|
Post by Sol Angelika on Jan 14, 2012 22:52:05 GMT 1
Efter Sol havde givet ham sølvmønterne tog hun kappen på før hun tog hendes taske over skulderen. ”Jamen så skal det jo nok blive sjovt” sagde hun roligt med et lettere frækt smil for så skulle det da nok blive sjovt, selv havde hun nogle forretninger at ordne der så hun kunne lige så godt slå 2 fluer med et smæk. ”Jeg henter bare gryden efter, så kan jeg jo få at høre om maden er lige så god som den en gang var, nu hvor deres ellers berømte kok er stoppet” sagde hun igen roligt inden hun gik ud af smedjen og over imod Brothel for det var nok det bedste sted her på grænsen for hende, selvom hun normalt kom der for at ordne forretninger så endte hun altid med at gå med et smil på læberne bare fordi der skete så mange sjove ting der. Selvom det nu heller ikke var et sted hun blev alt for længe eftersom hun havde det med at slå fra sig hvis en mand blev lidt for nærgående efter hendes hoved.
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Jan 15, 2012 22:42:47 GMT 1
Mario så hurtigt over på den store hammer Cecilie, men rystede så på hovedet. Hun var ikke nødvendig at tage med, han havde sit sværd, og han troede ikke på at folk var dumme nok til at svare igen. "Det er i orden. Jeg låser døren." sagde han muntert og gik ud af smedjen og lukkede den ene af dobbelt portene i "Hvorfor lige Brothel?" spurgte han nysgerrigt, og stirrede undersøgende på Sol. "Det virker ikke som et sted, de fleste personer vil tage hen for at spise" konstaterede han. Hvis sandheden skulle frem, så brød han sig ikke om bordellet, det tiltræk de forkerte mennesker til Frontiera. Der var altid mindst et indbrud i smedjen i højsæssonen. Heldigvis nåede Mario som regel at opdage gerningsmanden inden han smuttede med alle de værdifulde smykker, ædelstene, og ædelmetaller. Mario fandt nøglen til låsen frem, og lod Sol passere enden han lukkede den sidste dør i og låste døren. Det gav et højt smæld i den tunge lås, da den gled i hak. Mario havde forskærket låsen og døren over vinteren, så den var nærmest ikke til at tvinge op uden nøglen
|
|
|
Post by Sol Angelika on Jan 16, 2012 10:27:16 GMT 1
Hun stod roligt og ventede på ham uden for, eftersom de lige så godt kunne tage af sted med det samme. ”Fordi jeg lige har forretninger der skal ordnes og så kan du jo sige mig om det Shio laver af mad smager godt eller ikke.. Skaffede jo drengen det job” sagde hun roligt for hun havde jo en del forbindelser der og kendte ejeren ganske godt, eller kendte for hun havde ikke ligefrem hørt fra hende længe, men det gjorde ikke så meget alligevel. Hun havde vidst ingen skam i livet for Brothel var et af de steder hvor hun solgte mest, hovedsagelig eliksirer til at skaffe sig af med uvelkomment afkom men også for at bedøve andre eller hendes egen specielle eliksir der gjorde folk blev lettere sindssyge, selvom hun selv virkede meget normalt så lurede sindssygen lige under overfladen og kunne til tider skimtes i de gule øjne og hendes stemme som meget af tiden var på tærsklen til at lyde legende sindssyg. "Eller du er måske bange for at blive overfaldet af kvinder?" spurgte hun drillende med et skævt drillende smil.
