|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 11, 2011 17:40:00 GMT 1
Efter længere tids søgning og flere arbejdssteder havde Myst besluttet sig for at tage til slottet i Nirelia for at søge arbejde eftersom hun jo skulle have noget at leve af, til trods for hun ikke spiste særlig meget så krævede det jo stadig at hun fik tøj på kroppen og tag over hovedet samt noget beskyttelse til hende og hendes udfødte barn. Efter hun havde fortalt nogle vagter om hvad hun skulle her på slottet, havde 2 af dem vist hende ind i tronsalen hvor hun skulle møde dronningen for at snakke om arbejdet, for hun ville søge som kok men hun var egentlig ikke sikker på at dronningen havde brug for en ny kok men hun måtte jo prøve. Hun var iført en lys brun kjole som var ret stor til hende men der skulle jo være plads til den store bulede mave som hun havde. Det lange røde hår flagrede efter hende som hun gik ind i tronsalen og nu ville vente på dronningen, som hun ville neje straks for når hun så hende, selvom hun var en smule nervøs for at få et nej.
|
|
|
Post by Clarisa Nemay on Jun 11, 2011 17:47:42 GMT 1
Clary kom hurtigt gående mod tronsalen, en af hendes vagter havde allerede sagt at der var en på slottet der søgte arbejde. hun havde været fuld igang med at godkende nogen opbyggelser i landet, men havde lagt dette til side så hurtigt som hun havde fået det afvide. hendes hastige skridt gav genlyd i gangene, og vagterne flyttede sig hurtigt for hende. Clary var idag iført en meget fin hvid kjole der sad tæt omkring hendes liv, mest på grund af et korset, og kjolen gik langt ud til alle sidder, på grund af et lige så stort underskørt som hun allerede hadet, hun rettede let på kronen som hun næsten aldrig gik med, mest fordi hun ikke kunne lide at have den på, og dels fordi den mest var til pynt. døren ind til tronsalen blev åbnet fra en anden side end Mystica var kommet ind, og clary trådte langsomt ind.
Hun så roligt på de få vagter der stod derinde. "Jeg tror nok jeg selv kan klare dette." hun smilte let og så roligt på Mystica og gik så hen til tronen og satte sig ned, satte den hvide stav på sin plads der var blevet sat frem efter Clary var kommet. hun studerede let denne kvinde der nu stod overfor hende. "Velkommen til Nira miss."
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 11, 2011 17:54:05 GMT 1
Myst gik lidt nærmere dronningen inden hun kort nejede med hånden på maven, hvorfor vidste hun ikke men det var bare en vane. "Tak deres højhed.. Jeg ved ikke om de har hørt det men er her for at søge arbejde som deres kok.." sagde hun høfligt for hun stod jo overfor dronningen, noget hun aldrig havde gjort før til trods for hun havde levet i flere undrede år, men der havde jo aldrig været grund når hun havde boet på grænsen det meste af hendes liv. Men nu havde hun været nød til det fordi hun ikke kunne samme med hendes andre arbejdsgiver og her på slottet ville alamut måske ikke kunne trænge ind så hun kunne være i fred.
|
|
|
Post by Clarisa Nemay on Jun 11, 2011 18:04:55 GMT 1
hun så roligt på hende, hendes øjne så roligt rundt et øjeblik. "Tjener! En stol! Det kan ikke være rigtigt at en gravid kvinde skal stå op!" hun vendte roligt opmærksomheden tilbage på Mystica, smilende. "De vil gerne være kok.. Jeg må høre lidt om dig.. Hvad er deres navn? har de nogen uddannelse? hvor kommer de fra? hvad har de arbejdet med før? Og så det sidste.. Hvad med faren til barnet?" hun spurte roligt om alt dette, og brugte ingen tone der kunne virke fjentlig, men det var jo sådan hun skulle gøre, hun skulle vide lidt omkring hvordan hun var, hvor hun kom fra og sådan nogen ting.
En tjenestepige kom hurtigt løbende ind i tronsalen sammen med en anden tjener, de bar på en stol, som de hurtigt satte foran dronningen. børstede den pænt af før de løb ud til siden igen og stillede sig som var de statuer.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 11, 2011 18:17:00 GMT 1
Myst skulle lige til at protestere over at hun blev behandlet anerledes for det gav jo for meget arbejde til tjenerne men hun valgte ikke at sige noget, men bare smilte lettere undskyldende til dronningen for hunn kunne jo ikke gøre for hun var gravid, det havde jo været hendes eget valg at beholde barnet. Så da stolen blev placeret gik hun stille hen og nejede kort som tak inden hun satte sig på den. "Mit navn er Mystica Firestorm.. Jeg har ingen rigtig uddannelse jeg blev undervist af min mor og far, som begge er her fra Nirelia. De bor ude i en af de større nirelianske skove" svarede hun roligt selvom hun kort tav ved tanken om hendes forældre der havde forvist hende fra deres landsby fordi hun havde forelsket sig i den forkerte person. "Jeg har arbejdet som kok på Brothel i lidt over 400 år inden jeg forlod stedet og har lige siden arbejdet for forskellige nirelianske familier.".. Hendes tidligere arbejde følte hun ingen skam over at have selvom hun lige undlod den detalje at hun også havde været luder ved siden af arbejdet som kok, for det var jo kokke arbejde hun søgte og intet andet eftersom hun havde lagt det andet bag sig. Inden hun svarede på spørgsmålet strøg hun sig kort over maven mens hun kort mindes Alamut for hun savnede ham trods alt. "Faderen måtte jeg forlade fordi der var ting som vi var uenige om".. Man kunne nærmest se på hende det gjorde ondt at snakke om faderen for hun havde virkeligt elsket ham men hun havde svært ved at acceptere hvor han kom fra og hvad hans arbejde gik ud på.
