|
Post by cage on Dec 1, 2010 22:22:08 GMT 1
"interresant at gøre deres bekendtskab Neimi" svarede Cage roligt "sig mig.. drikker de vin?" spurgte han roligt, da det faldt ham naturligt at snakke med folk over et glas vin. "desuden er folk mere medgørlige når de har fået et glas eller to" tænkte han ved sig selv, men rystede let på hovedet, da det ikke hjalp ham få nye venner ved at drikke dem under bordet. Så han besluttede at det ikke skulle tage overhånd med vinen, og gik videre i den knirkende sne.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 22:27:03 GMT 1
"øhm..Nej eller har aldrig rigtigt prøvet at drikke det før" sagde hun lidt tøvende med et undskyldende smil imod ham for hun kunne ikke ligefrem prale med at hun havde drukket noget før eftersom hun godt havde set hvad sådan noget gjorde ved folk, men det skulle da ikke forhindre hende i at prøve det hvis han ville lade hende prøve det for alt skulle jo nærmest prøves en gang før hun vidste om hun kunne lide det eller ikke.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 22:36:38 GMT 1
"aha" svarede Cage kort, da et hus kom til syne. Huset var temmelig stort med noget der lignede resterne af en have foran, men afgrøderne var forlængst visnet. Døren blev åbnet af en åldre man i skjorte med opfoldede ærmer. " det står dig frit at vælge om du har lyst" sagde han til Neimi, før han henvendte sig til Smith og hviskede noget i hans øre, hvorefter Smith forsvandt ind i et lokale. Cage ledte Neimi ind i et større rum, med et langt bord og en stenpejs ved siden af, hvor et sagte ild knitrede i. Cage trak en stol ud og gjorde tegn til Neimi at hun måtte sætte sig, hvorefter han satte sig ved den anden ende af det sorte ibenholdts bord, hvorpå en trearmet lysestage stod og kastede et svagt skær.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 22:43:05 GMT 1
Neimi spærrede lidt øjnene op ved huset og da de kom indenfor blev de da ikke mindre de gik lidt rundt i huset for hun kunne ikke lade være med at ligge mærke til detaljerne ved den ældre herre og ved huset, dog smilede hun hele tiden for hun kunne ikke helt lade være. Da stolen blev trukket ud satte hun sig på den men hun var ikke helt sikker på hvad hun skulle vælge af mad "øhm hvad er det nemmeste for jer at lave?" spurgte hun en smule usikkert for hun ville jo egentlig ikke være til for meget besvær så sent på aftenen.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 22:48:27 GMT 1
Cage smilede ad Neimi "Maden er allerede lavet" sagde han, og to sekunder efter kom Smith ind med to tallerkner, med et stykke stegt kød på hver, hvorefter han hurtigt smuttede tilbage og kom ind igen med et glas til hver af dem, og en flaske vin. Smith stoppede op foran Neimi og kiggede spørgende på hende. "Vin?" spurgte Cage fra den anden ende af bordet, mens Diego kom ind og lagde sig foran pejsen.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 22:53:03 GMT 1
Egentlig var Neimi glad for at maden var lavet for så slap hun for at skulle vælge og dermed tænke over noget, for hun hadede egentlig at skulle bruge hovedet for meget. Hun duftede lidt til maden da den kom ind for den fik bare hende mave til at knurre, så hun lagde en hånd på den bare for at tysse lidt på den. Hun så lidt på Cage med et lettere spørgende blik inden hun så på Smith "Øhm måske bare en smule" sagde hun lidt usikkert for hun havde jo ikke smagt det så ville være lidt af en skam at lade det gå til spilde.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 22:59:02 GMT 1
Smith skænkede op og fyldte Neimi's glas halvt og Cage's glas helt. Cage løftede glasset en smule og sagde "skål" med et smil på læben, før han tog et sip af den røde væske, og begyndte at spise stille og roligt "så... hvordan havner en ung pige som dig ude midt i en tåget skov?" spurgte han nysgerrigt, og kiggede på Neimi over lysenes flammer.
