|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 16:23:54 GMT 1
Ishtar kom gående, lige så stille i sit normale lassede tøj. hendes lange lyse hår var sat op i en hestehale og flargede i luften. hun så sig lige så stille om i sin søgen efter smeden. hun trak en hest med sig på vejen, den lignede en hest der havde meget ondt. hun klappede den lidt og nåede hen til smeden hvor hun lænede sig ind til den og klappede den lige så stille "det skal nok gå.. bare rolig" mumlede hun og lagde hovedet ind til den flotte sorte hingst. hun sukkede lidt og så ind mod smeden for at se om der var nogen. hun trak hesten lidt længere ind i smeden og så sig om. "Er her nogen?" hendes stemme var meget nærvøs og hun virkede lidt skræmt.
|
|
|
Post by Geralt on Aug 23, 2010 17:08:18 GMT 1
Geralt var i smedjen og hørte nogen kalde så han gik mod stemmen og sagde "ja hvad kan jeg hjælpe med?" han havde bare lige glemt at nogen ikke var helt van til at se ham i halv drage form for de blod røde skæl og det reptilske fjæs kunne skræmme en del så bare kunden ikke løb skrigende bort kunne han jo få lavet noget arbejde
|
|
|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 17:32:38 GMT 1
hun vendte blikket mod stemmen og blev helt stille da hun så ham, hun havde hørt så meget om andre væsner men aldrig rigtigt set dem. hun så lidt på hesten "ham her skal ha nye sko.. kan du klare det? han er temlig bange for smede" sagde hun og prøvede at få øjenkontakt med hesten så den blev rolig. hun så lidt mod Geralt og smilte stille. hun var bange men viste det ikke, og så havde han jo heller ikke gjort andet end at spørger hvad han kunne hjælpe med.
|
|
|
Post by Geralt on Aug 23, 2010 18:16:47 GMT 1
Geralt nikkede og vidste bedre end at smile som han var nu som han gik hen og tog et mål af hestens hove stille og roligt før han forsvandt igen i et mindre stykke tid og kom med fire hestesko og tilsvarende mængde søm samt en bidetang og sådan. han hjalp hende med at få hingsten over i båsen uden de store problemer for den kunne nok godt mærke at her var en smed den ikke kunne drive gæk med så snart efter var opgaven gjort selvom han havde været nød til at holde fast da hesten alligevel havde forsøgt sig
|
|
|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 18:33:30 GMT 1
hun havde hele tiden sorget for at stå foran hingsten og holdt øjnkontakt. hun aede den på mulen og prøvede at berolige den. hun holdte utroligt meget af denne hingst men hun måtte ikke få ham. hun fik endelig øjnkontakt og han blev helt rolig, han vidste godt hun bestemte over ham. hun smilte lidt og lagde hovedet mod hans mule og så på Geralt "var det det?" spurgte hun sødt og så på hingsten igen. hun så rundt i smedjen for at se hvad han arbejdede med, hun havde aldrig været her før, de havde altid fået en smed hjem til dem når hestene skulle have nye sko.
|
|
|
Post by Geralt on Aug 23, 2010 18:49:01 GMT 1
Geralt smilede som han sagde "ja, det var det" og stillede sine ting på plads igen og man kort kunne se alle væggene som var fyldt med våben hvoraf mange var magiske og han lavede selv dem alle så ikke et var et masse produceret stykke metal
|
|
|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 18:55:12 GMT 1
hun så lidt på ham og lod bare til at studere ham nu"er du en Draconian? jeg har hørt så mange historier om Draconianer.." hun smilte lidt før hun så på hingsten igen og trak den udenfor smeden, hvis der nu kom nogen andre der skulle bruge hjælp til en hest eller noget i den stil. hun så lidt rundt igen og så på ham, hun stod lige i udkanten af smeden og så bare på ham
|
|
|
Post by Geralt on Aug 23, 2010 18:59:01 GMT 1
Geralt grinede svagt uden at vise tænderne frem som han svarede "jep. min familie har gennem de sidste syv led været ren draconian" hvilket han dog ikke pralede med, for han anede ikke ret meget om den magi han kunne besidde og det var kun med Zill's hjælp at han kunne blive bedre til det
|
|
|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 19:23:03 GMT 1
hun så på ham da han nævnte ordet familie og hun kiggede hurtigt ned, hun vidste ikke hvad hun skulle sige til det, for hende var en familie noget hun ønskede mere end noget andet. hun så op på ham igen "hv..hvor meget skal du have for hesteskoene?"spurgte hun stille og så på ham med rolige øjne selvom hun indeni var ved at stortude
|
|
|
Post by Geralt on Aug 23, 2010 19:28:01 GMT 1
Geralt smilede skævt som han sagde "ingenting, at sko heste kræver så lidt af mig det gratis" hvilket ikke var løgn for ham var det intet problem og hans våben holdte ham rigeligt ved lige hvad angik penge især nu hvor der vist var krig i luften
|
|
|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 19:43:39 GMT 1
hun nikkede lidt og så på ham før hun så ned "men jeg bliver nød til at give dig nogen penge.. madmor vil ikke have jeg kommer hjem uden at havde betalt.. og hvis jeg gør får jeg intet mad i en uge..." hun så på ham og bed sig i læben det var sandt nok, siden hendes mor og far var døde var hun blevet behandlet rigtigt skidt af den nye familie hun boede hos, men hun var ikke voksen nok til at flytte hjemmefra endnu medmindre en mand ville giftes med hende nu.
|
|
|
Post by Geralt on Aug 23, 2010 19:49:03 GMT 1
Geralt var ret bestyrtet over at høre det og sagde "hvor gammel er du egentlig?" han kunne kun hjælpe hende på en måde og det var at tilbyde et job og et sted at sove eftersom han mest var oppe på slottet når han ikke arbejdede så han kunne lære hende at smede smykker og så se om det duede til noget. kvinderne ville have smykker når de kunne komme til det jo
|
|
|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 19:59:33 GMT 1
hun så lidt ned og tænkte over hvordan hun skulle kunne svare på det spørgsmål, men hun valgte hurtigt at svare som hun havde lært det "jeg er15 år"sagde hun stille uden at sige mere og så på ham, hvorfor ville han vide hvor gammel hun var, madmor sagde altid at der ikke var nogen grund til at fortælle hvem hun var eller hvor gammel hun var, hvem ville intresere sig for det, hun var jo blot en forældreløs unge.
|
|
|
Post by Geralt on Aug 23, 2010 20:08:06 GMT 1
Geralt sendte pigen et smil og spurgte så "kunne du tænke dig en læreplads her?" dog stadig uden at vise sine tænder, sagde hun ja ville hun slippe for livet hos den skrækkelige person hun levede hos for så kunne hun lære noget nyttigt og samtidig selv skaffe sig mad ved at købe det og så videre
|
|
|
Post by Ishtar on Aug 23, 2010 20:18:53 GMT 1
hun så på ham og gjorde store øjne hun så bare på ham og rystede lidt på hovedet, ikke fordi hun sagde nej men fordi han faktisk havde tilbudt hende en læreplads. hun smilede lidt og begyndte at rode ved en tot hår "uhm.. skal jeg så lave sværd til soldater og sådan noget?" spurgte hun og hendes stemme rystede da hun nævnte soldaterne
|
|