|
Post by Runica on Dec 29, 2011 19:42:08 GMT 1
Runica var i ruinerne, prøvede på at skjule sig mens hun ville øve sig i magi. Det var så spændende egentlig, hun havde fundet ud af at hun var naturligt god inden for vand og en smule luft mens andet gav hende pænt store problemer egentligt. godt nok havde hun da fundet ud af at lave en flamme men det var kun nok til at lave bål med. Den kunne ikke lave varme som sådan desværre og is var godt nok kun frossent vand men hun havde overraskende problemer med det og området bar da også præg af det i form af flere is pletter og afbrændte ting oven i
|
|
|
Post by Maka De Silver on Dec 29, 2011 20:04:42 GMT 1
Det havde været en længere rejse men nu var Maka alligevel på vej imod Darklias midtby efter havde været ude ved en af de mindre byer for at aflevere et hoved som tegn på at ofret var slået ihjel. Så hun var på mindre gennemrejse med kappen godt ind til sig som hun vandrede igennem ruinerne for hun regnede ikke ligefrem med at der ville være nogle her denne dag men hun havde nu hendes bue over sig og et kok med pile på ryggen så hun var klar til angreb ligesom sværdet der hang ved hendes side som kunne bruges til forsvar.
|
|
|
Post by Runica on Dec 29, 2011 20:14:09 GMT 1
Runica besluttede sig for at prøve med ild atter en gang og med mere kraft end sidst så hun begyndte at koncentrere sig for at samle mere kraft ind i magien, at hun havde udskudt trænningen i alle de år gjorde sit til at hun ikke var så go til det og uden en egentlig læremester i magi var det spændende om en helt sikkert også temmelig usikkert. Hvilket der også kom et bevis på som hun mistede herredømmet over energien fordi hun gav for meget kraft for hurtigt og det gav bagslag og bogstaveligt talt sprang i luften i hovedet på hende. Resultatet deraf var at hun blev slået i gulvet med et højt brag og en masse røg efter. Efterladende hende hostende på gulvet mens hun prøvede at rejse sig op igen
|
|
|
Post by Maka De Silver on Dec 29, 2011 20:37:12 GMT 1
Det høje brag gjorde at Maka stoppede op og så sig ret undrende omkring inden hun valgte at gå i retningen af røgskyerne bare for at se hvad der havde lavet braget og til hendes undren var det en ung kvinde som havde lavet det, så hun stod bare og så meget undrende på hende for hun forstod det ikke. ”Og du forsøger lige på?” spurgte hun undrende men rystede så på hovedet for det her var virkelig for underligt, hvem gik dog og sprang sig selv i luften bare for fornøjelsen skyld.? Var der noget hun ikke forstod så var det andre væsner som havde det sjovt med sådan nogle ting.
|
|
|
Post by Runica on Dec 29, 2011 20:42:06 GMT 1
Runica var ikke helt oppe at stå, men var i det mindste ved at børste soden af sig da nogen kom tæt på og talte til hende "Tjaa... Øvede mig i magi og det gav som du hørte bagslag" Svarede hun roligt, tjekkede lige hurtigt sig selv for nogen skader men det eneste der var galt som sådan var at hun var øm og forslået samt dækket af sod lige nu. men ellers intet som hun tørte soden fra ansigtet væk med hænderne
|
|
|
Post by Maka De Silver on Dec 29, 2011 21:01:39 GMT 1
Maka så stadig undrende på hende ”Du er skør” sagde hun undrende med et hævet øjenbryn som om Runica ikke var rigtigt klog. Men igen hun var jo ikke selv magiker så hun forstod sig ikke på at øve sin magi, da hun kun havde hendes våben som forsvar eller hendes krop. ”Der er en bunke sne i nærheden hvorfor vasker du dig ikke i den?” spurgte hun roligt for det hjalp da ikke ligefrem at forsøge at tørre soden væk når hendes hænder også var helt dækket af det. Ellers forstod hun bare ikke de magiker.
