Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 15:04:25 GMT 1
Da det bankede på døren, kom der bare et. "Ja?" Fra ham, som han sad helt væk i en raport fra en af de landmænd som havde mest i høst. Og da hun kom ind så han op mod hende med et smil, når han talte til slaver hvor andre var til stede, var han mere fast og holden, men nu hvor de var alene, ja så kunne han godt løsne op. Shade begyndte at stable lidt mere op, så der kunne blive plads på bordet. Som han fik plads, fandt han også nogle sager som faktisk allerede var ordnet, han fjernede dem og stilte det på plads i de store reoler som havde flere ruller liggende, samt lidt bøger og stakke af papir bundet sammen med seglgarn. Han gik tilbage til sin stol og satte sig, lænte sig godt tilbage og gjorde tegn til at hun gerne måtte skænke op til ham. "Når, hvordan går det så med at finde sig til rette?" Han måtte lige høre om det hele virkede som det skulle, for hvis hun havde problemer eller lignende, skulle der gøres noget nu, for han svarede ikke for sit humør hvis en fejl blev lavet. Shade var vel rimelig stresset for tiden, hans tanker var fjerne på grund af Regina og det var ikke let at skulle finde rundt i det hele når hun blokkerede hans ellers velfungerende hjerne.
|
|
|
Post by Fahim Zacharis on Apr 8, 2012 15:13:14 GMT 1
Den unge Megan turde nærmest ikke sige noget da hun kom ind med bakken med brændevinen og glasset til ham, så hun stod bare meget stille få meter fra bordet efter hun havde lukket døren og så lidt forsigtigt på ham mens hun ventede på at få ordre til det næste hun skulle gøre for nu havde hun bragt ham brændevinen, men hun vidste jo ikke om hun måtte gå nogen steder eller ikke, derfor blev hun bare stående indtil han havde ryddet noget af bordet, først der gik hun hen til bordet og stillede bakken på kanten, før hun tog glasset og stillede fra ham, blot for at tage flasken i den ene hånd og sætte kort bakken ned på gulvet, inden hun skænkede op i glasset, til det punkt hvor hun havde set tjenere gøre det hjemme på den anden gård, så det var ikke helt op til kanten men ca. en centimeter under. Efter hun havde skænket op satte hun flasken til fra glasset og tog hendes bakke igen inden hun trådte et skridt tilbage så han kunne drikke i fred. Et stille men glad smil listede sig dog over hendes læber da han talte til hende. ”Det går meget fint herre, alle er så søde imod mig” svarede hun med den lidt barnelig nervøsitet overfor fremmed, men hun mente jo selv at alle virkede så gevaldigt søde imod hende selvom det største problem nu bare blev at finde rundt på hele stedet, for mad og gøre rent det kunne hun jo sagtens, men det var mere det at finde rundt fordi alt sammen var nyt og spændende, selv alle de forskellige dufte som fandtes i huset. Så hun havde allermest lyst til at undersøge alt, men hun skulle også passe hendes nye pligter og det havde hun tænkt sig at gøre først, så kunne hun jo altid undersøge tingene når der blev mere ro på det hele.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 15:53:29 GMT 1
Det var længe siden Shade havde været tæt på så ung en kvinde, han var jo selv halvgammel efterhånden og så da også ældre ud af udseende. Ja hende her kunne jo nemt havde været hans datter rent aldersmæssigt. Som hun bukkede sig ned for at stille bakken på gulvet, kunne han jo ikke helt lade være med at studere hendes krop på en måde han slet ikke burde og hans smil som viste han nød synet forsvandt også i det hun rettede sig op igen. Blikket faldt roligt på glasset som blev skænket, han tog det i hånden og lod glasset ramme hans læbe inden han nød smagen af brændevinen som gled ned i hans svælg. Duften fik ham til at sukke tilfreds og så se mod hende med et varmt blik. "Godt, jeg forventer at se meget til dig, da du bliver den jeg søger efter de næste par dage, bare så jeg kan se om du gør alt godt nok." Kom det roligt fra ham, men med en dyb alvor. For ham var det vigtigt at hans slaver kunne deres ting, ellers ville han bare blive vred og så var det jo noget dejligt noget at gå og se på.