|
|
|
Post by Clarisa Nemay on Jun 11, 2011 18:24:43 GMT 1
hun nikkede let og så roligt på hende før hun langsomt satte sig lidt ud på kanten og så roligt på hende. "De er godt klar over at jeg skal se hvad de kan udrette i et køkken" hun smilte let stadig blid og rolig før hun langsomt så mod tjeneste folkene og tilbage på Mystica. hun satte sig roligt tilbage. "Så.. undskyld jeg gnaver i det.. Men de forlod deres elskede for at søge arbejde på et slot.. " hun smilte let og roligt før hun så sig om. "De er vel også klar over at hvis de får jobbet så skal de blive på slottet, en kok har aldrig fri. især ikke når det er på et slot. de vil få værelse her, få tøj de skal gå i hver dag. en slags uniform. en hat på hovedet for at skjule dit hår" hun så roligt på hende, hun ville se om hun virkelig ville have det job, og hvis hun sagde ja så gik de jo igang med et se hvad hun duede til.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 11, 2011 18:34:48 GMT 1
Arbejdet på slottet lød ikke lige så frit som det havde været i Brothel og det havde været et arbejde hun virkeligt elskede fordi hun havde den frihed hun havde brug for og kunne lave de retter som hun havde lyst til at lave og ikke hvad folk ville have, selvom nogen da havde fået special retter. Men på den anden side hun vidste ikke hvad hun ellers skulle søge som for hun havde aldrig rigtigt lavet andet end at lave mad. Inden hun svarede sukkede hun kort "Det er også i orden deres højhed og ja jeg skal nok blive" svarede hun kort for hun kunne jo godt regne ud hun ville blive udspurgt meget men hun havde jo snart ikke andre valgmuligheder for arbejde, så hun måtte jo prøve.
|
|
|
Post by Clarisa Nemay on Jun 11, 2011 18:40:04 GMT 1
hun så roligt på hende og rejste sig hurtigt op. "Denne vej miss Firestorm" hun smilte roligt til hende før hun langsomt gik mod køkkenet, dette havde hun intet imod, tjenestefolkene var søde nok på slottet, og hvis hun ville aflægge dem et hurtigt lille besøg så gjorde hun det, men det var jo også sådan hun fik set om der var snavset i køkkenet. "Miss Firestorm.. Dette er køkkenet, hvor alle kokkene arbejder for at lave mad til alle på slottet, dette er tjenestefolkene.. og i skal lige flytte jer.." hun smilte let og viftede med hånden idet at de hurtigt gik til side, hun gik roligt hen mod en komfur. "Her miss. dette er deres komfur for en dag, jeg giver dig helt lov til at bestemme hvad de vil severe.. og det er kun til mig." hun smilte let og vendte sig om mod hende.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 11, 2011 18:49:15 GMT 1
Da dronningen rejste sig, rejste Myst sig ret hurtigt med hånden på maven i respekt for dronningen for hun var da opdraget til at man skulle rejse sig når en højere stående end hende rejste sig, Derefter fulgte hun bare med hende med hånden på maven selvom der jo ikke var nogen grund til at beskytte det men hun havde det lettere underligt i det og hun forstod ikke helt hvorfor, men det gik vel nok over igen. Et snavset køkken skulle dronningen nu ikke være bekymret for eftersom hun selv hadede at arbejde i et beskidt køkken og altid gjorde ting rent nærmest lige efter hun havde brugt dem. Da hun kom ud i køkkenet så hun sig kort omkring for det var da større end Brothels køkken og der var flere folk herinde men det måtte hun vel affinde sig med, eftersom hun havde været vant til at være alene i et stort køkken hvor der ind i mellem havde været nogle lærlinge eller køkken drenge til at hjælpe med rengøringen. "Okay deres højhed, så er der kun en ting jeg bliver nødt til at vide.. Fortrækker de at få kød i deres mad eller ikke?" spurgte hun roligt med et lille smil for hun fortrak selv kun at arbejde med hvad naturen bød på men hvis dronningen gerne ville have kød i hendes mad måtte hun jo bruge noget kød, selvom hun jo ikke var glad for det.