|
|
|
Post by Runica on Dec 29, 2011 21:20:28 GMT 1
Runica smilede ved forslaget "Tak" sagde hun og skyndte sig af sted til sneen, uden at kommentere det med at blive kaldt skør. Hun bestred det ikke engang for ja på sin vis var hun vel en smule skør, men hun var jo også en draconian men samtidig var det jo også næsten meneskeligt. Så hun tog sig ikke for meget af det mens hun hurtigt fik gjort sig ren i sneen og kom tilbage "Tak for hjælpen" Sagde hun bare venligt og smilede en smule
|
|
|
Post by Maka De Silver on Dec 29, 2011 21:24:10 GMT 1
Maka mente nu stadig at Runica var en meget skør magiker, og hun var ikke sikker på om det egentlig var et godt førstehåndsindtryk. Havde Runica været en mand ville hun bare havde sagt det var typisk mænd, men det kunne hun ikke ligefrem sige da Runica ret tydeligt var en kvinde. "Så lidt?" sagde hun bare undrende da hun kom tilbage efter havde vasket sig nogenlunde ren."Hvorfor springer du dig selv i luften? troede kun det var mænd der gjorde det" forsatte hun stadig meget undrende.
|
|
|
Post by Runica on Dec 29, 2011 21:41:37 GMT 1
Runica grinede stadig som hun endelig fik børstet sig ren "Jeg dummede mig, var skam ikke med vilje jeg lavede sådan et brag. Og helt ærligt så foretrækker jeg at være ren selvom jeg ikke har noget imod at blive beskidt nu og da" Hun så på Maka og smilede stadig men tog sig ikke ret meget af at hun sikkert førte sig frem som rablende skør. Hun var hvem hun var og pave stolt af det. Til alt held var hun da venligsindet. Hun tilføjede roligt "Man skal jo øve sig i magi når man kan hvis man har det"
|
|
|
Post by Maka De Silver on Dec 29, 2011 21:45:20 GMT 1
"Hvis du er magiker hvorfor finder du dig ikke bare en læremester som kan lærer dig de ting du skal i stedet for at springe alt muligt i luften?" spurgte hun undrende men man kunne virkelig se på hende at det her virkede meget tåbeligt og hun vidste egentlig ikke rigtigt om hun skulle blive eller gå. For hun begav sig med meget underlige folk til hverdag så hvorfor stoppede hun egentlig op for at tale med en af dem?
|
|
|
Post by Runica on Dec 29, 2011 21:48:38 GMT 1
Runica gav bare et kort ryst på hovedet "Hvem ville dog oplære en pirat uden at kalde sig selv bimlende skør?" Hun havde intet mod at sige det som det var, hvis lokumet brød i brand som hun havde hørt nogen sige so kunne hun jo bare smadre sig vej væk som en drage og finde et andet sted at øve trods alt
|
|
|
Post by Maka De Silver on Dec 29, 2011 21:55:17 GMT 1
"En anden pirat?" sagde hun stadig undrende før hun rystede på hovedet og stillede sig op af en halvmur så hun kunne læne sig op af et eller andet for hun gad egentlig ikke blive ved med at stå op af hendes egen vilje, så var det nemmere med en af halvmurene. I hendes hoved var alle pirater meget underlige i forvejen, ja faktisk lettere skøre hele bundet men de drak vel også temmelig meget så var det egentlig ikke ret åbenlyst?
|
|
|
Post by Runica on Dec 29, 2011 22:22:16 GMT 1
Runica lagde hovedet på skrå men sagde ikke noget til det, i det mindste blev hun ikke angrebet som det var lige nu. Ganske godt gået syntes hun selv "Tjaaa, hvis jeg nogensinde finder en magiker som er Pirat og villig til at træne mig så ville et jo være fandens meget nemmere ikke?" Smilede hun bare mens hun så sig lidt omkring. Der var ikke sket så meget egentligt
|
|
|
Post by Maka De Silver on Dec 29, 2011 22:29:36 GMT 1
"Og mig som trode mange af dem var magiker.. Hvad med ham der Alector eller hvad han nu hedder?" spurgte hun roligt men igen det var kun rygter hun kendte til eftersom hun meget sjældent bevægede sig til Tortuga for der var ikke meget at hente for hende der, de fleste jobs foregik i byerne eller lidt uden for dem hvor de store godser og herregårde lå, men hun hørte stadig rygter nu og da fra fulde folk på kroerne.
|
|
|
Post by Runica on Dec 29, 2011 22:37:45 GMT 1
Runica gav bare et skuldertræk til svar som hun stillede sig op ad den modsatte væg og kiggede nærmere på Maka "For resten, jeg hedder Runi" Hun gav kun sit kælenavn for nu. Så var hun det svære at finde i det mindste men indtil nu virkede kvinden overfor hende da flink nok så hun kunne godt give lidt information i det mindste
|
|