|
|
|
Post by Fahim Zacharis on Apr 8, 2012 16:03:34 GMT 1
Det blik han havde set på hende med havde hun just ikke langt mærke til, da hun bare havde koncentreret sig om at samle bakken op i hendes hænder og sætte den foran hende som hun holdt i sin favn ligesom en pige ville holde sin dukke eller bamse, men hun ville jo ikke tabe det eller slå det imod noget. Så efter hun havde samlet den op så hun bare roligt på ham med de dyb blå øjne og et stille barnligt smil på hendes læber mens halen stille viftede frem og tilbage, fordi hun jo alligevel var lidt glad så hun kunne ikke rigtigt lade være. ”Så håber jeg inderligt ikke at jeg skuffer dem min herre” sagde hun stille selvom hun blev bare mere nervøs hvis han begyndte at overvåge hende, for så måtte hun jo anstrenge sig ekstra meget for ikke at skuffe ham. Ørene blev lagt mere tilbage som tegn til at hun blev ekstra meget nervøs for hun vidste jo godt at hun kunne være klodset og alt muligt, men det var jo sjældent med vilje.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 16:37:34 GMT 1
Man burde egentlig føle sig som en gammel gris, men han kunne nu ikke lade være med at studere formerne på hende, men lod det bare virke som om han undersøgte hende grundigt for at se om hun virkelig havde været værd at tage til sig. Shade havde egentlig lyst til at være grov, men lod være, hun skulle da lige have en chance for at falde ordenlig til og så måske stille lægge mærke til hans charme selv. Et charmerende smil blev i hvert fald sendt hende, som han nikkede roligt og lod så glasset falde til læberne igen, det smagte jo herligt. "Det håber jeg heller ikke, for din egen skyld." Sagde han, for at skuffe ham, var det samme som at give sig ar på sjælen på forhånd, han var virkelig ikke rar når han først blev sur og det ville ikke være første gang han topg hårdt fat i nogen eller faktisk tævede dem. Som sagt, så havde herregården et blidt ydre, men gemte på mørke hemmeligheder, blandt andet en del af de kønne kvinder blandt tjenere og slaver havde da haft sine ture med Shade. Dog var de begyndt at kede ham, så nyt blod var da dejligt. Nogen gange skænkede han ikke Regina en eneste tanke.
|
|
|
Post by Fahim Zacharis on Apr 8, 2012 16:49:57 GMT 1
At Shade studerede han var hun egentlig lidt vant til for hun havde set de blikke før, men hun var sjældent sikker på hvad de betød da hun slet ikke tænkte over at folk måske klædte hende af med øjnene, til den del var hendes sind meget uskyldig ligesom hendes krop for hun havde jo aldrig lagt med en mand og havde ikke ligefrem i sinde i at gøre det nu, selvom Shade da havde en hvis charme så tænkte hun slet ikke på ham som en mand, men mere en herre hun bare skulle tjene. Da han sagde det sidste lød det nærmest lidt truende i hendes øre så hun lagde ørene helt tilbage og skulle lige til at træde et skridt tilbage fordi hun var så nervøs og på en måde allerhelst ville ud af rummet så hurtigt som muligt. Halen stoppede med at vifte fra side til side men lod den bare hænge indtil hun vidste hvad hun skulle, ”Jeg skal nok gøre alt for ikke at skuffe dem” sagde hun lidt forsigtigt som hun så ned i gulvet og bare knugede bakken mere ind til sig som om hun allerede havde fået tæsk af ham, uden hun egentlig havde gjort noget forkert, i hvert fald ikke af hvad hun vidste for hun var jo næsten lige kommet og hun havde da skænket ham brændevinen sådan som han havde bedt om, endda uden at spilde!
