|
Udsigt
Feb 15, 2012 22:05:00 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 15, 2012 22:05:00 GMT 1
Messi gik rundt i ruinerne af det gamle Darklia, han kunne ingengang huske om han var der på det tidspunkt som det faldt, de minderne af hans liv var allerede væk, han kunne simpelhen ikke huske hans barndom mere, og det gjorde helt ondt inden i for han ville meget gerne kunne huske hvordan hans mor eller far så ud, det var bare så lang tid siden, det var godt nok over 360 år siden han sidst så dem, så det svage minde han havde af dem var de blev mudret hjemme på familiens slot oppe i bjergene, det var også det der gjorde han fik lavet det billed som gjorde han udødelig, der var dog tider hvor han tænkte på døden og hvordan det ville føle som, nu havde han levet over 3-4 menneskeliv, og set meget død og ødelæggelse på sin vej, så måske var det snart hans egen tid at lægge sig ned i en grav?. Messi trak sin kappe om sig, for han havde ikke nogle trøje på, det gjorde det nemmere når han ville forvandle sig om til en ulv, så han havde kun sin kappe nogle støvler og nogle bukser på. han kiggede kort rundt om sig, og kunne mærke solens stråler blinde ham, så han tog hånden op og kiggede lidt rundt igen men hvad han kunne se var han helt alene.
|
|
|
Udsigt
Feb 15, 2012 22:16:55 GMT 1
Post by Odette Soul on Feb 15, 2012 22:16:55 GMT 1
En af de yngre føl var stukket af fra staldene ligesom nogle af gedderne fordi en af yngre slaver havde glemt at lukke for deres stalddøre, men det betød også at Odette skulle i gang med at indsamle de forskellige dyr sammen med nogle af staldrengene, ikke at det gjorde hende noget tværtimod så var hun da kun glad for at være lidt til nytte og det gav en god undskyldning for at komme ud og ridde. Indtil videre havde de fået indsamlet alle gederne men nu skulle hun efter føllet inden solen gik helt ned for så var den sikkert tabt på grund af de vilde dyr ude i skoven. Så hun håbede virkelig at hun kunne nå at indfange det først for hun elskede dyrebørn.
Men siden det var godt vejr havde hun brun arbejdskjole på, mens hun red i galop imod skoven med 2 unge stalddrenge i hælene fordi de skulle søge skoven for at finde det føl. Så det betød også de spredte sig for at dække et større område men indtil videre havde hendes ridt ført hende imod ruinerne i håb om at finde dette lille sorte føl med den hvide stjerne i panden. Selv red hun på hendes trofaste brune hoppe i galop imod ruinerne som om hun ville komme for sent til noget, men det kunne jo også allerede være det var for sent? Hvorfor var det føl dog også stukket af fra sin mor? Dumme føl men den blev nok alligevel forkælet når den kom hjem igen, hvis den da gjorde det.
Med vinden i håret red hun af sted og stoppede dog ved udkanten af ruinerne for at se om hun kunne se det lille føl, så de brune øjne røg hurtigt over landskabet for at se om hun kunne se skikkelsen efter den lille, men hendes hest kunne også godt få en pause efter havde reddet i galop så den stod og pruste.
|
|
|
Udsigt
Feb 15, 2012 22:26:49 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 15, 2012 22:26:49 GMT 1
Messi gik lidt rundt i cirkler for at se om han kunne genkende noget af landskabet eller ej, for hvis han bare kunne få nolge minder tilbage ville han være glad. Han stoppede pludselig op da han begyndte at kunne lugte noget eller nogle, så han begyndte så småt at kunne at føle duften frem til dens ejerman, som han kom tætter, kunne han nu lugte det var en hest, eller noget som lugtede af hest, så han kiggede en gang rundt for at se om han kunne se nogle, for man viste aldrig hvem man kunne møde i Darklia, så Messi prøvede at passe lidt på, men som han gik tættere på duften fik han øje på noget blod som hnag i græsset, så han fulgte blodpletterne hen til et lille sort føl, som han havde fået en stor rift i det ene ben, men den så ikke ud til at lide så meget, så Messi ville ikke ende dens liv, hn vill nu hellere se om han ikke kunne heale såret, Hesten blev bange som Messi kom tættere og tættere på. Han trak sin stav mens han roligt tog hånden frem og sagde " Rolig nu, jeg gør dig ikke noget, vil bare hjælpe dig " inden han helt var nået hen til den, og mumlede nogle ord, hvor efter der kom et kraftigt lys, og såret var væk.