|
|
|
Post by Clarisa Nemay on Jun 11, 2011 18:54:06 GMT 1
hun så roligt på hende og lagde nu en hånd på hagen. "Hmm.. Det har jeg aldrig rigtigt tænkt over.. jeg spiser kød, når det bliver severet.." hun så eftertænksom ud men smilte så til hende igen. "De går bare i gang miss, jeg bestemmer ikke hvad de skal lave." hun vendte sig om mod tjenestefolkene, smilende. "tilbage til arbejdet så i søde" hun smilte af dem og af deres grin da de langsomt gik igang med arbejdet. hun vendte sig en sidste gang mod Mystica. "hvis de har brug for hjælp, skal de bare spørger de andre, de vil fortælle dig hvor tingene er. En sidste ting.. Tag dig den tid du behøver.. her er ingen stress." hun smilte igen før hun langsomt begyndte at gå op af den smalle lille trappe som førte op til tronsalen igen.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 11, 2011 18:59:18 GMT 1
Myst smilede blidt til dronningen som hun stod og tænkte over det, men ud fra det hun sagde bestemte hun sig bare for at nøjes med hvad naturen gav uden brug af kød for hun brød sig virkelig ikke om dyr skulle lide bare fordi en person ville have et måltid med kød. Hun så lidt på dronningen da hun vendte sig rundt inden hun så på de andre tjenere stadig med et lille lettere uskyldigt smil før hun så igen på dronningen da hun vendte sig imod hende, hun nikkede kort til det hun sagde inden hun selv svarede "Tak deres højhed". Hun ventede på at dronningen gik inden hun gik igang med at undersøge hvad køkkenet havde at byde på af ting, for hun kunne jo lige så godt prøve at vænne sig til det hele hvis hun nu endte med at få jobbet, til trods for hun ikke brød sig om tanken om hun ikke måtte forlade stedet selvom hun alle de andre steder havde fået mindst en dag fri som hun kunne bruge som hun ville.
|
|
|
Post by Clarisa Nemay on Jun 11, 2011 19:07:59 GMT 1
Clary gik roligt op til tronsalen og videre derfra og op til sit arbejds værelse, hun skulle jo bruge tiden på noget mens Mystica lavede mad, og det tog jo ikke fem minutter at lave mad. hun satte sig roligt på sin stol inde i værelset og så på den rådgiver der havde ventet. "Undskyld." hun smilte let før hun igen tog papirene frem og så ned på dem. "hvor kom vi fra?" der gik ikke lang tid før de var igang med en lille diskotion om hvordan dette skulle bygges, og hvor meget det ville hjælpe eller gøre ting være.
Nedei køkkenet holdte folk lige så stille op med at lave noget igang, og hyggesnakken begyndte. folk spurgte til hinanden og familien, snakkede om hvornår de kunne komme væk, og nogen af dem så mod Mystica.
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Jun 11, 2011 19:14:16 GMT 1
Myst tog sig egentlig ikke af hvad de andre lavede men gik i stede lige så stille rundt og undersøgte skabe og spisekammer for hvad hun skulle bruge og tog alle tingene hen til det sted hun skulle arbejde. Så hun gik lige så stille i gang med at vaske og tilberede grønsagerne i hendes eget tempo, men efter en times tid måtte hun kort bukke sammen i smerte som egentlig hurtigt var overstået så hun var bare gået i gang igen inden hun igen kort måtte bukke sammen, så det endte til sidst med hun måtte sætte sig ned på en stol og holde sig fra maven mens hendes vejrtrækning blev tungere og tungere som hun ind i mellem bukkede sig sammen i smerte så hun endda måtte bide tænderne meget sammen.
|
|
|
Post by Clarisa Nemay on Jun 11, 2011 21:13:30 GMT 1
Clary sad roligt på sit arbejds værelse og arbejede, men blev hurtigt forstyrret af en tjenestepige der kom løbende ind til hende, hun snakkede meget hurtigt og clary forstod halvdelen af hvad hun sagde, sad bare med et øjenbryn hævet, hun rejste sig dog hurtigt da hun nævnte noget om køkkenet, dog ikke helt forstod hun hvad. hun hastede dog alligevel ned i køkkenet og stoppede op, hun så på Mystica før hun så mod de andre. "hvorfor er der ingen der har hjulpet hende hen i et værelse?!" hun var selv hurtigt henne ved hende for at prøve at hjælpe hende lidt op.
Mens var der andre tjenestefolk der var hurtige med at åbne en dør til et værelse og gøre det klart for hende.
|
|
|
Post by Griffith Falconsoul Den 13 on Jun 11, 2011 21:24:07 GMT 1
Alamut var lige kommet ind køkkenet med en pose med kartofler det var meningen at han kun skulle tale med Clary og da han så hende i køkkenet gik han hen til hende og da han lige bag hende så han Myst og skubbede Clary siden og sagde bange "hvad er der Myst guld tunge" og han lagde sine hænder på hendes skuldre
|
|