|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 15, 2012 15:20:46 GMT 1
Det var tydeligt at foråret var her for solen skinnede højt på himlen, men det var stadig køligt i vejret, men det var ikke noget som en god træning ikke kunne få en til at glemme. Så Zill var godt i gang med en træningskamp imod hendes vagter og unge krigere, så de havde været i gang et godt stykke tid og sveden kunne allerede ses på de fleste af dem, inklusiv Zill som de kæmpede imod hinanden med lange træ kæppe bare fordi folk ikke skulle komme så meget til skade.
Der stod nogle omkring Zill i en cirkel som hun trænede med og resten trænede bare med hinanden, til trods for de faktisk ikke havde nogen krig at forvente i fremtiden så kunne de jo lige så godt udnytte den smukke dag med det ellers milde vejr. Selv hendes børn var ude, om de var et andet sted eller om de faktisk befandt sig her i gården tænkte Zill just ikke over for hun trænede og ville træne indtil nogle kongelige pligter kaldte..
|
|
|
Post by Mathayus Blackwood on Jan 15, 2012 15:29:08 GMT 1
Mathayus kom gårende mod hoved porten han havde brugte natten sammen med en pige ved navn Lia og om morgen var han gået nede ved et vand hul for at vaske sig så han bare var lidt pæn at se på men hans tøj var stadig møg belortet og fyldt med huller men det var han lige glad med han havde stadig ikke været hjemme hos sig selv det eneste han tænkte på var at skulle se Gina igen så var han lige glad med alt andet det var nu et dejligt vejr idag en godt dag at se hende igen tænkte han for sig selv mens han gik det sidste stykke mod porten, han kom op til porten hvor vagterne stoppede ham "jeg har et kongeligt ærne jeg skal ind" sagde han med en meget bestemt stemme
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 15, 2012 15:37:34 GMT 1
En af tjenerne der havde stået i nærheden var straks løbet for at finde dronningen da en mand var dukkede op og havde påstået at han havde et kongeligt ærne så tjeneren løb så hurtigt personen kunne ud i træningsgården hvor denne person fandt Zill i gang med at træne med hendes kriger, men blev afbrudt af tjeneren. Så hun surmulede lidt da hun gik med tjeneren for det her var noget som hun skulle overstås ret hurtigt eftersom hun ikke ligefrem huskede hun havde nogle aftaler i dag. Så da hun kom ud til porten stod hun roligt med hendes sværd i hånden og sved dråber på den bare hud omkring armene og maven samt ansigtet. ”Ja? Hvem er du?” spurgte hun lettere irriteret over at være blevet afbrudt i hendes træning.
|
|
|
Post by Mathayus Blackwood on Jan 15, 2012 15:47:35 GMT 1
Mathayus stod og så rundt mens han ventede begynde han at tænke på hvor nemt han enlige ville kunde klare de to vagter og komme hvider ind på slottet så han kunde finde Gina men da Dronningen stod for and ham smilte han roligt for sig selv "det var ikke dem jeg ville snakke med jeg sagde bare jeg var her i et kongeligt ærne ikke at jeg skulle snakke med dem deres højhed jeg ønsker blodt at tale med Gina" sagde han med en ydmy stemme mens han blidt buggede for hende han rettede sig op igen og så roligt på hende "mit navn er Mathayus Blackwood og jeg har været forsvundet i et par år eller to men det eneste jeg ønsker er at tale med hende igen" sagde han med en rolig og varm stemme han kunde godt se på hende hun havde været ude og træne og det ikke passede hende han kom og forstyrede hende
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 15, 2012 15:55:23 GMT 1
Zill stod roligt med armene slapt hængene dog stadig med sværdet i den ene hånd, mens hun betragtede ham og ventede på at han kom til sagen så hun kunne komme videre med hendes dag. ”Når du siger kongeligt ærne så har det gerne noget med mig at gøre selvom jeg ikke ligefrem kender dig..” startede hun ud med at sige for hun huskede ikke ligefrem at hun havde haft æren af at møde ham før, hvilket var en skam for han havde et udseende som hun kunne lide, men hun var heller ikke den samme person mere så det kunne være lige meget. ”tror hellere du må komme med” sagde hun roligt inden hun vendte sig rundt og gik hen imod tronsalen, mens først havde hun sendt en tjener i forvejen så der blev stillet et bord op og 3 stole op for hun kunne jo lige så godt spise frokost mens hun fortalte ham det der nok blev til triste nyheder, men der var jo intet at gøre ved det for ikke en gang hun kunne genoplive døde mennesker og det havde ikke ligefrem tænkt sig at forsøge med for det ville da blive et frygteligt syn.
