|
Post by Tom Cilvan Klims on Aug 8, 2011 19:26:58 GMT 1
tom kom stille gånde ned af gaden og viste ikke helt hvad han sklude lave i dag han hadet lige foget fri fra skole altså som lære og var på vej ned for at se om han kunde finde en eller anden fin tig til sig selv tom kikket lidt på nolge gammel smukker en solte " hvor meget for den der guld hals kede min gode mand ?? " manden kikke på den 10 guld så den din " tom så lidt mis trorisk på ham men måtte af slå det lige i første om gang " må jeg tæke lidt over det ? " kom det stille fra tom der smilet rolige til manden " ja da tag din tid " tom gik igen og så sig vider om tom viste ikke helt hvad han skulde gøre lige nu han kom forbi nogle kaper som han kunde købe der var snart nyt forsamligen i det råd han var ved så og en ny kappe ville være passne men tom kunde ikke finde nolge til sig selv
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Aug 8, 2011 19:36:52 GMT 1
Det var egentlig en smuk da så Myst var taget til Nirelia for at gå lidt rundt der, det var jo efterhånden længe siden hun havde været her. Hun havde ikke været her siden hun havde besøgt slottet og snakket med dronningen. Idag havde hun dog ikke hendes børn med for de var efterhånden et halvt år gamle så hun havde fået en ung kvinde til at passe dem så hun kunne få noget tid for sig selv. Ikke at hun havde særlig mange penge men lidt havde hun da så hun ville købe noget stof som hun kunne sy tøj af. Hun vandrede roligt igennem gaden og så på de forskellige ting hun fandt, men mange gange måtte hun ryste venligt på hovedet for det var ikke lige det hun søgte. Det lange røde hår var bundet halvt op i en knold mens resten bare hang ned af hendes ryg. Over hendes læber spillede der sig hele tiden et venligt smil som hun gik og hilste på folk
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Aug 8, 2011 20:08:25 GMT 1
tom kom stille gånde og kom til at gå ind i en person med rådt hår tom viste ikke hvme det var til at sate med men så "Unskyld jeg gik vist i min ejen lille verden " sage han undskyldne men så kikket han lidt frem og til bage men fik så øje at det var " MYS?? hvad laver du dog her?" tom hadet ikke forvente at se hinde igen men det var sket af lige vel tom så lidt ned af sig selv og viste ikke helt hvad han skulde gøre lige nu han kikket hen på kappen som stod over på den ene side men den anden ellers viste han ikke hvad han skulde gøre
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Aug 8, 2011 20:20:49 GMT 1
"Uh" udbrød hun lidt overrasket da en person gik ind i hende for hun havde lige stået og koncenteret sig om noget andet, selvom hun jo burde havde lyttet bedre omkring sig. "Det gør ikke noget" sagde hun roligt med et venligt smil men dog lidt mere glad da hun så hvem det var. "Jamen goddag Tom, jeg er bare på indkøb" svarede hun roligt men stadig venligt for det var jo sandheden, hun var her for at kigge på de forskellige varer så hun kunne finde det rigtige stof til hendes små guldklumper som var hjemme i hytten.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Aug 11, 2011 20:25:03 GMT 1
tom smilte stille og kikket sig om kræng han to sine briller på igen som var roget af i farten så han beder kunde se hinden ikke fordi han hadet brug for dem " jamen det skal jeg også måske vi kan føljes ad?" det kunde da være meger rat at gå sammen med en man kender i stede for at gå frem og til bage uden nolge at snakke med tom så lidt på den kappe og kunde godt tæke sig den han håbet inder liget den var magis af en from men han skulde nok gøre noget i hånden hadet han sin stav så man kunde se at han var en troldmand
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Aug 11, 2011 20:31:23 GMT 1
Myst så roligt på ham med hænderne foldet pænt foran hende og et venligt smil over hendes læber. "Ja det kan vi godt, skal bare have købt noget fint stof så jeg kan komme i gang med at sy" sagde hun roligt og ventede lidt på om han bestemte sig for at købe den kappe han havde i hånden eller ikke, for hun havde jo ikke ligefrem fundet det hun skulle bruge her så hun ville nok begive sig lidt videre, der var jo nok boder og butikker at vælge imellem, desuden kunne hun altid kigge ind hos en skrædder for at se om de havde noget.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Aug 15, 2011 20:02:46 GMT 1
