|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 20:04:50 GMT 1
"Bare så det smager af noget" sagde hun roligt for hun havde ikke forstand på te, sådan noget havde hun jo folk til at lave og de spurgte normalt ikke hvordan hun ville have tingene men de vidste jo hvad hun ikke ville have da hun havde smidt meget af det tilbage i hovedet på folk så de var blevet brændt, men så vidste de også at hun var utilfreds. "Du er sikker på du ikke ved hvor Geralt er henne af?" spurgte hun roligt igen for hun havde egnetlig lyst til at slå pigen men det ville jo ikke hjælpe noget som helst.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 20:23:26 GMT 1
hun så hurtigt på hende igen. " Nej jeg ved ikke hvor herren er henne.. Han har ikke været her i flere dage" Hun så på hende med et roligt blik før hun langsomt vendte sig mod teen igen og blev færdig. hun gik forsigtigt hen og satte den på bordet foran hende, hvorefter hun trådte tilbage for at lave noget til sig selv.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 20:35:17 GMT 1
"Herren? skulle ikke mene jeg havde givet lov til at han måtte få en slave" sagde hun roligt med et skævt smil for sådan noget ville hun da også gerne være lidt herre over bare så hun kunne sørge for han fik nogle mænd til slaver eller meget grimme gamle kvinder så hun ikke hele tiden skulle nære den mistro til ham. Hun gik roligt hen til bordet og tog kruset med te, puste lidt i det inden hun drak en smule af det.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 20:39:34 GMT 1
hun vendte sig mod hende da hun sgade ordet slave "Slave? Nej nej jeg er skam ikke slave, jeg arbejder her af egen fri vilje, Herren er meget sød og som en slags familie jeg mistede.. men jeg ser ham stadig som min herre eftersom det er ham der giver mig arbejde"hun nikkede let og vendte sig om og tog sit krus og gik hen og satte sig ned på en skammel, hun så lidt ned "Men jeg overvejer at stoppe her.. jeg vil gerne arbejde med noget andet end at lave smykker.. eller stå i smeden, det er for mænd.." hun så på hende igen og nippede til sin te.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 20:44:37 GMT 1
"Jeg forstår nu heller ikke ligefrem hvorfor han ville havde dig til lærling, hvad har du måske lavet?" spurgte hun roligt for hun havde jo ikke ligefrem set noget af det pigen lavede og det tydede på hun kun lavede smykker og det var ikke ligefrem det der blev solgt mest af i Darklia men det var mere våben i forskellige former og typer. "Vis mig noget du har lavet og så kan jeg måske finde noget arbejde til dig, hvis du også fortæller hvad du gerne vil være", dette kunne jo helt komme til fordel for zill for det endte måske med hun bedre kunne holde øje med tøsen.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 21:01:08 GMT 1
hun så på hende og lavede store øjne før hun hurtede rejste sig og løb ud i smeden, hun begyndte at finde de ringe hun lavede og smykker frem og kom hurtigt ind med en lille kasse for at vise dem frem til hende, hun så på hende og virkede meget genert nu, dog stadig med et smil på læberne. hun satte sig ned foran hende igen efter at havde stillet den lille kasse på bordet. begyndte at lægge de forskællige smykker frem på et stykke stof hun lagde på bordet "Jeg er ikke så dygtig endnu, men jeg regnede med at jeg kunne lave udsmykninger på sværd til den tid.."sagde hun stille. hun så på hende med et ventende blik som for at vide hvad hun syntes om det.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 21:09:00 GMT 1
Zill ventede roligt på hun fik fundet tingene frem men drak da ind i mellem af hendes te for noget skulle hun lave nu hvor hun ikke drak noget alkohol mere så var vanen med at drikke en masse der stadig, dog holdt hun sig lidt mere til sunde ting, hvilket man kunne se på hendes hud også fordi den var smuk som den skulle være. Hun lænede sig lidt frem da tingene blev lagt på bordet hvor hun studerede dem en smule inden hun roligt sagde "Tja der er et lille talent, men det kræver øvelse, så din eneste drøm er at udsmykke ting?" sagde hun roligt da hun kort så på hende inden hun igen så på smykkerne.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 21:34:57 GMT 1