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Jan 24, 2012 21:09:19 GMT 1
Mario lo "Nu må vi se, selvom jeg ikke er svær at imponere, jeg er ikke ligefrem kendt for at være kræsen." sagde han med et skævt smil. Mario havde som de fleste mænd en god appetit, og kunne som regel lide det meste mad. "Hvordan skaffede du ham de job? Jeg mener havde det ikke været bedre hvis han havde fået et job på kroen, det er da bedre betalt, og der kommer flere gæster." Mario vidste ikke hvor mange der kom ind på Brothel, for at få mad, men han vidste at kroen var et af det bedste spise steder i den lille by, den og så bordellet. Mario rystede på hovedet. for ham var det helt ubegribelig hvorfor folk dog ville spise på Brothel, men hver mand sin smag, som hans far plejede at sige. Mario lo af hendes sidste bemærkning. "Ikke hvis de vil beholde byens bedste udsmider på deres side" sagde han med en tordende latter. Det var en af Marios yndlings beskæftigelser hvis han skulle værre helt ærlig. Han nød hvor rolige folk lige pludselig blev når de så ham nærme sig med Cecilia. "Det er ikke tit de henter mig, men når de gør er det som regel også nødvendigt." Mario kendte ikke nogle af pigerne, eller ejeren personligt. og selvom han lavede nogle mærkelige anordninger til dem en gang i mellem, så snakkede han ikke meget med dem. "Regner du da med at de overfalder mig" sagde han med et skælmsk smil.
|
|
|
Post by Sol Angelika on Jan 24, 2012 21:38:36 GMT 1
Sol kom til at grine lidt af ham da han ikke sagde, var kendt for at være kræsen for hvilken mand var egentlig kræsen? Hun havde i hvert fald ikke lige oplevet en mand der ikke havde en god appetit både på mad og på livet egentlig. ”Det kan ikke blive bedre betalt der, desuden han er en dreng? Hvis du forstår hvad jeg tænker” sagde hun roligt med et lidt frækt smil for hvilken ung mand ville ikke gerne være omgivet af smukke letpåklædte piger? Det måtte jo være det perfekte job for så mange unge mænd som ikke ønskede at blive kriger men i stedet ville være til hjælp. ”Hvis du er udsmideren så er det sjovt jeg aldrig har set dig komme på det sted for har ret tit været der” sagde hun roligt med et skævt smil for det kunne godt undre hende men igen hun havde det med at komme på de sjoveste tidspunkter, nogen gange midt om natten og andre gange tidligt på morgen, bare et bevis på hun ikke havde noget fast arbejde. ”Hvorfor skulle jeg regne med de overfaldt dig? Udover mere end de plejer at overfalde folk egentlig” drillede hun lidt for pigerne sværmede jo omkring en mand lige så snart denne person var trådt ind af døren.
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Feb 5, 2012 11:21:07 GMT 1
Mario kunne ikke lade være med at grine "Jeg kan godt se fordelene i det, set fra hans synspunkt. Men mon ikke der havde været et lidt bedre sted at finde et arbejde til ham, hvis han skulle lidt længere frem i verdenen." Mario smilede Og drejede ned af den gade der førte ned mod Brothel. "Du har ikke set mig fordi at det er sjældent at pigerne ikke kan klare sig selv." Sagde Mario. "Det er kun når der virkelig er problemer i huset. Desværre har jeg smidt en del af deres stamkunder ud et par gange eller to, og der ikke så fantastisk glade for mig." Han så sig ganske kort over skulderen for at se hvor solen var henne. Den stod stadig forholdsvist højt. "Og pigerne 'overfalder' mig sjældent. De ved at jeg ikke giver dem nogen indkomst, ud over at jeg tager mig af problemerne." han rystede på hovedet. En gang havde han sat ben i Brothel, for at prøve "faciliteterne". Han kunne ikke påstå at han ikke havde nydt det, men det var længe siden nu. "Det er kunderne jeg er bekymret for, flere af dem har i fuldskab truet med at slå mig ihjel, ikke at jeg er bekymret, men jeg vil egentlig helst undgå alt få meget kamp. Det er da også derfor jeg som regel tager hammeren med mig." Mario så ned på den usædvanlige kvinde. "tør man spørge hvorfor du aflægger så mange besøg?" spurgte han muntert, selvom han ikke rigtig havde lyst til at høre svaret.
