|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 20:55:10 GMT 1
Endnu en gang havde Neimi vandret rundt i skoven nærmest hele dagen og nu var hun nået til et sted det var lettere tåget, hvilket undrede hende for sneen var meget lavere her end hvor hun tidligere havde gået. Der virkede ikke til at være meget liv i denne tåge, trods solen egentlig var på vej ned og nærmest næsten helt var nede mens månen var på vej op, denne kunne man dog ikke se på grund af skyerne og så noget af tågen. Det hele virkede dog spændende, trods det egentlig også virkede skræmmende men Neimi vidste ikke hvad frygt var så derfor virkede det hele interessant og en smule mystisk for hun kunne jo ikke sige hvad der ville ske eller overhovedet om hun ville gå ind i hovedet. Hun bar det lune tøj som hun havde fået af Efran for et stykke tid siden, så hun bar en dejlig tyk kappe sammen med en tyk trøje, bukser og sko.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 21:02:21 GMT 1
Cage holdt øje med den fremmede pige, fra skyggerne, og undrede sig over pigens gåpåmod. Ikke mange på hendes alder der turde færdes alene i en mørk tåget skov. Skikkelsen af en stor sort hun kom til syne længere forud for Neimi, og Cage var nysgerrig om Diego, hans sorte hund, ville være nok til at få den modige pige til at skælve bare en lillesmule.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 21:07:30 GMT 1
Neimi vandrede roligt rundt i tågen, dog opdagede hun ikke lige den store hund i starten for hun havde travlt med at se alle andre steder hen for denne del havde hun ikke ligefrem været i før så det var jo alt sammen interessant, men efterhånden opdagede hun godt den sorte hund som nærmest pludselig var foran hende, hvilket fik hende til at stoppe op og stirre på dem, ikke ligefrem af frygt for hun lagde hovedet på skrå og så på den som om hun ventede dens næste træk.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 21:13:49 GMT 1
Hunden trak læberne tilbage, og begyndte at knurre af hende, gik ned i benene og gjorde klar til at spring. Cage trådte frem fra et træ, løftede hånden en anelse og sagde "Dæk" med en stemme ladet med ren selvkontrol. Hunden lagde sig med det samme i den knirkende sne. Cage, som stod ret med hænderne foldet på ryggen i den tætte tåge, åbnede munden og startede en samtale med et nyt individ. "Det beklager jeg, han er ikke vant til fremmede"
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 21:20:01 GMT 1
Neimi så bare interesseret på hunden selv da den begyndte at knurre men mere undrende da hun hørte en stemme der havde sagt dæk og hunden havde lagt sig ned. Hun så lidt undrende rundt indtil hun fik øje på en anden skikkelse end hende og hunden "Nej det kan jeg se, det er uhøfligt at den knurre af folk" sagde hun roligt men så lidt på hunden igen bare for at hun skulle holde øje med begge 2 og det var lidt svært.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 21:25:18 GMT 1
Cage gik med stille skridt over ved siden af Diego, Hunden, og klappede den let på hovedet. "det har været længe siden han har set nogen andre end mig og Smith, så han virker, på instinkt, mistænksom når fremmede nærmer sig" sagde han mens han kløede Diego bag øret, hvilket han så ud til at nyde. Cage rettede sig op igen og så direkte ind i øjnene på Neimi "men sig mig, hvad laver en pige som dig helt alene her ude i skoven?"
