|
Post by crystal on Sept 17, 2010 18:10:06 GMT 1
Natten var næsten lige faldt på. det var lidt koldt, ike serlig varmt men crys lagde ike mærke til kulden. mens hun stille red igennem skoven. den sorte hest hun red prustede så dens ånde kunne ses i natten dog lagde crys ike mærke til at den var udmattet. mens hun bare sad lidt fraværende og dagdrømte uden at ligge mærke til noget omkring sig. dog prustede den sorte hest igen bare højere og rystede hovet svagt så crys vognede af sin dagdrøm. og klappede den venligt på halsen. og hviskede bare stile "du klare det så flot min ven.... har ike set nongle klare sårn en tur så flot som dig" og lod sig så glide ned langs dens side. og fulgte den hen til en lille sø den kunne drikke af. mens hun stod lidt fraværende og kiggede på dens smukke svedige pels. men lod så en hånd glide hen over den hans. mens hun stille fik sadlen af den. og smed den bare fra sig. og kom så op på dens ryg igen med en del besvær eftersom det store dyr var meget højre end hende. "kom vi trasker bare lidt rundt du skal bare slappe af"mumlede hun kærligt til den. mens hun klappede den langs halsen. og lod den gå frit som den ville. Hun var iført et par gamle bukser. og en oka hullet trøje. eftersom hun ike orkede at tage nyt tøj på. dog havde hun også en hættekappe om sig. eftersom hun ikke ville ha nongle skulle se hende efter hun var stukket af hjemme fra. stukket af og stukket af. hun ville bare ike se ham geralt eller sin mor for tiden. eller sin lillebror hun savnede dem ingengang. de savnede sikkert heller ikke hende. så det var vel ligemeget?. et let suk gled over hendes læber. mens hun bare lænede sig ned langs hestens hals. mens hun stadig sad på dens ryg. og tænkte bare for sig selv. mens den gik afsted igennem det høje gras. og tog self noget når den kunne.
|
|
|
Post by Ash Demonheart on Sept 17, 2010 18:27:22 GMT 1
Det havde været endnu en dag på hospitalet hvor Ash havde haft en længere vagt så han var kun sluppet fri for nogle timer siden så han havde besluttet sig for at gå en tur bare for at samle urter der kun viste sig om natten, nogle han skulle bruge til hans eliksire. Dagen havde været ret langtrukken for der havde næsten ikke været noget at lave, nok også derfor han egentlig ikke var træt og havde overskud til at gå rundt efter urter og de der sjældne blomster der kun åbnede sig om natten hvor det var lettere køligt. Han havde ikke rigtigt gidet at tage hjem efter arbejdet så han bar en sort skjorte og et par sorte bukser som han vandrede igennem natten med sin eliksirtaske over skulderen, som både indeholdt færdige eliksire og så små poser han brugte til de urter han lige fik samlet eller små poser med blandet indehold der kun skulle blandes op med vand. Han var stoppet ved en af de smukke blå blomster som han nu knælede ved for at skære det af han skulle bruge til en eliksir med søvndyssende virkning og meget gerne med døden til følge for man vidste aldrig hvornår man skulle bruge sådan noget så det var meget smart at have på lager.
|
|
|
Post by crystal on Sept 17, 2010 18:35:44 GMT 1
Crys havde ike lagt mærke til andre i skoven. self en dum fejl når man tænke på hva der randte rundt i skoven. men hun var ligeglad for en gang skyld. havde hun tyr på sin magi og sine kamp evner. så hun faktis kunne gøre både sin mor og val stolt. eftersom når man bor i bjergende. sammen med andre meget gode kriger. kunne man lære en del af dem og det havde hun jo ogsån gjordt. de havde enda givet hende den hest hun red på fordi hun var så hurtig til at lære. og ike brokkede sig over alle de skrammer hun fik. hun var enligt også ligeglad med sin krop om den kom til skade for det kom den jo om hun ville ha det eller ej. så hun ville ike bare rande rundt og være vild bange for at komme til skade. et let suk gled over hendes læber i det hun bare nussede den smukke sorte hels. mens den traskede rundt og spiste de plander den ville ha. og som friskede den. dog skuppede hun let til dens hals når den ville ha en giftig blomst. for det ville hun ike tllade for hun kunne ikke rede den så. dog satte hun sig radt op. og fandt den sjove lille Læge bog i sin lomme som hun havde fået på hospitalet da hun hjalp til der. hun nynnede let i det hun begyndte at læse i den med et tilfredst smil på læberne. hun elskede at læse i den. for den betød meget for hende. hvorfor vidste hun ikke. den var bare dejlig at læse i.