|
|
|
Udsigt
Feb 15, 2012 22:38:11 GMT 1
Post by Odette Soul on Feb 15, 2012 22:38:11 GMT 1
Odette og den brune hoppe var begge nær ruinerne da de hørte den lille føl kalde fordi det var bange, så igen satte hun hurtigt hoppen i galop i mod kalden fra den lille, den lød bange, så hun skyndte sig alt hvad hun kunne imellem ruinerne, for der var jo en del gamle vægge som var i vejen hun hele tiden skulle rundt om, men hun stoppede dog da et kraftigt lys ramte hendes øjne og fik hende kort til at miste orienteringen ligesom hoppen gjorde det, så begge stoppede op, men hendes hoppe blev bange og strejlede så Odette måtte kæmpe lidt i blinde for at blive på hesten, heldigt for hende var hun en god rytter så da de begge havde fået synet ordentligt igen så hun imod manden og hendes lille føl. Hurtigt var hun hoppet ned da hun så personen og skyndte sig hen til føllet, fordi hoppen ikke løb nogen steder fordi den var så trofast. Føllet blev dog også glad for at se hende igen så den kom imod hende, og hun kunne ikke lade være med at smile fordi hun så at den var uskadt. Så da de igen var blevet genforenet tog hun føllets hoved imellem hendes hænder med et smil "Din lille ballademager.. du må ikke stikke af du ved jo jeg bliver så bekymret ligesom din mor" sagde hun bare glad for at føllet var okay. Først efter hendes mindre skæld ud på føllet så hun på manden igen med et glad smil spillende over hendes læber. "Tak fordi du sørgede for mit føl ikke kom noget til" sagde hun oprigtigt glad for at føllet var i live og ikke blevet taget af ulve eller andre rovdyr eller bare tyve eller omrejsende folk.
|
|
|
Udsigt
Feb 15, 2012 23:00:00 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 15, 2012 23:00:00 GMT 1
Messi vendte sig om da han hørte en hest nærmere sig, da han så en kvinde hoppe og styrte hen til følet, regnede han da med det var hendes, Messi stod lidt og betragtede hende mens hun skældte følet ud. Messi smilte venligt til hende da hun vendte sig om mod ham, " Den kommer nok til at skulle sove et stykke tid her inden længe " sagde Messi og vendte sig om kiggede mod solen for cirka at vide var tid det var på dagen. " Brugte en lidt stærk besværglese på dens ben så såret ville heale uden at efterlade nogle ar, så den vil sikkert være meget udmattet. " tilføjede han og satte sig på hug ved følet for at kigge lidt på benet for at se om der var nogle misdannelser efter hans besværgelse, men han kunne ikke få øje på nogle. Messi rejste sig op igen og stak staven ned i hans støvle igen. " Jeg hedder Messi " sagde han han venligt mens han kiggede roligt på kvinden.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 18:29:09 GMT 1
Post by Odette Soul on Feb 16, 2012 18:29:09 GMT 1
Det var på egentlig en måde tydeligt at se Odette var en glad kvinde, der nærmest ikke tænkte noget ondt om en person, for her stod hun jo med en fremmed mand uden at tænke over han faktisk kunne angribe hende, men igen han havde jo lige hjulpet hendes føl så hvorfor skulle han angribe, tja den eneste grund var nok for at få hendes ret smukke føl. ”Så må jeg jo se af få ham hjem igen, hans mor savner ham nok også..” sagde hun roligt for hun måtte jo få føllet hjem så inden hun skulle til at bære det hjem selvom hun nok ville bruge en besværgelse fordi hun ikke ville kunne bære det føl uanset hvor stædig hun så end var. ”Mit navn er Odette, er der noget jeg kan gøre til gengæld for at du redde mit føl?” spurgte hun roligt med et venligt smil for hun gjorde da gerne noget igen når folk havde hjulpet med hendes dyr, udover delen med sex for den gjorde hun slet ikke, men mere et måltid mad eller måske noget at drikke eller et sted at sove var noget hun kunne hjælpe med.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 19:47:14 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 16, 2012 19:47:14 GMT 1
Messi kiggede på følet, og studeret igen der hvor såret havde været for det var lidt utroligt syntes han for de fleste mennesker ville ikke være vågne efter sådan en besværgelse, så det måtte var nået af et stærkt føl, så må ikke hun fik brug for hjælp hvis hun skulle have det med hjem til hende selv igen?. Messi flyttede blikket fra følet og over til hende, ja det var nu længe siden han havde følt en kvindes nærvær men det var nu ikke noget han bare ville sige nu og her, han havde lige mødt damen, så det måtte tiden vise hvad der ville ske. " Vil du have noget hjælp til at bære det hjem? " spurgte Messi og så venligt på hende, mens et smil bedrette sig på hans læber. " bare rolig jeg kræver ikke noget af dig, jeg gjorde det hele af fri vilje. " tilføjede Messi kort efter, inden han så trak sin stav igen, for at være klar hvis hun skulle bruge hjælp til at få det hjem.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 20:01:21 GMT 1
Post by Odette Soul on Feb 16, 2012 20:01:21 GMT 1