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 17:10:26 GMT 1
At hun virkede lettere bange for ham nu, var fint nok med ham, hun skulle jo kende sin plads, men han så dog på hende med et smil, han rejste sig og gjorde tegn til at skulle løfte hendes hoved med en finger, bare for at forberede hende på det. Han var forsigtig i sine bevægelser, langt fra truende på nogen måde. Shade løftede blidt hendes hoved og smilte så charmerende mens han så ind i hendes øjne. "Det var en omtanke, ikke en trussel, jeg ville nødig se mig sur på dig." Kom det så stille fra ham, blot så hun vidste at han altså ikke var klar til at smække hende en når som helst. Dog slap han hende roligt, og endte med at tage sit glas og gå lidt rundt for at se om der nu var styr på de fleste ting. Shade rømmede sig lidt, han så roligt på nogle dokumenter og kom så i tanke om noget. "Hvordan er dine læse og staveevner egentlig?" Blikket var spørgende som det ramte hende igen, for han kunne da godt bruge en lille fin nipsting til at skrive for ham.
|
|
|
Post by Fahim Zacharis on Apr 8, 2012 17:19:56 GMT 1
At hun skulle kende sin plads, var noget hun allerede gjorde og altid havde gjort for hun kunne aldrig se sig selv som mere end slave, for hun var ikke ligefrem opdraget til andet, men derfor kunne hun stadig være utryg speciel fordi han stadig var en ny herre så hun kendte jo slet ikke til hans temperament eller andre tanker der kunne foregå i hans hoved. Så hun var en smule utryg ved ham, noget hun desværre havde svært ved at skjule for hun skulle lige til at rykke hovedet væk fra ham men lige inden han lagde en finger under hendes hage blev hun dog stående og så ned i gulvet for hun måtte jo tage imod det han nu en gang ville gøre imod hende uanset hvordan hun havde det efter, selvom det smil der mødte hende da hendes hoved blev tvunget op, fik ørene til at rette sig en smule mere op selvom hun stadig var meget nervøs også derfor hun ikke sagde noget til det første han sagde med at det var til en omtanke og ikke en trussel, selvom hun dog stadig tog det som en trussel. Så lige så snart han havde sluppet hende igen så hun ned imod gulvet og egentlig bare ventede på ordre om at måtte gå igen, men de ordre kom desværre aldrig. ”Desværre ringe herre, madmor nåede ikke at lærer mig særlig meget” svarede hun stille selvom hun var bange for at skuffe ham, men igen det hun kunne bare en smule var alligevel meget for en slave havde hun fået at vide, for nogen slaver kunne slet ikke skrive eller læse.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 17:42:07 GMT 1
Der var altid en frygtelig masse arbejde i forhold til hvad han syntes var fair, så lidt hjælp ville være rart, desuden, så var der så mange af de slaver og tjenere han havde som havde arbejdet godt og han havde ikke i sinde at rykke deres pladser. Nu hvor en ny var kommet, havde han faktisk i sinde at få en ordenlig dannet ung kvinde ud af det, men det tog jo tid sådan noget og først skulle hun lære alt om statestikker, afgrøder, forskellige tal, ja at regne og mange mange flere ting. Dog var det kun et tilbud. "Megan, hvad siger du til at blive mere dannet? Inde for regning, stavning og læsning." Spurgte han så roligt med en varm stemme, han drak resten af sit glas og stilte glasset på bordet og nikkede kort mod det, som tegn på at hun gerne måtte skænke ham endnu et glas. Shade tænkte sig godt om, for det var jo noget af en mulighed han gav hende. "Ser du, jeg har brug for en til at hjælpe mig på kontoret ind imellem og med en så ung som dig ville det være lettere at lære dig op. Det er en længere proces. Men hvis du er interesseret, så sig endelig til. Tænk over det og vend tilbage til mig." Hans ord var eftertænksomme og han så mod sit skrivebord med et lidt opgivende blik. Han ville gerne selv stå for det, men det krævede også at han satte nogle andre ting til siden og det kunne han vel egentlig godt? På den måde ville han kunne komme mere ind på livet af hende og have lidt sjov med hende, lære hende de ting hun skulle men stadig have det sjovt.