|
|
|
Post by Sol Angelika on Feb 5, 2012 15:07:45 GMT 1
”Han snakkede ikke noget om at ville længere frem i verden.. han ville bare gerne have et arbejde så han ikke skal sulte og han ville gerne have noget med væsner at gøre, så synes det var oplagt.. For han ville ikke være kriger eller smed” svarede hun roligt for hun fandt jo blot et arbejde som passede til det drengen nu en gang gerne ville have noget med at gøre, desuden var han ikke ligefrem bygget til noget fysisk arbejde, det havde hun da set på ham. ”Nej tror også Myst var ret god til at smide folk ud, nok var hun kok men dygtig udsmider var hun også. Jamen tror stadig det nok skal blive sjovt, elsker at se en mand puste sig op” sagde hun lettere drillende, men hun var jo også tiltrukket af fysisk styrke så det var normalt hun stoppede op og kiggede på mænd der sloges. ”Sig mig er du ikke en smule kedelig så? Når du ikke vil lege med pigerne?” spurgte hun drillende med et drillende smil for der var ikke mange mænd der kunne modstå de meget let påklædte kvinder som fandtes i Brothel, og nu boede han jo også lige i nærheden og han havde ikke ligefrem snakket om at han havde en speciel kvinde i sit liv så han kunne vel lige så godt udnytte nogen af alle de smukke kvinder der fandtes? ”Lad mig spørge med et andet spørgsmål, det er kvinder som sælger deres kroppe.. Hvordan tror du ellers de undgår at blive gravide? Eller sørge for at holde kunder til sig? Har du glemt hvad mit job gik ud på?” spurgte hun roligt med et skævt smil for hun var jo giftmager og kvinderne skulle jo komme af med uønsket afkom på en eller anden måde.
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Feb 5, 2012 21:51:55 GMT 1
"Det er jo selvfølgelig rigtigt nok." Sagde Mario eftertænktsomt. "Det er heller ikke mit ansvar så jeg skal ikke blande mig i dit valg. Men der er jo så mange andre hverv end kriger og smed..." han sukkede og viste hende en ring han havde hængene i en læder snørre rundt om halsen. Ringen var smukt udført i sølv, og var fin og tynd, med en stor smaragd, udskåret som en rose. ned langs ringens kanter var der ingraveret små runer. "Folk tror aldrig på at en stor mand som mig kan lave sådan noget. De tager fejl. Men de har også ret, smykkesmede er ofte små mænd med små fingre der kan styrre de redskaber de bruger." han pakkede den smukke ring væk. "Som jeg sagde. Jeg kom stort set kun på besøg, når de har problemer." Han rystede på hovedet, da hun hentydede til at han var kedelig. "Måske, men jeg har endnu ikke mødt en kvinde, der kunne rumme mig uden at klage over smerter. Heller ikke på Brothel" han havde opfattet at hun måske tænkte på tingene fra en lidt mere..... erotisk side. Og han regnede heller ikke med at hun ville blive fornærmet. "Når tjoh det havde jeg ikke lige tænkt over. Men det siger jo sig selv. Det er også bedre end at bruge en lang nål eller en strikkepind." Det sidste mumlede han ved sig selv. Han havde haft bekendte der var døde på den måde.
|
|
|
Post by Sol Angelika on Feb 6, 2012 20:47:39 GMT 1
”Og du tror måske ikke jeg foreslog andre ting?” spurgte hun roligt selvom hun nu ikke gad at blande sig i drengens liv særlig meget, for hun havde fået lov at bruge hans hus så hun var egentlig ligeglad med så meget andet, selvom drengen nu havde været ret sød, for sød til hendes stil. Hun så på den ring som han viste hende, dog uden at læne sig for tæt på ham for hun var trods alt elver og havde et udmærket godt syn. ”smuk” kommenterede hun roligt for selv var hun ikke en kvinde der elskede smykker, hvilket man godt kunne se på hende for hun rendte ikke ligefrem rundt med nogen, og det var ikke fordi hun ikke havde råd. Hun gad bare ikke bruge hendes penge på sådan noget. Dog da han sagde det med at ingen kvinde kunne rumme ham, kom hun til at stoppe op for at se meget undrende på ham, fra hans øjne og hele vejen ned inden de igen søgte hans. ”interessant?” mumlede hun for sig selv inden hun rystede på hovedet og gik videre igen imod Brothel selvom det fik hende til at tænke over at en mand da ikke kunne være så stor..kunne han? Igen måtte hun ryste på hovedet for det var ikke her de tanker skulle ind for hun havde en gud at ligge med, der kunne ikke findes nogen dødelig der var lige så gode..kunne der? Igen kom hun til at se undrende på ham da han snakkede om at proppe en nål op i sig ”Det må være en sær menneskeskik ?” sagde hun undrende for hun havde godt nok aldrig oplevet en kvinde gøre sådan noget, det var jo i sig selv barbarisk? Var det ikke det rigtigt ord?