Hun satte sig på hug ved føllet igen og strøg den over manken med et smil på læberne, for hun var bare glad for at hendes føl var hel skindet, for hun håbede lidt på at dette føl en dag ville erstatte hendes gamle hoppe, selvom tanken var trist men det var jo sandheden. Dog ville hun stadig have sin gamle hoppe for der gik jo alligevel flere år før føllet her var fuld voksen og før man kunne ride på den. ”Tror godt vi kan klare den hjem selv, men du må da gerne hjælpe hvis du vil” sagde hun roligt med et smil som hun rettede sig op igen, for hun kunne jo bare bruge en besværgelse selvom det var hendes søster som var den bedste med vind og vand besværgelser men hun kunne da stadig godt løfte ting så det ikke blev for hørt arbejde. ”Men må jeg i det mindste byde på noget at spise som tak for hjælp?” spurgte hun roligt som hendes brune hoppe kom gående bag hende, men den nærmede sig langsomt fordi den var trofast imod hende.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 20:57:26 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 16, 2012 20:57:26 GMT 1
Messi smilte til hende ofr det var det mindste lige at få den hjem til hende, for egentlig havde han ikke så meget andet at lave, så hvorfor ikke lige få følet hjem til dens moder. " Det vil jeg da gerne, har ikke så meget andet at tage mig til, ud over at tænke, og det bliver lidt kedeligt i længden. " sagde han og så på hende med et smil inden han begyndte at mumle nogle få ord, og viftede kort med staven, inden følet begyndte at svæve op og jorden, Messi gemte staven væk igen, og sagde " har gjort følet så let at det bare svæver, så det burde være meget nemt at få det hjem nu. " han kiggede kort på hende og tænkte på lidt mad, det ville faktisk være dejligt at få lidt, men han begyndte så småt at tænke på om hun var adelig eller ej, for det var ikke mange slaver der var så køn uden at være møgbeskidt. " Når hvor skal vi så hen? " spurgte han og tog et hurtigt kig omkring, så han ventede bare lidt på hun viste vejen tilbage.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 21:09:03 GMT 1
Post by Odette Soul on Feb 16, 2012 21:09:03 GMT 1
En lille latter kom fra hende ”Nej det er ikke altid der kommer noget sjovt ud af at tænke for meget” sagde hun smilende for hun var selv en der foretrak at være i gang med noget hele tiden, udover om aftenen hvor hun nu godt kunne lide at slappe af foran pejsen med en god bog og noget at drikke til. Hun så på føllet blive hævet fra jorden inden hun selv gik de sidste skridt hen til hendes hoppe og tog tøjlerne i hænderne, selvom hoppen nu ville følge efter hende selvom hun ikke holdt ved den. ”Bare du ikke skubber den ind i noget så ville jeg blive glad, selvom jeg ikke tror han er tilfreds” sagde hun roligt og gjorde et nik imod føllet der bestemt var overrasket over den ikke længere rørte ved jorden. ”til min fars herregård selvfølgelig” svarede hun med et smil for det var en selvfølge for hende selvom mange ikke helt kendte til Soul familien udover hendes far der var lidt glad for kvinder men igen han var jo også næsten en 600 år gammel mand hvis ikke ældre, for hun holdt nu ikke helt styr på det med alderen. Men hun vendte sig rundt og begyndte at trække hoppen med sig for hun regnede med at Messi tog sig af det skræmte føl.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 21:22:05 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 16, 2012 21:22:05 GMT 1
Messi smilte til hende, og kørte en hånd i gennem det lyse hår, og kiggede op mod solen igen, for igen at se hvad tid på dagen det var, for han ville gerne lige holde øje med tiden, for han viste det blev fuldmåne den nat, det betød hun skulle ud og løbe med de andre ulve, og andre animaguser som også var ulve, og det ville han ikke komme forsent til. " Præcis så det sjovere bare at lave noget jo " sagde han kom med et kort grin. Han nikkede og gik over til følet og lagde en berolignede hånd på mulen, inden han så småt skubbede den gennem luften hen til hende og var helt klar til at følge efter hende. " du fører bare an så! " sagde han og smilte sødt til hende, mens de blå øjne kom med et lille charmende blik til hende. bare rolig skulle gerne kunne holde følet uden fra farer. " tilføjede han lidt efter og skubbede til følet mens han fulgte efter Odette.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 21:35:15 GMT 1
Post by Odette Soul on Feb 16, 2012 21:35:15 GMT 1
Hvorfor han holdt så meget øje med solen anede hun ikke, men det var vel heller ikke noget hun skulle blande sig i, så hun lod bare være med at kommentere det selvom det gav hende en ide om at hun måtte være lidt kedelig. Men igen helt kedelig kunne hun jo ikke være når han grinte af det hun sagde? ”Det er det nemlig, og har rigeligt at bruge min dag på selvom han åbenbart mener vi skal lege fangeleg hele tiden” sagde hun med en mild latter, for hun talte om føllet, eftersom det ikke var første gang den var stukket af for hende, men igen slaverne var ikke altid helt gode til at lukke døren ind til stalden. ”Det håber jeg også du gør for jeg skulle gerne bruge ham i live” sagde hun roligt selvom hoppen vrinskede kort i protest eller fornærmelse over hun sagde sådan noget, men hun grinte bare af den og kyssede den på siden af hovedet for der var jo ikke noget at brokke sig over, hun havde nok kærlighed til alle de levende væsner som boede på hendes fars herregård.
