|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 17:27:02 GMT 1
Ishtar sad nu inde i smeden og arbejdede på nogen smykker, efter dengang hvor hun var kommet her for at få skoet sin hest havde hun haft et rigtigt hjem følte hun, at han virkelig havde ladet hende arbejde for ham og boet der havde gjort hende så glad, men hun havde ikke set ham i et stykke tid så hun havde holdt smeden kørene selv så godt som hun nu kunne. hun sad nu og fumlede med noget guld som skulle snoes til et armbånd. et lille smil var på hendes læber når hun tænkte tilbage på dagen hvor hun blev befriet fra den forfærdelige familie hun havde boet på. alt var bedere end der. hun så lidt op fra sit arbejde før og begyndte at rydde op, så hun kunne få en pause. hun strakte sig og gabte før hun gik hen og dæmpede ned for ilden og gik ind bagved for at få noget at drikke, hun kom hurtigt tilbage og stilte sig i døren og kiggede ud på alt i smeden, hvorefter hendes tanker fløj lidt afsted.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 17:31:24 GMT 1
Zill var taget ned til smeden for at se om Geralt var der eftersom han ikke var på slottet og hun havde ikke ligefrem kunne se den røde på himlen så han måtte vel arbejde hernede når der kom røg fra skorstenen. Uden at banke på trådte hun ind i smeden og så sig lidt omkring for her var jo tomt da hun ikke havde set den yngre pige gå ud bagved men lige her var der tomt så hun begyndte at gå rundt for at se om han havde efterladt noget til hende, hvilket hun heller ikke kunne se for han havde jo ikke kommet med den gave endnu som han ville lave til hende og det så ikke ud til at den var færdig.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 17:41:40 GMT 1
hun vågnede hurtigt op fra sine tanker og så på kvinden der var trådt ind i smeden. stilte hurtigt glasset på et lille bord og trådte ud "kan jeg hjælpe dem?" hun så på hendes klæder et øjeblik før hun så på hende igen, hun havde aldrig hørt om hvordan dronningen af dette land så ud eller hørt andet om hende, hun var jo ikke herfra. hun lagde hovedet lidt på skrå og tænkte over hvem dette var før det langsomt begyndte at komme i hendes hoved det med at Geralt boede på slottet, hun så hurtigt ned i gulvet uden at sige mere.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 17:45:13 GMT 1
Zill så roligt på den unge pige men ikke ligefrem særlig glad for det syn der mødte hende "Hvem er du og hvor er Geralt?" spurgte hun roligt selvom det var tydeligt hun ikke ligefrem var glad for at være i denne kvindes nærværd, nok mest fordi hun alligevel ikke helt stolede på Geralt da det kunne ske han havde fundet en måde at slippe uden om magien på. Godt ske dette kun var en ung pige men alligevel man kunne aldrig vide.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 18:10:11 GMT 1
hun så på hende og så hurtigt ned som om hun havde gjort noget forkert " mit.. mit navn er Ishtar.. jeg arbejder her.. Geralt..er her ikke.. jeg ved.. ikke hvor han er" hun så langsomt op på hende men så hurtigt ned igen, havde hun gjort noget galt? eller var det bare sådan folk var, hun vidste ikke hvordan hun skulle reagere på denne kvinde, så hun trak sig langsomt tilbage mod døren for at skjule sig, hun var jo trods alt kun et barn endnu.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 18:16:23 GMT 1
Zill gik roligt hen til væggen med våben og tog en større dolk ned som hun strøg let hen over klinken med fingerspidserne mens hun så på Ishtar "Hvor længe har du arbejdet her Ishtar? jeg synes ikke jeg kan huske at Geralt fortalte han havde fået en ung kvinde her til at arbejde for sig" sagde hun roligt som hun gik tættere på Ishtar, nok på en måde der virkede truende hvilket også var meningen men alligevel hun ville have svar og dem skulle hun nok også få.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 18:33:05 GMT 1
hun så på hende og gemte sig mere ind til væggen "ikke længe.. ikke længe.. højst en måned.. du må ikke gøre mig ondt..jeg har ikke gjort noget" hun så på hende med bange øjne og gemte ansigtet før hun langsomt trak sig mere ind i det private hvor hun også boede. hun så stadig mod hende med bange øjne før hun faldt over en skammel og så nu op på hendes ansigt
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 18:40:04 GMT 1
