|
Post by spurv on Apr 21, 2011 20:45:09 GMT 1
liv kom gående ned af en af de travle gader i byen, med et stort smil på læberne som altid. hun havde bare fødder, og var klædte i en enkel kjole i gul. om livet havde hun et bælte med en dolk og en fløjte. hendes år var gyldent og hang løst ned over hendes skuldre. hun var færdig på kroen, og hendes mave var fulg, nu å hun sig bare omkring. det var aften men for tidligt at sove, desuden var hu ikke helt sikker på hvor hun skulle sove.
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 21, 2011 20:57:16 GMT 1
Aaliayh tittede frem fra hjørnet hun gemte sig omme bag. Hun bed sig let i underlæben, og ventede på at manden der ejede frugt butikken blev færdig med at putte i kasserne udenfor og gik indenfor igen - Hun havde udset sig et af de lækre røde æbler og hun ville ikke gå derfra tomhændet. Og ganske som hun havde planlagt, gik manden indenfor igen og hun smuttede forbi, greb et par æbler og smuttede om bag endnu et gadehjørne, indtil hun nåede ud på hovedgaden igen og forsvandt i mængden. Han havde åbenbart ikke opdaget hende, for han kom ikke løbende efter hende og hun gav sig tilfreds til at gumle på et af de 3 æbler hun havde fået snuppet og nu havde i favnen. Hun smilede da hun så at hendes yndlings sovested var frit - Det var en gyde der lagde sig op af et bageri. Muren ville være lun hele natten, da de oftest bagte både meget sent og meget tidligt og var hun heldig kunne hun tigge sig til et gammelt brød. Hun drev derhen og klemte sig ned imellem et par af skraldespandende der stod i gyden, og nød sin aftensmad. Hun overvejede at smutte ud igen, men kun iført den halv lange sweater og trusser frøs hun og besluttede sig, for nu, blot at sidde op af den lune mur.
|
|
|
Post by spurv on Apr 21, 2011 21:11:26 GMT 1
liv besluttede sig så småt for at gå på opdagelse i den store by, det var ikke så tit hun var i den her by, og de sidste gange havde hun kun opholdt sig på kroen, hun smilede og gik rundt på må og få, hver gang hun kom ind i en blindgyde og havde set sig om vendte hun om og gik videre. nogle steder var der interasante ting at se, andre steder var der bare tomt. hun kom til et hjørne hvor hun fangede duften af nybagte kager, hendes mund løb i vand og hun stoppede op og kiggede ind af ruden. hun havde ikke mange penge kun dem hun lig havde tjent. hun smilede stort og gik så ind til bageren. en høj mand tog imod hende, liv syntes han virkede meget flink, selvom han nok ikke ville have virket sådan på de fleste, hun smilte varmt til ham og så på hylderne, det var frygteligt dyrt. hun tog den ene af de to mynter frem hun havde fået og lagde den på skræken med et smil " dine kager dufter så dejligt tror du jeg kan købe et eller andet for den der " spurgte hun med en usædvanig sød stemme, der minede lidt om klokker, manden så skæptis ud men fik så øje på fløjten der hag ved hendes side " du hende den lille pige der spillede ved Fabers i går er du ikke " liv nikkede og smilede. et lille smil kom frem på den grove mands læber " nu skal jeg se efter lille ven " liv smilede glad, det var længe siden hun havde fået noget sødt. manden hev to honning kager fem, de sidste der var tilbage. " jeg kan aligevel ikke sælge de her to i morgen så tag du bare dem begge to" liv smilede stort og nejede en smule klodset " mange tak " sgagde hun og forsvandt så fra butikken, hun havde fået for meget mere end hun havde råd til. honninkager var ellers dyre. hun drejede rundt om hjørnet, mens hun tog en bid af den første kage, hun så sig ikke rigtigt for nu med kagen i hånden
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 21, 2011 21:19:54 GMT 1
Aaliayhs ører vendte sig imod lyden, da nogen drejede om hjørnet til hendes gyde. Hun så op og hævede begge øjenbryn da både hendes øjne og næse registrerede de 2 honningkager pigen havde. Hun lagde instinktivt en hånd over sin mave og fik en anelse røde kinder da hendes mave knurrede sultent, på trods af at hun næsten havde spist et helt æble. Skulle hun prøve at tigge en fra hende? Hun sukkede da hun kort kiggede på hendes tøj, og gik ud fra at hun var en tigger som hende selv. Mest på grund af de bare fødder på de beskidte brosten. Desuden så havde pigen en kniv, og det havde hun ikke, og det var nok til at hun ville undgå at prøve faktisk at stjæle en kage fra pigen. Ikke ligenu ihvertfald.