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Feb 6, 2012 21:38:42 GMT 1
"Hmmm du virker ikke som typen der gør alt for meget for andre." sagde han eftertænktsomt. "Ikke at jeg dømmer dig, men der er et eller andet over dig. Noget der godt kunne være farligt hvis man kom alt for tæt på livet af dig." han rystede på hovedet det var bare gætterier. Men der var noget mærkeligt ved den kvinde som gik ved siden af dem. "Har du noget familie?" spurgte han nysgerrigt. Det ragede ham på ingen måde, men det kunne da ikke skade at vide noget. "Men du er ikke så meget for sådan noget flitterstas, kan jeg se." Han smilede "Det kan jeg godt lide. jeg har aldrig kunne klare de overpyntede gimper, men de betaler ganske udemærket." Den sidste bemærkning lo han lidt, som var det en intern vitighed. Mario rystede på hovedet. De var næsten helt oppe ved Brothels hoveddør. "Intrassant ligefrem?" spurgte han med et slet skjult smil på læben. "Der er nogle Dunedain der bliver velsinet, eller nok snare forbandet, men et stort værktøj, lige som ved nogle mennesker." Han rystede på hovedet, og besluttede at stoppe den samtale der. "Tjah det er ikke alle der har råd til en mikstur der kan drive ungen ud af dem" han rystede på hovedet "Jeg har aldrig støttet nogen af delene, men jeg kan godt se hvis man er i en meget vanskelig situation at et barn nok ikke er det bedste man kan få"
|
|
|
Post by Sol Angelika on Feb 7, 2012 19:14:31 GMT 1
”Det gør jeg nu heller ikke.. Gør kun noget for min familie og så Shio men der var et eller andet uskyldigt over ham som jeg tror jeg ville lokke ind i synders livsstil” sagde hun roligt men lidt eftertænksomt også for hun vidste ikke lige hvorfor hun havde hjulpet den dreng, for normalt blandende hun sig langt uden om folks normale liv, måske var det bare på grund af huset? Dog kom hun til at smile lidt over hans kommentar omkring hun kunne være farlig ”Det er jeg også skam også. Jeg er utroligt farlig” grinte hun lidt for hun var ikke så farlig igen, så længe man ikke gik imod hendes familie eller hendes gud for så skulle man nok se et virkelig monster i hende. ”Ja har en stor familie selvom jeg meget sjældent ser dem og mange af dem tror jeg er død”… Man kunne tydeligt se at det ikke påvirkede hende at snakke om sin familie selvom nogen af dem troede hun var død, men sådan havde hun det nu også bedst med, selvom hun dog havde kidnappet hendes barnebarn fordi de ikke skulle påvirke ham med deres godhed fordi han var en af arvingerne. ”Jeg kan ikke se meningen i at rende rundt med sådan nogen ting på sig når det metal kunne bruges til mere nyttige ting” sagde hun roligt med et skævt smil for hun kunne virkelig ikke se meningen i det, så var det ikke ligefrem en gave man kunne give hende. Dog måtte hun ryste på hovedet ved det han sagde med nogle var velsignet for hun kom virkelig til at tænke på noget hun ikke skulle og lige nu befandt de sig jo nogle få minutter fra lysthuset selvom de tanker måske passede der. ”Jeg tror vi ender samtalen der har rigeligt med billeder i hovedet og behøver ikke beviser” sagde hun lidt hurtigt for hun behøvede ikke flere tanker om det punkt for hun var ikke en der gik i seng med folk. ”Jeg er altså rimelig med mine priser, desuden er det folks eget valg” svarede hun bare roligt inden hun trådte ind i Brothel, hvor der var fest som altid og gjorde hende nu godt humør alligevel.