|
|
|
Post by Ash Demonheart on Sept 17, 2010 18:51:25 GMT 1
Ash fik skåret de ting af som han ville have af den fine blomst, så der var egentlig ret meget tilbage af den men det var han sådan ligeglad med. Han rejste sig op og strakte sig en smule efter han havde lagt tingene ned i den rigtige pose, men det var vidst også ved at være tid til at komme hjem igen eftersom han havde været ude og samle urter i så han så lidt op på den himmel som han kunne se, dog var der noget som hans øre opfangede ikke så langt fra ham men alligevel en del svagt som en slags nynnen og lyden af en hest der kom igennem skoven, så det måtte da være en rytter der ville et sted hen inden det blev alt for mørkt. Så han tænkte egentlig ikke rigtigt mere over det og begyndte at gå selvom der var en knist der knækkede under hans tunge skridt for han var jo en smule træt men det var mest fordi der ikke havde sket så meget i løbet af dagen så nu var det vidst på tide at vende hjem for at se om Mimi var der eller ikke. Kvinden han havde reddet og taget med hjem af egoistiske årsager som stadig galt indtil han blev for vred eller bare træt af hende så kunne det godt ske han ville skille sig af med hende.
|
|
|
Post by crystal on Sept 17, 2010 18:59:07 GMT 1
Hesten prustede surt. og gav et gede hop fra sig og smed crys af. Crys hvinede som en lille pige og ramte lige over i en busk. og banede med det samme. hesten gik bare hen og stak snuden ned til hende. og daskede så bare vidre igennem skoven. den smuttede dog forbi ash. eftersom den gerne ville ind til byen for at se om der var nongle gode marker at grasse på. eller bare en have den kunne stjæle lidt fint frugt fra. "eij ike gå!!!" skreg crys med det samme efter sin hest og kom vakkelvognet på bene. og løb/haltede efter sin hest. som self ikke ville stoppe op. hvorfor skulle den også det nu hvor den enligt bare kunne gå sin vej uden en rytter på ryggen. dog stoppede hun hurtigt op pga sin fod havde fået et ornligt slag. så den var blevet let hævet. og sved som bare pokker. "møg dag man den blive mere irrerterende. dumme hest. bare vent til du kommer hjem. så bliver du bare lukket ind i stalden" mumlede hun enligt godt surt. dog havde hun ike set ash. hun lagde heller ike mærke til andre folk for tiden. jo dem hun kendte oppe fra bjergende. de tog jo også ned i skoven når de havde brug for lidt tid alene. og til at tænke. selvom de sjældent havde brug for det. i forhold til hende. hun skulle jo havde lov til at tænke så tit muligt. og det var alt for tit for tiden. et let suk gled over hendes læber. i det hun haltede vidre efter sin hest. som hun bare ikke ville efterlade for den betød alt for hende. lige nu gjorde den. selvom hun var godt irrerteret på den efter at havde smidt hende af på den måde. det gjorde den nu altid når hun ike lage mærke til hvad den lavede. eller strammede nok med bene ind til dens side. så den vidste den bare kunne smide hende af uden probelemer. og det haede hun virkelig efterhånden for hun fik bare flere blå mærker og andre skader.
|
|
|
Post by Ash Demonheart on Sept 17, 2010 19:14:41 GMT 1
Egentlig lagde Ash ikke mærke til så meget for han gik i sine egne tanker, dog blev han hurtigt vækket da han hørte et hvin og efterfølgende så en hest der kom traskende lige i nærheden af ham uden rytter, så han stoppede op og undrede sig lidt over det for det virkede mærkeligt og måske havde person ikke have haft helt styr på den hest alligevel. Så han gik lidt tættere på den sti den havde taget men han forholdt sig stadig ude i siden da han godt ville se hvem der var faldet af, men det svar fik han også lidt hurtig svar på da en haltende tøs kom nærmest løbende forbi ham eller så godt som denne person nu kunne. "Det hjælper altså ikke at bruge foden, du gør det bare være" sagde han roligt efter denne person men stadig højt nok til at man ikke skulle anstrenge sig for at lytte til det han sagde. Han blev dog stående og så efter personen for det var egentlig personens egen sag at jagte hesten selvom personen ikke lige ville fange hesten hurtigere med en dårlig fod, det ville jo bare gå værre for personen.
