt, og Maka var i nærheden, var det ekstra vigtigt at finde hende, ikke bare for at sikre sig hendes sikkerhed, men også for at advare hende om banden. Men han ville ikke kunne gøre noget før han havde fået noget hvile. ”Skal vi gå?”
|
|
|
Post by Callisto Sepra Fireocean on Sept 18, 2014 20:34:27 GMT 1
Det havde nu været en skam at legen måtte slutte, men det var altid noget at den egentlig sluttede på denne måde for ingen af dem var kommet til skade eller havde gjort noget de fortrød, udover Arwel nok ville få nogle blikke men den havde han jo selv været uden om, men hun regnede jo med han ville stikke af herfra lige så snart han havde fået noget hvile, så det var ligesom en naturlig stoppelse udover hun jo var lidt små irriteret på ham over det her, men der var ikke sket noget. "God ide" kommenterede hun roligt til at de skulle stoppe for hun gad jo ikke mere når det kom til stykket, hun skulle også hellere se at komme tilbage til kroen fordi hendes sværd var der og den ville hun helst ikke lade ude af syne i længere tid. "Jeg tror jeg gemmer den til en anden gang. Har lige noget jeg skal ordne inden jeg vil tilbage så vi ses nok en gang. Hvis du en dag er på grænse området så kan du jo se om du kan finde mig og så kan legen forsætte" sagde hun med et skævt smil for der var lige noget hun var kommet i tanke om, så hun måtte hellere skynde sig inden det trak for meget i hende at komme tilbage til sværdet. Hun sagde ikke mere men skyndte sig nærmest ud af det faldefærdige hus og drejede ned af en gyde som førte væk fra kroen for hun skulle jo lige ordne det her i en fart inden hun skulle tilbage og så efterlod hun ham forhåbentligt som lidt nysgerrig over hvad udfordringer der kunne vente næste gang.
//Out
|
|