tom smilet till til Mys " hvad syntes du klær den mig kan man se jeg er en torld mand i den ? " tom viste ikke helt hvad han skulde om han skylde købe den eller hvad men der var tom håbet på at den passet ham fint han vente sig om mod hinden og lod et gald smil glede hen over sig mund det ville gå at købe sådan en når de skulde til møde tom viste ikke så meget om hvad der skulde ske med ham for det var lang tid siden de sist hadet et stor måde så vidt han husket tom var stade i lære men han var sikker på at han ville blive en stor trold mand en dag det var han ganske sikker på han cille blive ikke forde hans magi ikke var noget lige nu men det skulde det nok blive
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Aug 16, 2011 17:19:01 GMT 1
Hun stod lidt og betragtede kappen, inden hun tog fat i den, ikke for at hive den fra ham men for at mærke på stoffet for at bedømme hvad hun mente om den. ”Hvis jeg var dig ville jeg købe en grøn eller sort kappe, måske i silke til fine ting eller så i hør… Men om man kan se du er trodland er jeg lidt usikker på for alle klæder sig jo lige dan efterhånden” sagde hun lidt tænksomt men dog med et venligt smil for hun var jo selv på jagt efter nogen af de finere ting til trods for hun ikke havde alt for mange penge men man kunne jo altid forsøge at bytte sig til nogen af de gode varer.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Aug 24, 2011 21:51:27 GMT 1
tom kigget på hende med rynkede næse hun har måske ret til den var måske ikke lige ham tom så på Mys ” du har måske ret den er ikke lige min stil den her jeg prøver at finde en anden en anden dag hvor ville du godt hen?” tom smilet stille til hinde og lage hovedet på skrå han viste at han ikke kunde hamle op med så mange mest fordi han ikke var gammel nok til at bruge de store magiker som de andre troldmænd men tom var sikker på at han nok skulde blive en stor en. Dag han sukket let og tog sin stav ind til sig men kikket så igen på kvinden Mys det var godt hun var kommet for det gjord ham stade meget glad at se hinden måske skulde han inviter hinde hjem og spise som tag for at ha taget sig af ham første gang stille lage han sit hoved på skrå hvad skulde han gøre han var ikke en gang uddannet som trold mænd i nu tom kikket rundt på de forskelig kvinder som gik for bi og fik så øje på en krog han der kunde de måske få let at spise nej nej det hadet hun sikkert ikke tid til det var også ved at blive let sent men pligterne kalder for en troldmænds lærlinge vis han enlige skulde ha sig en Kæreste så skulde det være inde for hans race dog var der ikke så mange af dem men de var det var bare med at finde den helt rigtigt men det var svært meget ind dag tom rystet på hovedet for at komme til sig selv og vente nu på Mys svar om hun ville med hjem og få spis noget efter de har handlet det ind de skal handlende
tom kikket sig let om kræng og lod sin gammel kappe komme hen over ham ” tja jeg må vel bar nøjes med den her ind til videre der er vel heller igen grund til at købe en ny når man har en fin en i forvejen det bare det jeg ville se let pæn ud når jeg skal til stor måde i dag hos nogle af troldmænd i morgen vis du forstå mig ” han så let bedømmende på hinde
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Aug 25, 2011 16:48:20 GMT 1
Myst smilede stadig venligt til ham for hun kunne jo ikke lade være, hun var så glad fordi hun havde alt hun skulle bruge til at leve et dødeligt liv så hun kunne ikke andet end at smile og være glad til trods for det ikke var helt lykkeligt hjemme i huset for hun og Alamut var stadig meget forskellige men hun elskede ham nu stadig. ”Hvad med at vi finder noget stof og så kan jeg sy en der vil passe til dig?” spurgte hun roligt for hun ville da gerne sy en til ham der ville passe meget bedre så han ville ligne en der var mere magtfuld og måske skulle hun give kappen et eller andet magisk skær over det så man ville kunne se han var magiker, for det virkede da til at han gerne ville have det. Desuden havde hun rigeligt tid for hun ville nok alligevel ikke nå hjem før om aftenen eller om morgen, men det måtte hun jo tage med for de små var efterhåndne gamle nok til at deres far bare kunne nøjes med at passe dem, så hun kunne få en lille pause nu hvor hun gik der hjemme og puslede rundt, i stedet for det bordel hun tidligere havde arbejdet på. Desuden hvis hun sy hans nye kappe så ville det jo nok tage længere tid og så måtte Alamut bare underholdene børnene mere for hun ville have lov at leve et liv ved siden af også ellers blev hun nok tosset for det eneste hun havde i deres hjem var alamut og børnene, det var jo langt fra alle de mennesker som hun plejede at kende så hun trængte til at komme ud og snakke med andre mennesker eller bare andre væsner.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Aug 29, 2011 19:07:18 GMT 1