|
|
|
Post by Mathayus Blackwood on Jan 15, 2012 16:56:31 GMT 1
Mathayus kom med et skævt smil på læben "jeg kan ikke gøre for dine folk er tanke løse folk som ikke lader andre tale ud før de sender bud efter dem" sagde Mathayus med en letter hård stemme mod hendes vagter måske var de stærker ind de så ud til men han mente stadig ikke de ville havde en chanse mod ham vis han først lukkede op for alle sine krafter han gik roligt efter dronningen som hun havde bedt ham om Mathayus viste ikke hvorfor hun ikke bare sende bud efter Gina han skulle jo ikke bruge dronningen til noget han ville bare se sin elskede Gina igen det var lang tid siden han havde været inde på slottet så han gik og så meget nøge på alt som hang rundt omkring "de har et smukt hjem deres nåde" sagde han med en rolig og varm stemme
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 15, 2012 17:10:45 GMT 1
”De er ikke tankeløse.. hver gang der bliver sagt noget om kongeligt er det min sag, hver gang nogen skal besøge andre på mit slot er det min sag.. Alt på denne grund er min sag” svarede hun lettere irriteret for hendes vagter var ikke tankeløse når de bare gjorde deres pligt for alle fremmed på denne grund var en sag der skulle stilles for hende specielt efter den sidste kvinde som åbenbart havde boet her nogle måneder uden Zill havde vidst det, så de havde fået stærke ordre på det. Hun gik bare ind og satte sig i den stol der lignede mest en trone men ikke ligefrem var det for det var bare hendes spise stol. ”Tak det skulle jeg også mene jeg havde” svarede hun mere roligt som hun betragtede ham mens maden blev serveret for dem. ”Bare tag for dig, selvom min datter kommer lige om lidt”…
|
|
|
Post by Mathayus Blackwood on Jan 15, 2012 17:24:57 GMT 1
Mathayus blev stårende bag ved sin stol "ikke for at være uhøflig over for dem men det er mere uhøfligt at sætte sig før alle adlige og kvinder sider så jeg vil med tilladelse bedre om at blive stærende ind til deres datter kommer og sætter sig" sagde han med en bedene stemme mens han stod og så på den dejlige mad "hvad med Gina deres højhed hvor er hun henne" hans stemme var rolig og blid mens han stod og så sig omkring Mathayus forstod ikke helt hvorfor dronningen ikke sagde noget om hende
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 15, 2012 17:30:44 GMT 1
Der gik ikke mange minutter før en lyshåret kvinde kom gående ved siden af en lille pige på omkring de 6 år, der havde Drazillas øjne men resten af trækkene i ansigtet lignede hendes fars så det lignede også lidt Ginas eftersom de jo var i familie med hinanden eller rettere var. Den lille pige løb hen til bordet og gav hendes mor et kort kram inden hun satte sig op på den ene stol ved Zills side og barnepigen lige bag hende klar til at blive tilkaldt igen. ”Sæt dig nu og spis. En køn mand som dig skal vel have noget at spise” sagde hun roligt for nu var 2 af stolene jo optaget og den sidste var til Mathayus hvis han ville sætte sig ned.
|
|
|
Post by Mathayus Blackwood on Jan 15, 2012 17:44:59 GMT 1
Mathayus så på den lille pige som kom ind og smilte lidt til hende "goddag" sagde han med en en venlig stemme efter den lille pige havde sat sig satte han sig også ned og så undrende på dronningen "tak deres nåde" sagde han og begynde lige så stille at spise maden som stod forand ham efter han havde spist lide "vil de ikke snart fortlle mig hvad der sker her siden Gina ikke er her og de har ikke sagt et ord om hende jeg forstå ikke har de fyret heller eller hvad sker der" sagde han med en undrende stemme Mathayus ville altså snart havde nogle svar han ville ikke bare side her og være til pynt
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 15, 2012 17:51:58 GMT 1
Zill serverede for hendes datter inden hun selv tog noget mad over på tallerken for pigen kunne godt spise nogenlunde ordentligt selvom hun til tider legede med maden og Zill lod hende bare gøre det indtil videre som hun selv sad og spiste. ”Jeg har skam ikke fyret hende, hvorfor skulle jeg fyre min bedste barnepige og tanten til 2 af mine børn?” spurgte hun roligt for hun havde da ingen grund til at fyre hende, specielt ikke når hun så tit havde brugt Gina for at holde Ginas bror Geralt i snor. ”Men kan vel lige så godt sige det.. Mine vagter fandt hende for lidt over et halvt år siden i grænseskoven..” mere behøvede hun just ikke at sige selvom Gina nu godt ville kunne have overlevet et overfald, så det kunne også være forklaring på en mulig underlig opførelse.