|
|
|
Post by spurv on Apr 21, 2011 21:25:05 GMT 1
Liv blev opmærksom på den anden pige ved den kurende mave, og luden af nogen der bevægede sig, hun lyste op i et stort smil og så på pigen, med munden fuld af honningkager, så så hun ned på pigens mave, hvor lyden måttet være kommet fra, og uden så meget som at tænke over det rakte hun den anden kage frem mod pigen, mens hun gumlede vider så hun kunne få munden fri af kage til at tale
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 21, 2011 21:32:38 GMT 1
Hun så op og stirrede på pigen der rakte hende en honningkage, og bed sig i læben. Uvis om hun skulle tage den eller ej.. Det var sjældent den venlighed blev vist i et land som Darklia. Hendes mave talte dog for hende og efter et par sekunder tog hun den tøvende, med øjenbrynene trukket en smule sammen. Ikke et uvenligt eller vredt udtryk, blot en smule forvirret, men glad. "Hvad vil du have for den? Æble?" Spurgte hun, det sidste et tilbud så pigen ikke også skulle sulte. Hun snusede til honningkagen, spandt uvilkårligt da hun opdagede den stadig var en smule lun.
|
|
|
Post by spurv on Apr 21, 2011 21:38:06 GMT 1
hun fik tygget færdig og smilede til pigen mens hun rystede på hovedet " mange tak, men jeg har allerede fået mad i dag, så det er ikke nødvendigt" sagde hun sødt. som inde ved bagere mindede hendes stemme mest af alt om små klokker, og på en måde var det mere som om hun sang end at hun snakkede, også aligevel var det tydeligt at hun værgen ringede eller sang.. hun tog en lille bid mere af kagen , og tyggede den hurtigt " jeg er Liv"
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 21, 2011 21:43:59 GMT 1
Hun hævede det ene øjenbryn, "Ta..ak.." Hun sagde det langsomt og trak det ud som om det var i to ord. Hun skubbede til en skraldespand så der var mere plads og klappede på brostenene, der var bare nogenlunde rene fordi der ikke gik nogen folk her. Skraldet lå jo også i skraldespandende. "Mit navn er Aaliayh.. Rart at møde dig" sagde hun og sendte pigen et venligt smil. Hun skævede let til pigens bare fødder. "Her er dejligt varmt at være.. Du har heller ikke noget sted at være, har du?" spurgte hun inden hun tog en meget langsom og tilbageholden bid. I det hun fik det i bunden tyggede hun det dog bare hurtigt, sank og gav sig til at spise resten af kagen betydeligt hurtigere. Det var måneder siden hun havde fået den slags!
|
|
|
Post by spurv on Apr 21, 2011 21:49:28 GMT 1
" i lige måde " sagde hun glad og satte sig ned ved siden af hende, mens hun gumlede endnu en bid, der var rigtigt nok dejligt varmt op af bagerens mur, men af en eller anden grund havde liv aldrig været så genert af kulden som andre. hun smilede og trak på skuldrene, "ikke rigtigt" sagde hun med rolig og glad stemme, og så på pigen, det var ikke så tit liv så nogen der var så sulten, liv havde altid klaret sig med mad på en eller anden måde, hun gumlede en bid mere ned , og hev benende ind under sig så hun sad i skræder stilling.