|
|
|
Post by crystal on Sept 17, 2010 19:20:41 GMT 1
Crys stoppede op ved den velkendte lyd af ash stemme. "du burde kenne mig godt nok til at vide jeg kun gøre større skade på mig selv. oh du store læge ash""Snappede hun lettet drillende efter ham. og trak så sin hætte tilbage så han ville kunne genkende hende. så haltede hun bare hen mod ham. men gav et højt hvin fra sig da hun snuplede over en rod. og faldt ligså lang hun var på maven. med hovet ned i det høje gras.. man kunne tydeligt høre nongle få bandeord fra hende i det hun lo der med hovet nedad i grasset. så satte hun sig op og gned sin pande og kom bare stille på bene. men banede bare mere eftersom hun også lige havde slået den anden fod. så hun blev bare siddende og kiggede på ash nu. i det samme kom hendes hest traskende hen til hende mens den gumlede på et eller andet. og stak bare snuden ned til hendes hovede mens hun sad der. med det samme tog hun fast i dens tøjler. og mumlede bare "dumme hest... burde skyde dig i panen med en pil" og nussede den så stillle på næsen men orkede ike at rejse sig. for det gjorde enligt lidt for ondt i hendes ben. så hun blev enig med sig selv i at det var bedst at blive siddende lidt. hendes hest var dog enig med hende. og lagde sig bare ned ved siden af hende så den næsten var ligså høj som hende.
|
|
|
Post by Ash Demonheart on Sept 17, 2010 19:26:49 GMT 1
Da Ash hørte hendes stemme kunne han ikke lade være med at smile skævt for han genkendte stemmen "Jamen dog det er længe siden man har set dig, lille klodsmajor" sagde han drillende selvom det jo var ret lang tid siden han havde set hende eller bare hørt fra hende, men igen så vidste hun vel ikke noget af alt det der var sket imens hun havde været væk, men nu kunne han da sige at han havde hørt fra hende og stødt på hende inde i skoven. Han gik roligt hen til hende og satte sig på hug foran hende med et roligt blik og et lidt drillende smil eftersom det var godt at se hende igen og hun var stadig den lille klodsede pige som han huskede hende for lang tid siden.
|
|
|
Post by crystal on Sept 17, 2010 19:31:50 GMT 1
Crys slap sin hest tøjler eftersom den ike ville smutte fra hende denne gang. for den var self faldet i søvn mens den lå ned. så slog hun bare armende om ash hals. og krammede ham barnligt men meget meget hårdt. selvom det sikkert slet ikke var hårdt for ham for hun var jo så pokkers svag når det kom til krammere. "det en dårlig dag!!! jeg falder ellers ike for tiden!!... nåh men siiig mig søde rare ash. hva er der sket her mens jeg har været væk? self smutter jeg igen når jeg engang kan komme på bene igen... men det går sikkert en massse timer før jeg bare orker at prøve"sagde hun med et let fnis. og satte sig så på skradderstilling og pillede ved grasset mens hun kiggede på ham med et smil. der var sikkert ike sket så meget siden hun var væk troede hun da. for hun havde jo ikke hørt noget fra sit fiiine lille hjem oppe i bjergende. for hun orkede ike at tage til byen for at høre sladder hver dag!
|
|
|
Post by Ash Demonheart on Sept 17, 2010 19:49:07 GMT 1
Ash smilede bare da hun krammede ham, et kram som han da gengældte for hun ville jo altid være hans lille klodsede tøs også selvom hun nok var prinsesse så var det ikke noget han gik særlig meget op i efter han havde lovet hende at han ikke ville, så da hun havde været hans lærling så var det som ven og lærling han havde set hende og alt andet ikke have betydet noget. "Tja alle har jo deres dårlige dage, selvom jeg nu huskede det som du havde det næsten hver dag da du var lærling" sagde han drillende med et lidt drillende smil som han satte sig helt ned i græsset for han blev hurtig træt af at sidde på hug. "Tja der er sket en masse men hvad vil du helst høre om til en start?" spurgte han så meget roligt for der var jo sket meget så hun måtte vælge lidt af dem hun gerne ville høre om.