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 21:31:16 GMT 1
"hvem er Smith?" spurgte hun lidt undrende og så lidt rundt for var der andre end dem? Men hun kunne ikke videre se nogen så hun ente med igen at se på Cage, som så direkte ind i hendes brun barnlige øjne "Hvor skulle jeg ellers være?" spurgte hun bare roligt for at svare på hans spørgsmål med at stille et nyt eftersom hun jo var nysgerrig og en fremmed stillede ikke ligefrem hendes nysgerrighed, det var først når hun begyndte at kende en person at de ikke var så sjove mere.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 21:38:36 GMT 1
Cage smilede af svaret på hans spørgsmål, han kunne komme i tanke om en masse steder der ville være passende for en pige, Kroen, et hus eller inde i en af byerne. "Selvføgelig" svarede han istedet kort, "smith er min personlige tjener, han er hjemme hos mig lige nu" han havde på fornemmelsen af at dette bare ville få pigen til at stille flere spørgsmål. Cage satte hovedet på skrå og fortsatte med at stirre ind i Neimi's øjne, afventenende hendes næste udsagn.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 21:42:35 GMT 1
Neimi så roligt tilbage for hun var jo ikke bange for ham og hun stod egentlig og studerede ham samtidig med, ligesom hun gjorde med alle de personer hun mødte bare så hun kunne huske hvordan de så ud bag efter. "Sejt" var hendes eneste kommentar men hun smilte da roligt over det for hun behøvede ikke ligefrem stille en masse spørgsmål, selvom hun hurtigt ville kunne finde på nogen.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 21:48:34 GMT 1
Cage løftede øjenbrynene let, imponerende. Pigen forholdt sig tilsyneladne rolig, på trods af omstændighederne. Cage besluttede sig at lære denne pige bedre at kende ville gavne ham på længere sigt. "Har du lang vej hjem? eller har du brug for noget at spise?" spurgte han, Neimi havde trods alt ikke været i denne del af skoven før, så hun må vel have gået et godt stykke vej, konkluderede Cage
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 21:52:36 GMT 1
"Sikke meget folk spørger når man endelig støder ind i dem" sagde hun roligt men det var jo mere en konkludering end et spørgsmål men det var noget som hun efterhånden havde lagt mærke til. "Men nej har ikke noget hjem eller penge til mad" svarede hun roligt på hans spørgsmål for det var jo ikke ligefrem nogen hemmelighed, selvom hendes tøj måske kunne afsløre hun var fra en familie der havde råd til noget af det bedre tøj, selvom det nu var forkert eftersom hun var hjemløs og forældreløs.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 21:58:31 GMT 1
Cage nikkede forstående, "som forventet" tænkte han. "Kan jeg være til nogen hjælp, frøken ?" spurgte han da det slog ham at han ikke kendte hendes navn, eller hende hans. Det havde været måneder siden han sidst havde talt med andre end Smith og Diego, så han håbede på at Neimi ville kunne berette om noget fra enten Darklia eller Grænsen da han ikke vidste hvor hun kom fra heller.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 22:05:21 GMT 1
"Tja noget mad ville da kunne være godt som du foreslog" sagde hun roligt med et lidt sødt smil, for mad kunne da godt være godt når hun ikke ligefrem havde fået noget at spise i et stykke tid, men igen hun aede heller ikke hvor længe hun egentlig havde vadet rundt her i skoven, det sidste hun egentlig huskede var solen der havde været midt på himlen for hun havde fået et kort glimt af den
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 22:11:30 GMT 1
Cage nikkede igen "følg med så" sagde han, knipsede og Diego kom på benene og begyndte at traske tilbage, "Mit navn er Cage forresten.. hvad med dem frøken?" spurgte han, mens sneen knirkede under hans fødder. Hans hus var ikke så langt væk som det kunne være, så gåturen ville ikke være så slem.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 22:15:21 GMT 1
Neimi gik roligt hen til ham for at følge med ham eftersom der jo var et måltid i syne så hun ville da ikke lade hendes chance gå til spilde. "Jeg bliver kaldt Neimi" sagde hun roligt for det var igen ikke nogen hemmelighed at hendes gamle herre havde valgt det navn til hende for mange år siden for noget skulle hun jo hedde. "Og du behøver ikke sige de til mig, for jeg er altså ikke fin på den" sagde hun roligt med et skævt smil.
|
|