|
|
|
Udsigt
Feb 16, 2012 22:33:03 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 16, 2012 22:33:03 GMT 1
Messi kiggede ned på føllet og hen på Odette. " så jeg kan forstå det ikke er første gang den lille balledemager stikker af? " spurgte han mens han kom med en kort latter efterfulgt af et smil, mens han prøvede så vidt muligt at holde sig væk fra alle ting så det lille føl ikke ville komme til skade igen, for den samme besværgelse ville højst sandsynlig slå det lille føl ihjel hvis han brugte den igen med et så lille mellemrum. Messi kiggede hen på igen for at se om han kunne se om hun var adelig eller ej, det var ikke let for det er rigtig få som er adelig der laver slavearbejde. " nu har tænkt på noget, hvis din far har en herregård, hvordan kan de så være du laver slavearbejde?, der er ikke rigtig nogle som er adelig og gør det? " spurgte han mens han betragtede hende for hun var syn for sig selv, lige noget for Messi men han måtte da lige være gentlemanden lidt endnu, for hvis han bare lige kunne godt ind på hende.
|
|
|
Udsigt
Feb 17, 2012 21:09:51 GMT 1
Post by Odette Soul on Feb 17, 2012 21:09:51 GMT 1
En lille latter undslap igen hendes læber. ”Det har du ret i, det er han nemlig dygtig til men igen han er jo ung og eventyrlysten, så han skal nok blive en god hest når han bliver ældre” sagde hun smilende for det var jo lidt som med et menneske også eller bare et andet væsen for de var jo også meget eventyrlystne som små men de fleste voksede da op og blive væsner alligevel, så for hende var der intet unormalt i det. Hun så dog roligt på ham ved hans spørgsmål, selvom det just ikke var et sært spørgsmål for mange undrede sig over det. ”Bare fordi jeg er komtesse, så er det ikke ens betydning med jeg er fin på den. Desuden kan jeg altså godt lide at arbejde med tingene og nogle ting bliver altså mest tilfredsstillende når man selv gør det” svarede hun roligt for dette var sandheden, hun var slet ikke så fin på den som mange andre komtesser og adelige i dette land. Selv var hun den mest hårdarbejdende af hendes søstre fordi hun nød at arbejde og mens de andre ikke lavede så meget.
|
|
|
Udsigt
Feb 18, 2012 0:58:34 GMT 1
Post by Lionel Canine on Feb 18, 2012 0:58:34 GMT 1
Messi så på hende med et smil, mens han hurtigt undgik en skarp sten som lige stak højt nok op til at ville kunne nå følet. " Ja det var tider dengang " sagde han og smilte venligt, for Messi prøvede jo stadig at huske sin barndom men han kunne da huske da han lige var blevet de 16 år, og hans forældre lod ham komme med til de fester de nu holde den gang, mest kun for de adelige, men han tænkte jo ikke over det måske lyd mærkeligt for hende for han var jo udødelig og det var jo ikke noget man så mange af her omkring, de fleste ville jo nok ikke være så tæt på deres billed, så de måtte jo være flyttet langt langt væk fra det. " Greve datter simpelhen " sagde han og trak på det ene øjenbryn, mens et smil bredte sig, " Nej du har helt ret, i forhold til andre er du ikke fin i det, Men du har stadig ret for det er altid en dejlig følelse man efter man har lavet et stk. arbejde. " tilføjede Messi, inden han kiggede rundt omkring for at se, om han kunne se denne herregård, for det kunne være han havde været der før, eller bare havde hørt om den.
|
|