|
|
|
Post by crystal on Sept 17, 2010 19:53:06 GMT 1
Crys lagde hovet let på skrå og tænkte sig om "min familie og lidt om dig"sagde hun så med et lettet drillende smil. og lagde sig så på maven som et lille barn. og kiggede nysgerrigt på ham. også som et lille barn ventede på at høre sin godnat historie. det var enligt længe siden hun bare havde ligget sårn og snakket med en. som hun faktis kendte som andet end lære. ash var jo både hendes lære og en vild god ven.
|
|
|
Post by Ash Demonheart on Sept 17, 2010 19:58:21 GMT 1
"Tja angående din familie er meget afvekslende der er både sket noget godt men mest skidt, så ved ikke rigtigt hvad du helst vil høre først" sagde han roligt med et skævt smil for det var jo meget forskelligt alt efter hvilke øre hørte hvad han havde at sige om tingene. "Mit liv går som det altid har gjort, dog har jeg fået en kvinde i huset, dog en ret klodset en lidt ligesom dig" sagde han roligt for der var ikke så meget andet at sige om sig selv da han jo havde levet sit liv som han havde gjort det i de sidste mange år, så det eneste nye var kvinden som var kommet til hans hus for næsten et halvt år siden efterhånden.
|
|
|
Post by crystal on Sept 18, 2010 13:15:25 GMT 1
Hendes barnlige muntre smil blegnede svagt i det han sagde der var sket noget skidt med hendes familie? havde hendes mor det ike godt? eller hendes bror?? hvorfor var hun så snot dum. og tåbelig at forlade sin familie på den måde uden at tænke på dem!! hun så ned og følte en smule skyld over der var sket noget dårligt i hendes familie. men hun ville bare vide hvad og lagde slet ike mærke til det han sagde angående sit liv og mumlede bare stille og tøvende. "hvad er der sket i min familie? har min bror det ike godt? hva med min mor. eller geralt eller nogen af de andre drenge min mor hyggede sig med?!!?"hun sagde det simpelthent så hurtigt at man næsten ikke ville kunne forstå hende. men mand kunne se på hende at hun følte en del skyld af bare sårn at forlade sin familie uden at tænke på. der måske ville ske dem noget? eller noget deromkring.
|
|
|
Post by Ash Demonheart on Sept 18, 2010 18:28:08 GMT 1
Ash så roligt på hende "rolig nu, din mor har det nogenlunde godt selvom hun spørger til dig og har forandret så meget at hun nok er ved at blive sindsyg. Det er længe siden hun har forladt slottet nærmest et år siden folk har set hende i byen bare, hun er lukket inde og har været det ligesiden hun fødte en lille pige. Smuk lille skabning var selv med til fødslen." forklarede han roligt men han sagde jo nu kun lige de ting han vidste eller bare havde hørt rygter om, dog regnede han lidt det med at en ny lille søster til Crystal måske var overraskende eftersom der ikke var så mange der egentlig vidste det eftersom Zill havde lukket sig inde på slottet da hendes mave begyndte at vokse og ingen havde rigtigt set hende siden. "Der går et rygte om at hun er ved at miste forstanden fordi hendes verden er gået under, folk samler sig imod hende så det er ikke til at sige hvor længe hun eller dine søskende vil forblive i live."
|
|
|
Post by crystal on Sept 18, 2010 18:32:26 GMT 1
´Crys kiggede på ham og mumlede så "det vil siges hvis hun dør nu får ingen... af mine søskende tronen fordi hun aldrig giftede sig? eller... jeg er forvirret ash!!!!!!!!!!"peb hun nu og klamrede sig svagt til sit hovede mens hun tænkte over det han lige havde sagt. hun har en lille søster? #"hvis det er.... tager jeg hen og henter mine søskende. og passer på dem til de er blevet 18 år.. så må de klare sig selv min mor kan jeg ike hjælpe så meget... det ved selv du. og jeg tror ike på hun har spurgt til mig. hun er sikkert ligeglad med hvem jeg er. hun har en ny datter at passe"mumlede hun så stille. og nussede sin hest ben. mens hun betraktede ash. var det virkelig sandt havde hendes mor spurgt til hende. eller sagde han det bare.
|
|