|
|
|
Post by Mathayus Blackwood on Jan 20, 2012 23:04:44 GMT 1
Mathayus stoppede med at spise da Zill begynde at tale han lage bestikket fra sig og så på hende med et stramt andsigt hvem gjorde der og hvor er personen nu" hans stemme var nu ikke længer blød og rolig men hård og kold Mathayus havde kæmpet så længe og den eneste kvinde som virkelig havde sat sig i hans hjerte var Gina og nu fik han af hvide hun var død nu skulle der rulle hoveder og Mathayus ville selv stå for det man kunde tydeligt se på ham hvor meget mere andspændt han blev i hoved mens hans hænder blev knyttet mere og mere
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 22, 2012 15:17:35 GMT 1
Zill trak lidt på skuldrene ”Hvor skulle jeg vide fra hvem gjorde det? Mine vagter fandt hende og slæbte hende med herhjem for jeg kunne bekræfte det. Mit folk gjorde det ikke, og tvivler på at nogle Nirelianer gjorde det.. Så jeg vil gætte på bjergfolkene hvis jeg skulle gætte.” sagde hun roligt inden hun igen begyndte at spise igen for der var jo ikke noget hun kunne gøre ved det, der var jo allerede krig i bjergene fordi Zill ville have styr på de folk der levede deroppe eftersom de kun skabte problemer.
”Hvis du skal besøge hende, så er hun begravet ved Templet ved siden af hendes bror.” sagde hun roligt inden hun så over på hendes datter med et skrapt blik for pigen skulle spise ordentligt, hvilket hun også gjorde da hun så Zills blik. Så da pigen var blevet rettet så hun igen mod Mathayus for der var jo ikke mere at sige, selv kunne hun ikke gøre mere end at give Gina en ordentligt begravelse lige ved siden af hendes bror som var blevet myrdet nogle måneder forinden Ginas død.
|
|
|
Post by Mathayus Blackwood on Jan 27, 2012 18:46:46 GMT 1
Mathayus så over på hende med et trist blik men på samme tid kunde man tydeligt se vreden i hans øjne han rejste sig roligt op og buggede får zill "tak for deres venlighed deres højhed" hans stemme var fyldt med både sorg men også vrede "jeg håber de forstå jeg har et par andre steder at være nu hvor jeg ikke lige frem fandt det som jeg søgte" han buggede for dronningen og hendes datter han regnede ikke lige frem at han nogle sinde ville se.hverken dronningen igen eller hendes datter han havde noget at komme efter på slottet længer han ville dog ikke gå før dronningen havde givet ham lov til at gå
|
|
|
Post by Drazilla Dragoens on Jan 27, 2012 22:41:26 GMT 1
Hun nikkede blot ved hans bukken ”Hvis jeg må spørge hvor støvede Gina sådan et flot eksemplar op henne?” spurgte hun roligt for det var tydeligt i alvor og ikke ligefrem i flirt selvom hun godt kunne finde på det men det var måske ikke det bedste tidspunkt at prikke til en såret mand, men lidt måtte man vel godt for det var jo ikke i ondskab men mere i oprigtig interesse. ”Hvis du mangler noget skal du bare sige til.. Eller du kunne jo hjælpe i kampen mod bjergfolkene inden de tager flere liv som ikke burde tages” forsatte hun for nok var hun selv meget kendt for at tage liv, men de havde i det mindste været skyldige i et eller andet, måske ikke ligefrem efter loven men bare efter hendes hoved. Og Gina havde jo ikke ligefrem gjort noget galt selvom hun var søster til Geralt.
|
|