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 1, 2010 23:02:01 GMT 1
Neimi så lidt på vinden for den så jo ikke farlig ud men mindede hende en smule om blod, så hun tog glasset og duftede lidt til det indtil han sagde skål, så hævede hun glasset lidt som ham inden hun kort nippede til vinden, men rynkede lidt på næsen over dens smag så hun satte pænt glasset ned igen for det var vidst noget hun skulle vænne sig til. "Jeg har ikke noget hjem så jeg rejser rundt og oplever hvad jeg kan og lærer af folk jeg møder" sagde hun roligt med et lille smil inden hun begyndte at spise af hendes mad.
|
|
|
Post by cage on Dec 1, 2010 23:09:53 GMT 1
Cage hovedet på skrå og kiggede på Neimi og rynkede panden "det er en grusom verden derude"sagde han roligt "Du skal være mere end velkommen til at tilbringe natten over... jeg har nogle tomme værelser jeg alligevel ikke bruger" fortsatte han idet han tog den sidste bid bad, og lagde bestikket nydeligt på talerkenen. han holdt en kort pause og kiggede på Neimi igen, "vi kan fortynde vinen hvis det er for stærkt for dig?" sagde han og forsatte med at studere Neimi's ansigt og afvente hedes svar
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 2, 2010 11:28:34 GMT 1
"Verden er da mere flinke end mine forældre var det. Men vil gerne have en seng at sove i hvis jeg må, for det er bedre end den kolde jord" svarede hun roligt men det første med at verden var mere flink end forældrene virkede ikke til at påvirke hende, det virkede nærmest som om hun var ligeglad med at verden ikke var så god imod hende. Det sidste af maden tvang hun ned i sig selv eftersom hun egentlig havde lært at det var uhøflig ikke at spise op hvis man spiste hos nogen, det var noget andet med kroerne men ellers skulle man spise op. Så hun lagde da også bestikket pænt for hun havde ikke ligefrem lyst til slag. "Ville det ikke være at ødelægge den? Måske skal jeg bare vænne mig til den " sagde hun dog roligt for man skulle jo ikke ødelægge noget der havde med mad eller drikkelse at gøre, så hun tog igen glasset og duftede lidt til det inden hun nippede til vinen med det samme rynk på næsen som tidligere.
|
|
|
Post by cage on Dec 2, 2010 19:54:02 GMT 1
Cage støttede sit hoved i sin hånd og smilte af hende "det kan man godt sige, og du er velkommen til at bruge et værelse her." sagde han roligt, og kastede et blik på vinduet som kun røbede en silluet af et træ der afsørede at der ren faktisk var en skov derude i tågen. Smith kom ind og bar tallerkner og bestik ud men lod glassene stå, og Diego var begyndt at lave snorkelyde
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 2, 2010 20:00:26 GMT 1
"Tak" svarede hun roligt til Cage da han sagde hun måtte bruge et værelse denne nat for det ville da være bedre end hun skulle til at lede efter et godt træ eller en eller anden hule hun kunne overnatte i. Da Smith kom ind smilede hun sødt til ham og sagde "Tak for mad, det smagte godt", for hun havde altid lært man skulle sige tak ellers blev folk fornærmet og man fik dermed slag af dem.
|
|
|
Post by cage on Dec 2, 2010 20:15:22 GMT 1
Cage nikkede en gang "Jeg sætter mig og læser, huset er til deres dispusition hvis de får brug for noget" sagde han, rejste sig fra bordet og gav et kort buk før han, med stille skridt, satte sig ind i et værelse ved siden af, og efterlod Neimi i stuen med den snorkende Diego "sig til hvis jeg kan hjælpe med noget" sagde han inden han forsvandt ind i det mørke værelse
|
|
|
Post by Neimi Silvertung on Dec 2, 2010 20:20:23 GMT 1
Neimi så undrende efter ham for han kunne da ikke bare forlade hende på den i et helt fremmed hus, der med sikkerhed var for fint til en som hende så hun rejste sig lidt hurtigt efter han var gået men kun for at gå efter ham for hun anede jo ikke hvad hun skulle lave. "Kan du ikke læse for mig?" spurgte hun lidt undrende som hun fulgte efter ham for at se om han ikke kunne lokkes til at tilbringe en smule mere tid med hende.
|
|
|
Post by cage on Dec 2, 2010 20:32:12 GMT 1
Cage vendte sig, og kiggede en smule undrende på hende "tjo hvorfor ikke" sagde han efter at have tænkt over det et øjeblik. Han gik over til et stort sort skab, som matchede i farven til alt andet i værelset som var sort, og tog en stor bog med rødfarvet læderbind "Sid ned" sagde han og gjorde en gestus mod en sofa der stod i den ene ende af værelset, mens han satte sig i en stol ved siden af, med bogen hvilende opslået på sit skød.
|
|