Tom kikket let på hinde da hun sagde hun kunde sy en til ham han skylde jo bruge den inde to dag han ” hmme kan du syg dem inde to dage?? ” sagde han stille og kikket let på kappe sælgeren men Tænkte hun kunde jo godt give ham lov han s smilet stille og rolige ” oki du må godt syg den men vi skal finde noget særlige stof ” sagde han stille og rolige mens han begyndte at gå med sin stav i hånden folk kikket på tom som om han ikke var en troldmand men det var han altså bare meget ung en han kikket lidt på Mys og viste ikke helt hvad hun hadet tæk sig i farver han skulde have ” hvor skal vi så hen?? ” det var jo også vigtit det galte for ham
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Aug 29, 2011 19:15:42 GMT 1
Hun kom til at grine blidt da han spurgte om hun kunne sy en kappe inden 2 dage "Selvfølgelig jeg det, en kappe er intet problem det tager måske en halv dag eller et par timer så er den klar" sagde hun roligt for det tog jo ikke særlig lang tid for den var jo ikke så svær når det kom til stykket, de skulle bare finde stoffet først. "Du burde få en mindre stav, du virker lidt for gammeldags med den der" sagde hun roligt med et venligt smil da hun så at han havde staven i hånden, noget der fik hende til at tænke på at hun nok burde sy en lomme ind i kappen hvor han kunne opbevare forskellige ting i. Hun så sig lidt rundt inden hun begyndte at gå hen imod en butik med et skrædderskilt på for at se om den person havde det bestemte stof som hun havde i tankerne.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Sept 4, 2011 19:03:31 GMT 1
Tom viste ikke helt hvad han skulde buge af stof men han ville se hvor de kunde købe sådan noget stof som det tom kikket på sin stav og over på hinde som det var en fornermlse ” der findes ikke beder stave ind den her ” sagde han lidt og hevet skulderne lidt han stille tog han sin stav til sig med en crystal kulde ” den kom til mig og jeg skifter den ikke ud igen ” svaret han let mens han begynte at gå hen mod en stof butik han var let sur over den måde det var blivet sagt det lange hår dækket det meste af hans hår men ikke så meget at man ikke kunde se hans ansigt i det hvad var det for noget at sige til en troldmand hadet hun ikke en raspækt for sådan noget han vente let men han smilte blodt over det igen han kunde ikke være sur i lang tid
|
|
|
Post by Mark Ash Paolini on Sept 4, 2011 19:15:47 GMT 1
Hun så kort på ham for det virkede som om han tog det som en fornærmelse noget der egentlig ikke gjorde hende i bedre humør men faktisk værre og hun var ellers normalt en glad og venlig person. "Vi ved begge den mægtigste stav i begge lande er den Dronning Clarisa har" svarede hun roligt selvom smilet var forsvundet fra hendes læber for hun havde bestemt ikke været ude på at fornærme ham, det havde jo kun været et foreslag fra hendes side af men igen hun havde heller ikke forstand på stave eftersom hun ikke behøvede dem. Han gik jo meget op i at ligne en troldmand, hvilket hun ikke rigtigt forstod for lige nu lignede han mest af alt en vandrings mand med den stav så han var jo ret synlig en troldmand og derfor ikke havde noget overraskelses forsvar som så mange andre magikere foretrak det.
|
|
|
Post by Tom Cilvan Klims on Sept 4, 2011 19:25:11 GMT 1
Tom kikket stille på hinden han kunde godt mærke af der var noget galt med mys stille lage han hovet på skrå ” det ved jeg men jeg kan ikke forklare det ” svaret han stille og rolige mens han kikket ind på staven han hadet ikke kunne forklar det fordi han fandt det i en gammel forladt grotte med Crystaler tom stille gik han rolige igen ” du virker let ned trykt søde ” svaret han stille og rolige mens han gik stille hen til hinden og lag arme om mys for han kunde godt mærke en form for kamp hun hadet inden i tom viste ikke helt hvad han skulde gøre han var ikke så vand til at trøste folk men han hadet ikke men han prøvet da han ville godt høre stille prøvet han at forstå hinden hun var jo hans ven så han måtte prøve at finde ud af hvad der var galt jo men det skulde vel nok komme
|
|