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Feb 22, 2012 13:13:11 GMT 1
Mario så granskende på hende. Der var noget underligt ved denne kvinde. Som om hun skjulte noget bag de usædvanlige øjne. Som om at verdenen ville kunne bryde ud i kaos og det ville ikke gøre hende det mindste. "Der er vist mere til dig end du vil ud med" sagde han eftertænksomt. "Men alle kan være farlig under de rette, eller jeg skulle nok snare sige, de forkerte omstændigheder. Selv et får kan stange" Mario trådte ind på bordellet. Indtrykkene blæste imod ham, den tunge luft, den lidt dæmpede belysning, der kunne skyldes at vinduerne var skoddede. Uvilkårligt lagde han hånden på det bredde sværd. Der var noget ved atmosfæren der bød ham imod. "Undskyld..." sagde han ufraværende, han havde ikke lagt mærke til at hun talte til ham "Det er vel smag og behag. Men du har ret, det er en men det er en mærkelig vane de rige har fået" han sukkede. "Det lyder som en god idé" lo han og var egentlig klad for at komme væk fra det lidt ubehagelige emne. "Det er ikke alle der har råd, eller er for nærige, ligesom folk køber potter og pander" han blinkede. Selvom hun havde sagt at hun ikke havde mange penge, så havde han godt regnet ud at det ikke var helt sandt, måske heller ikke helt løgn heller. Folk der end ikke havde råd til en ny gryde havde som regel heller ikke råd til at besøge Brothel.
|
|
|
Post by Sol Angelika on Feb 22, 2012 20:18:35 GMT 1
Det var sandt, det ville ikke gøre hende det mindste hvis verden brød ud i Kaos for hun havde trods alt en evighed til at vente på det, en evighed til at vente på at Mørkets gud ville komme til jorden og kræve den tilbage igen. ”Hvorfor skulle jeg være farlig? Jeg har da ikke gjort dig noget ondt, indtil videre” sagde hun roligt for hun havde da ikke gjort ham noget endnu, hvis der var en af dem der havde gjort den andet noget ondt, så var det da ham der havde gjort hende noget ved at give hende de billeder i hovedet, specielt nogen hun ikke havde brug for lige nu selvom de på en måde var meget passende når de nu gik ind på et bordel. Et bordel hun kendte ret godt selvom hun aldrig havde været en kunde her, men hun havde været her for at sælge til kvinderne. ”Ja det er det vel. Men de er også underlige sådan nogen, hvis jeg nogensinde bliver sådan må du godt slå mig med hammeren” sagde hun roligt med et lidt grinende smil for hun havde ikke lyst til at blive som en rig snob med pyntede sig med alle mulige ting og egentlig bare var lige til at overfalde. ”Se så er de selv ude om deres ulykke” sagde hun for det var altså ikke hendes problem at folk ikke ville betale prisen, men hun smilte nu over han blinkede til hende på den måde, for hun var ret sikker på hvad han hentydede til. Men hun sparede jo hendes penge til de mere grå dage, selvom de ikke var kommet endnu eller så sendte hun dem til familien selvom de heller ikke havde brug for det, ja eller så hjalp hun nogen af de der uskyldige sjæle så de ville ende på syndernes side med hende eller den sidste ting var at give dem til templet. Der var jo mange ting at bruge hendes penge på, og ikke alt var ligefrem til hende selv.