|
|
|
Post by Fahim Zacharis on Apr 8, 2012 17:55:41 GMT 1
Hun stod bare og så ned i jorden og ventede på at hun måtte gå, selvom det han sagde fik hende til at rette ørene næsten helt op og hendes øjne så meget forsigtigt op for det var jo som om han kunne læse hendes inderste ønsker, for hun havde altid ønsket sig at blive bedre til at læse og skrive eller bare kunne gøre det ordentligt selvom hun lidt havde glemt den det ønske da hun havde hørt hun skulle et nyt sted hen, for det var jo ikke sikkert at nogen kunne lærer hende de ting der. Da han gjorde tegn til at hun måtte skænke igen var hun hurtigt henne ved bordet og skænkede endnu en gang for ham inden hun trådte tilbage fra det igen, for at hun ikke skulle være i vejen for ham, dog sneg hun sig til at se lidt mere på ham for hun var ikke helt sikker på om hun turde indrømme at hun gerne ville lærer eller ikke, efter lidt tid og efter han havde snakket færdig for anden gang kunne hun alligevel ikke lade være med at svare. ”Det vil jeg gerne hr. Greve. Jeg har ikke brug for tænke tid på det punkt, men jeg ved ikke hvor god elev jeg ville være” et stille smil listede sig over hendes læber, for det glædede hende da at han muligvis ville forsætte det madmor havde haft gang i at lærer hende, selvom hun ikke var sikker på hvor god elev hun ville være for madmor havde meget tålmodighed på det punkt, i hvert fald hvad Megan mente for det at læse og skrive var noget af det sværeste hun nogensinde havde oplevet at skulle igennem og nogen gange var det bare så kedeligt men hun ville jo så gerne lære det så hun kom da igennem tingene selvom hun var ved at opgive flere gange.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 18:13:29 GMT 1
At hun faktisk smilte nu fik ham til at se lidt væk med et smil, for han nød at have kontrol over situationen. Hendes hurtige svar var kun godt, for så kunne han forberede sig lidt, dog måtte han grine lidt, for der var lidt ting han skulle have på plads, for det var her han ville oplære hende i dette rod. Shade tog glasset da hun havde fyldt det og nød en lille slurk inden han så blidt mod hende med et charmerende smil. "Jeg ved ikke hvor god en lærer jeg er, men det finder vi vel ud af med tiden. Alle lære forskelligt og sammen skal vi nok finde en løsning der er den bedste læremåde for dig." Kom det fra ham, for han vidste jo ikke hvordan han ville være som lærer, da han aldrig havde gjort det før. Nu skulle det hele bare lige passe ind, det blev jo nok sen aften de skulle i gang, for om morgenen havde de jo gang i køkkenet og han sov, samt resten af dagen var der jo pligter hun skulle holde som slave, først når hun var rigtig dannet, kunne han give hende hendes frihed og ansætte hende som sin hjælper.
|
|
|
Post by Fahim Zacharis on Apr 8, 2012 18:36:31 GMT 1
Hun tænkte ikke videre over at han så væk da hun smilte for hun regnede med han bare havde noget han lige skulle kigge på, og hun anede slet ikke hvad der foregik oppe i hans hoved. Men glæde over hun snart skulle til at lærer noget var ikke til at skjule for hende for hendes smil blev bare større som sekunderne gik fordi hun glæde sig sådan til at komme i gang. ”Det håber jeg hr. Greve for jeg vil rigtigt gerne lære” svarede hun helt glad og halen begyndte igen at vifte, denne gang knap så roligt dog for hun var spændt og det viste halen tydeligt og hun skulle da gøre sit bedste for at passe både hendes pligter som slave men også sin træning hos ham, det virkede jo alt sammen som om det skulle blive som i hendes gamle hjem med at hun passede pligterne om dagen og om aftenen når der var mere roligt så kunne hun lærer de ting der nu skulle lærers, udover dette ikke blev foran pejsen i køkkenet men hun skulle vel skrive på rigtigt papir! Eller hvad han nu ellers fandt på hun skulle skrive på.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 18:51:28 GMT 1
Der skulle ske en del og hun kom til at få meget til låns, men det var hendes så længe hun ikke skuffede ham og ikke blev til det han ønskede hun blev til. Han glædet sig selv til at komme i gang, han så mod skrivebordet igen og rystede på hovedet, han havde rimelig travlt hvis han skulle gøre klar til hendes første lektion. "Godt, jeg vil gerne have min aftensmad her op når tiden kommer dertil, jeg har en del at lave. Og så må du gerne være her lige så snart i er færdige i køkkenet." Lød det varmt fra ham, han satte sig nu ned i sin stol igen og tog endnu en slurk, inden han begyndte at sortere i de forskellige papir, læse, underskrive og alle de andre ting han nu skulle. Shade glædet sig faktisk, for han kunne godt bruge noget hjælp og ungt kød på sit kontor. Dog kom han til at tænke over at Regina måske ville blive en anelse jaloux, når han var nød til at tilbringe så meget tid med Megan. Han arbejdede hårdt og prøvede at blive færdig til maden, men det gik ikke lige som planlagt, dog fik han ryttet godt og endte med at få et lille bord ind til hende samt en god stol at sidde i, så hun ikke fik ondt, for han skulle jo bruge hendes krop, den skulle jo gerne arbejde nyttigt for ham. Der kom blæk og fjerpind ind, en stak blanke papir og et par lærerbøger som han havde fundet nede fra sit bibliotek, dem som hans døtre var blevet lærd op med.