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 21, 2011 22:05:32 GMT 1
Da kagen var væk sad Aaliayh ivrigt og slikkede sine fingre rene for selv de mindste krummer. Det var ikke fordi Aaliayh ikke altid fik mad, hun var bare lidt af en slikmund. Og i dag havde hun været ret uheldig, eftersom folk efterhånden kendte hende og advarede hinanden hvis de så hende i gaderne. Det gjorde det sværere, og sværere for hende at få fat på det hun ville. Uden at blive fanget og slået til plukfisk.. Hun så vurderende på pigen, uden helt at kunne bestemme sig for hvad race hun var. Hun virkede dog venlig nok, og det at hun havde givet en kage gjorde hende bestemt til Aaliayhs bedste veninde ligenu. Hun rynkede let brynene "Men.. Hvis du ikke har nogen steder at være. Hvordan tjener du så penge?" spurgte hun undrene. Hun skævede kort til bageriet, "Bageren giver ikke noget frisk gratis.. Jeg har prøvet."
|
|
|
Post by spurv on Apr 21, 2011 22:11:42 GMT 1
liv smilede og lod ubevidst hånden køre over den lille sølv fløjte ved hendes side, hun var altid bevidst om at den var der, det var lidt som om hun hang sammen med den, hun tog den ikke en gang af når hun badede. " jeg synger og spiller, jeg elsker at være skjald, der er så mange søde mennesker." hun smilede " bager er da en sød mand, jeg er ikke så god til det der med at lægge tal sammen, men jeg er ret sikker på at jeg ikke en gang havde nok til en " sagde hun sød, men det virkede ikke som om hun gjorde andet end at fortælle et faktum, at bageren ikke plejede at være sød vidste liv ikke noget om, og hun gunlede glad og bekymrings frit det sidste stykke i sig
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 21, 2011 22:18:24 GMT 1
Hun bed sig let i læben, tøvede og smilede så til Liv. "Må jeg høre dig?" spurgte hun stille inden hun trak på skulderne. "Når jeg prøver at gå ind i butikken, selv hvis jeg faktisk har lidt småmønter er det altid et nej.. Jeg kan heller ikke regne, og havde sikkert ikke penge til noget aligevel, men jeg får ikke engang lov at gå ind." sagde hun og rynkede på næsen. Det var måske det faktum at hun altid så lidt småsnusket ud, og at hendes fødder var mere sorte end noget andet, men det irirreterede hende nu stadig. Hun havde faktisk engang vasket sig, men det havde stadig været et nej.
|
|
|
Post by spurv on Apr 21, 2011 22:22:59 GMT 1
liv smilede " klart hvad vil du helst høre, sang eller fløjte, bare sig hvad du helst vil høre " sagde hun glad og lyste næsten op, det var tydeligt at liv ikke spillede for pengenes skyld men fordi hun elskede det høj. hun trak på skuldrende og så undrende på pigen, hun havde selv beskidte fødder. " det forstår jeg ikke de er eller så flink alle sammen" hun bed sig i læben, hun havde aldrig haft problemer, hendes stemme var oprigtigt undrende hun kunne ikke se nogen årsag til at denne pige ikke skulle blive bhandlet nøjagtigt som hende selv
|
|
|
Post by aaliayh on Apr 21, 2011 22:32:34 GMT 1
"Har du en fløjte?" sagde hun og hævede et øjenbryn igen, af en hjemløs at være var det ret godt klaret. "Vil gerne høre dig spille fløjte så.." sagde hun med et lille nik, trak let på skulderne ved bemærkningen om at de var så flinke alle sammen. Det kunne også være fordi at Lia både lød og lignede en tyv, hvor det var knap så tydeligt ved Liv. Og så muligvis fordi hun var kendt for at hugge lidt her og der i Darklia.. Mere på udseende end af navn dog.
|
|
|
Post by spurv on Apr 21, 2011 22:41:41 GMT 1
hun nikkede glad og hev fløjten frem. det var en meget fin fløjte på ca 25 cm, og så var den tydeligt i ren sølv. de fleste havde bare en træ fløjte, men livs var af sølv. " er der noget specielt du gerne vil høre, på kroerne er det næsten altid noget festligt eller noget de kan danse til, bare sig hvad du bedst kan li " sagde hun med den fine stemme der lød som klokker
|
|