Da de var kommet ind og hun havde set sig lidt rundt inden hun gik op til baren og snakkede kort meget dæmpet med bartenderen inden hun gik tilbage til Mario. ”Nå skulle vi sætte os så du kunne få noget at spise?” spurgte hun bare roligt for de kunne jo sagtens finde et bord eftersom der ikke var så mange mennesker lige nu.
|
|
|
Post by Mario "Storhammer" Lucifer on Feb 22, 2012 21:31:39 GMT 1
Mario så på hende "Nej ikke endnu, og jeg håber da ikke at du vil gøre mig noget" sagde han roligt "Men du skræmmer mig ikke, du er klog, i hvert fald for klog til at røre smeden, for du ved at det ville skade dit ry og at du ikke ville kunne komme, i hvert fald, her længere. Eller måske er det eneste du har gjort mig at slæbe hen til dette sted, men jeg kunne jo bare have sagt nej." sagde han, det sidste tilføjede han muntert, som om at det morede ham lidt at han havde indvilliget i at gå med til sådan et sted. Da hun begyndte at snakke om de rige lo han "Jeg tror at en rolig lusing vil være nok, med mindre selvfølgelig at du vil have sendt dit kønne hovede med expres til den anden verden" Han lo, det var måske en overdrivelse, men der var ikke nogen der havde godt af at få et kys af Cecilia. "Men jeg tror nu ikke at der er nogen fare for at du bliver som adelen, de virker til at være rimeligt nede på jorden" sagde han, lidt rosende. Og det var et kompliment, Mario foretræk jordnære mennesker, ikke folk der gik med næsen i sky og syntes sig bedre end de andre, eller folk der med en utrolig passion, næsten som en psykose lovede sig væk til guderne. Mario fuldte hende mistænksomt med øjnene da hun gik op til bartenderen. Han kunne ikke ryste tanken om at hun måske ville få dem til at ligge en ubehagelig overraskelse i hans mad. Han så sig rundt i lokalet. Der var folk han kendte, ikke af navn, men af udseende, det var mange af dem der kom her jævnligt, og som ikke kunne skjule deres besøg. Da Sol kom tilbage, havde han lade blikket vandre rundt i hele lokalet, ind til han mødte en mand, hvis skulende blik var låst på ham. Mario gengældte hårdt mandens blik, og så vendte han sin opmærksomhed mod sol, manden skulede vredere, "Det ville det jo nok gøre det lidt lettere" sagde han smilene.
|
|
|
Post by Sol Angelika on Feb 22, 2012 21:59:56 GMT 1
”Du er klar over at hvis jeg ville gøre skade på nogen så ville jeg ikke indlede noget fysisk angreb vel? Jeg ville da forgifte deres mad, deres drikkelse eller deres luft i stedet.. Men nej er ikke dum nok til at gøre det imod min egen smed” sagde hun roligt for hun var ikke dum nok til at indlede noget direkte angreb på folk. Hun var giftmager og ikke en kriger i den forstand, selvom hun da kæmpede på hendes egen måde, så det var ikke fordi hun var bange for at skade folk, hun gjorde det bare på en anderledes måde. Hendes smil dog blev lidt større for det morede hende lidt at han mente hun var klog nok ikke at røre smeden, men igen det ville tiden jo vise. En latter kom dog fra hende da han snakkede om det med lussingen, selvom hendes latter legede på kanten af sindsyge til trods for hun virkede meget normal lige nu. ”Nu er du bare kedelig, ville det måske ikke være en god ide at slå mig ihjel hvis det var?” spurgte hun lettere grinende for hun var ikke ligefrem en kvinde der frygtede døden, men hun elskede den og tilbad den, til trods for hun ikke var helt parat til at dø, men skete det så skete det jo. Der var stadig meget som Mario ikke vidste om Sol, men igen hun gik ligefrem heller ikke og skiltede med at hun tilbad Mørkets gud nærmest lidt til det eksterne hvis man spurgte visse folk, andre ville sige hun ikke gjorde det nok.
Sol smilede bare som hun gik hen til en af de tomme borde og placerede sig der for hun regnede jo med at Mario bare ville følge efter hvis han skulle have den middag, som i princippet var gratis for hende. Men der gik heller ikke mange minutter før en af kvinderne var kommet hen til hende og Sol listede en flaske i hånden på kvinden som gav nogle mønter til gengæld inden denne ret hurtigt smuttede videre.
|
|