Zill så roligt på hende som hun fulgte med hende stadig med dolken i hånden som hun lettere legede med men det var tydeligt hun ikke var uvant med sådan en. "Har i været i seng sammen? har han rørt dig steder han ikke skulle ? eller har han sagt han vil se dig nøgen?" spurgte hun en smule hurtigt eftersom det jo var mange spørgsmål men hun ville have svar og det gav hende gerne sandheden når folk var bange for hende.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 19:13:06 GMT 1
hun så på hende da hun spurgte om det og åndede plusligt lettet op " er det bare det du ville have afvide.. jeg troede du ville dræbe mig" hun rejste sig langsomt op og så stadig på hende med lidt bange øjne før hun satte skamlen ordenligt og så på hende igen med et roligt blik "Nej han har ikke gjort nogen af delene.. hvorfor skulle han også det?" hun så på hende stadig med et frygtsomme blik i øjnene før hun langsomt børstede støvet af tøjet og så på hende igen, hun tog langsomt det stofstykke hun havde sat håret op med og strammede det før hun så på hende igen, som om hun studerede hende.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 19:21:51 GMT 1
Zill så undrende på hende da hun nævnte det med at dræbe "Hvorfor skulle jeg dræbe dig? eller behøver jeg ikke nu hvor du har givet mig svar" sagde hun roligt for der var jo ingen grund til det nu, selvom det stadig var en sjov tanke at gøre men hun ville jo nok få en del vrøvl med Geralt hvis hun dræbte nogen i hans smed. Hun trak lidt ligegyldigt på skuldrene da hun gik ind og hang dolken på plads for det virkede jo ikke ligefrem til at hun skulle bruge den til noget lige nu ellers måtte hun jo bare tage hendes sværd som hang ved hendes side "Hvor er du fra lille pige?" spurgte hun roligt for hun skulle jo lige vide hvad hun måtte gøre med tøsen.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 19:33:09 GMT 1
hun så på hende lidt mens hun hang dolken tilbage "hvor jeg.. jeg er fra grænselandet.. eller det tror jeg hvert fald.. jeg ved ikke hvor jeg er født hvis det er det de mener" sagde hun stille og vendte sig om og gik hen for at lave noget te "vil de have noget at drikke?" hun vendte blikket mod hende igen med et svagt lille smil men vendte hurtigt blikket væk igen.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 19:38:19 GMT 1
"Okay så en forældreløs" sagde hun roligt mens hun betragtede de forskellige våben han havde på sin væk, de var da meget smukke stadig for han havde jo god forstand på det ligesom hans familie havde haft det. "Hvorfor ikke det kan jo ske han dukker op" sagde hun lidt ligegyldigt men det var jo længe siden hun havde set ham og hun havde en gave til ham eller ikke helt en gave men det måtte han ikke vide.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 19:44:01 GMT 1
hun så på hende og nikkede til hendes ord før hun langsomt tog et krus og vaskede det af for at være flink. hun tørrede det hurtigt af men ordenligt før hun satte det på bordet, hun sank en klump og begyndte langsomt at tænke tilbage på den nat hun mistede sine forældre og sukkede så "Jo jeg er forældreløs.. nogen kriger troede mine forældre var kriger og slog dem ihjel i vores ejet hus" hun vendte blikket mod hende "Hvad for noget vil for noget te vil du have? her er urtete, grøn te, kamile, solbærte.." hun så hurtigt ned igen og begyndte at varme noget vand i den lille kedel.
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Oct 16, 2010 19:48:25 GMT 1
Zill vendte sig roligt rundt selvom hun var lettere ligeglad med hende egentlig hun ville jo bare vente på Geralt. "Der er mange forældreløse men det kan vi jo ikke gøre noget ved vel?" sagde hun lettere ligegyldigt men det var ret tydeligt at det ikke bed på hende for hun var ret ligeglad med om folk var blevet forældreløse på grund af hendes krigere, dog overraskede det hende lidt hun ikke havde fået tøsen som slave. "Bare noget grønte det er bedst for min krop" sagde hun roligt.
|
|
|
Post by Ishtar on Oct 16, 2010 19:53:46 GMT 1
hun nikkede let og hældte det kogende vand over i kruset og begyndte at si noget te pulver nede i vandet, "tykt eller tyndt te?" hun vendte ikke engang blikket mod hende en eneste gang da hun snakkede til hende, men nu vendte hun langsomt blikket mod hende, hun havde regnet ud hvem hun var nu, men det ændrede ikke noget i hendes hoved "Nej det kan man jo ikke.. " hun så ned af sig selv, hun stod i sit normale brune tøj som hun altid havde haft, hvis hun bare kunne gå op og skifte tøj til noget mere passende, men hun spurgte ikke, også fordi hun ikke helt havde lyst til at gøre sig finere end hun virkelig var.
|
|