|
|
|
Post by Fahim Zacharis on Apr 8, 2012 19:09:05 GMT 1
”Det skal jeg nok gøre hr. Greve” sagde hun helt glad men ventede dog til at han havde sat sig inden hun nærmest små løb ud af døren for at ordne alt det der nu skulle i et hurtigt tempo bare fordi hun glædede sig så meget, dog efter hun havde lukket døren og små løbet ned af trappen snublede hun kort over hendes egne ben, noget der fik hende til at mumle et ”Av” inden hun rejste sig med bakken igen og skyndte sig ud i køkkenet, hvor hun hurtigt blev sat ind i tingene og gjorde hende arbejde med et stort smil og det positive sind fik nærmest frit spil som hun snakkede med de andre og ordnede tingene, for i et køkken kunne hun alligevel ikke skynde sig alt for meget da nogen ting jo tog deres ting og hun skulle lige rydde op mens hun ventede på at nogen af tingene blev færdige. Så da alt var klaret og tiden kom til at hun skulle bære maden op til Shade, satte hun tingene fint på en bakke, altså alle de ting hun nu en gang blev bedt om at placere derpå. Hun tog bakken igen med begge hænder for nu var den tungere end før men hun kunne da godt klare det for det var jo nærmest som at bære en kurv fyldt med tøj og det plejede normalt ikke at være et problem. Så da hun kom op af trappen gjorde hun kort så hendes hånd kom fri og bankede på døren, men ventede igen tålmodigt på at han sagde at hun måtte komme ind før hun ville åbne døren og gå ind i rummet med maden og et stort glad smil på hendes læber, for selvom dette var hendes første dag så virkede alle jo så søde og venlige imod hende, men igen hun havde stort set også kun befundet sig på Shades kontor og i køkkenet det meste af tiden, så der fandtes jo stadig en del folk hun ikke havde hilst på endnu, men hun regnede med at det ville komme med tiden.
|
|
Deleted
Posts - 0
Likes -
Joined - January 1970
|
Post by Deleted on Apr 8, 2012 19:32:07 GMT 1
Smilet på hendes læber klædte hende nu, han fandt hende ganske dejlig ind til videre og ville også derfor komme lidt tættere ind på livet af hende, desuden fortjente alle kønne kvinder en god start på livet. Maden duftede dejligt som altid, han elskede at få aftensmad, så tænkte han også bedre. Allerede nu var der jo gjort godt klar til hende, hvilket hun også ville kunne se hvis hun altså tillod sig selv at kigge lidt rundt. "Mange tak." Sagde han med et charmerende smil vendt mod hende som han så direkte på hende, inden han kiggede på den tomme flaske vin, Sådan et par flasker forsvandt gerne i løbet af en dag, men han blev ikke påvirket, der skulle efterhånden lidt til, da han var van til at drikke sin elskede brændevin i stride strømme. "Når i er færdige i køkkenet og du skal her op, må du gerne tage en brændevin mere med op og et glas til dig selv hvis du da nyder sådan noget." Kom det roligt fra ham, han sad med de sidste få papir som skulle sorteres, smides ud eller gemmes, eller underskrives. Kontoret var hyggeligt og smårodet, men han elskede nu at bruge sin tid her, hans kammer var noget helt andet, stilrent og flot.
|
|