hun rystede på hovedet og så på hende "Nej, jeg ønsker godt nok at kunne gøre dette her, men det er fordi jeg gerne vil hjælpe herren.. han gav mig et hjem.. jeg ønsker at tjene.. men jeg ved ikke hvor endnu.. måske være tjenestepige på en gård" hun så ned lidt som om hun skammede sig over at sige det, folk mente sådan noget var lavt men for hende var det noget hun kunne lide, gå at opvarte folk og hvis personerne var søde ville hun kunne snakke med dem også.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 21:38:51 GMT 1
"Hvad med at tjene på slottet? Jeg går og mangler en barnepige til mine børn" sagde hun roligt da hun igen rettede sig mere op med teen i hånden og drak en smule af den mens hun betragtede tøsen "Men vent det kan ikke helt lade sig gøre, kun ved det ene barn kan du få lov at passe og udvikle dine evner mens hun sover" sagde hun lidt tænksomt for hun havde jo et barn som Geralt ikke måtte se så ville det være lidt svært hvis hun var barnepige for begge børn.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 21:42:37 GMT 1
hun så på hende og rystede lidt på hovedet før hun så ned igen " Jeg dur mig ikke som barnepige.. passede husmors børn, det gik aldrig godt.. endte altid med at jeg aldrig kunne finde dem" hun så ned og lukkede øjnene lidt før hun så på hende igen "Der er jo også rigtig mange vagter på slottet, jeg ville blive en forskramt lille mus bare at se dem mere end en gang om dagen" Var det ikke bedst for hende at fortælle sandheden, det mente hun hvert fald selv det var. hun nippede lidt til teen igen.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 21:48:23 GMT 1
"Vagterne gør skam ikke noget medmindre jeg siger noget. Hvad så med kro arbejde?" spurgte hun roligt for der var egentlig mange muligheder i Darklia da også ude ved grænsen så det var meget forskelligt men det kom jo lidt an på hvad hun ville lave, hvis hun altså ville lave noget andet. "eller hvad med at lave smykker og ind i mellem få lov til at udsmykke en dolk som kan blive solgt videre?"
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 21:54:01 GMT 1
hun så på hende med et roligt blik før hun langsomt fjernede smykkerne og lagde dem pænt ned i kassen "Jeg ved ikke helt, jeg vil gerne kunne snakke med Herren om det først.. jeg bor jo hos ham.. Så hvis jeg skal have et andet arbejde skal jeg jo snakke med ham om hvordan jeg gør det." hun så på hende med de mest roligste øjne før hun langsomt rejste sig op igen og gik hen til smeden for at sætte kassen ud. hun satte den så tæt på døren som muligt så hun kunne holde øje med det før hun langsomt gik tilbage igen. "Er Herren din kæreste?" hun så på hende med rolige øjne.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 22:00:41 GMT 1
"Giver han problemer så bare kom til mig for jeg kan godt sætte ham på plads eller lokke ham til at give dig din vilje" sagde hun roligt med et skævt smil men det var jo noget af det nemmere for hende at gøre ihvertfald det med at sætte ham på plads som hun havde gjort mange gange efterhånden men han blev jo ved med at overtræde hendes regler. "Geralt er mere end kæreste, han er min forlovet og far til 2 af mine børn" sagde hun roligt for det var jo ikke ligefrem nogen hemmelighed at Geralt var så højt oppe i rank efterhånden, han var gået fra at være en simpelt smed som folk hadede til at være forlovet med dronningen og havde født mulige tronarvinger.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 22:08:41 GMT 1
hun så på hende og nikkede lidt før hun gik hen til bordet igen "Han har slet ikke nævnt noget om at være forlovet.. men jeg kunne gætte det efter som du spurgte på den måde" hun vendte sig mod hende med et lille smil før hun langsomt gik hen og satte sig på en stol. hun så ned i bordet "Men de kan være rolig, jeg har ikke været sammen med ham på nogen måder, det højeste er et kram fordi han gav mig et hjem" hun så lidt ned og drak lidt mere af sin te.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 22:19:47 GMT 1
Zill skar et mindre ansigt som om det havde været en dum ide at give ham et kram "Lad mig give dig et godt råd, gør ikke det igen hvis du godt vil have han lever" sagde hun roligt selvom det nok gik for ringen havde jo ikke reageret på noget og hun havde ikke ligefrem hørt at han lå et sted og var død hvilket i zills situation kunne være meget dårligt for så havde hun endnu 2 børn der ikke bruges til arvinger.
|
|