|
Post by Odette Soul on Mar 21, 2013 20:35:51 GMT 1
Vinteren var over landet og det betød der var mindre at lave for folkene på herregården, men de kunne heller ikke lave meget når ting hele tiden gik i stykker, og for at gøre ondt være så var deres normale smed i nærheden gået hen og blevet syg, om det var en dødelig sygdom vidste de ikke lige nu. Vinteren var en smule hård og det sneede nærmest konstant og det var på flere forskellige måder, nogle gange var fnuggene så små at man ikke lagde mærke til dem og det betød solen kunne skinne igennem skyerne på himlen, andre gange var det store fnug som bare dalede lige så fint, ellers sneede det med så store fnug og blæst at man ikke kunne se særlig langt frem. Dette vejr gjorde også bare at der lå sne nærmest over alt og en i en god 10-20 cm. Højde og der kom stadig mere sne, så man skulle ikke forvente det smeltede lige med det samme. Men vejret var ikke en undskyldning for at tingene ikke skulle laves, så Odette havde samlet de ødelagte ting oppe på en vogn og var reddet til Infierno, godt pakket ind på grund at vejret men frem det ville hun da gerne selvom hestene ikke altid var enige med hende, men de kom da frem. Sporene som vognen efterlod var væk ret hurtigt fordi det sneede, men så var det blot godt hun kendte vejen frem igen, selvom det nok først blev dagen efter hvis ikke nogle dage efter. Efter noget som virkede som en evighed i denne kulde kom hun endelig frem til en af smedene, hvor hun standsede vognen uden for og gik hen for at banke på døren, i håb om at smeden var hjemme så hun kunne få afleveret tingene.
Tøjet denne dag: Et par brune tykke skinbukser, en tyk brun uldtrøje og et par stykke skindstøvler. Uden over alt dette tøj har hun en tyk mørke grøn kappe, et halstørklæde sammen med et par tykke skind handsker
|
|
|
Post by Zeus Cornwall on Mar 21, 2013 20:42:21 GMT 1
Zeus stod i smedjen, han havde kun et par bukser på, vinduet stod åbent, og døren der var todelt, var åben i den øverste låge, han havde en hammer i hånden, og sværdet ved sin side, det forlod ham sjældent, han kunne høre en hest og kiggede ud, cirka 20 cm ud foran døren, var alt sneen smeltet på grund af varmen. Sveden drev ham af kroppen, dog var han ikke træt, han var igang med en hestesko som han var halvt færdig med, han kunne se en kvinde komme gående hen mod ham, og han kiggede på lågen, der åbnede sig så man bare skulle skubbe den, det kostede ham ikke ret meget energi at gøre det, men det var god øvelse. Han kiggede roligt på kvinden og nikkede til hende, "kom bare ind frue, der er så frygtelig koldt udenfor!" han smilede et lidt skævt smil til hende, hans sprog var en smule for pænt, men han prøvede at gå for en almindelig smed.
|
|
|
Post by Odette Soul on Mar 21, 2013 20:53:56 GMT 1
Et venligt smil sneg sig over Odettes ellers kolde læber da hun så smeden i døren og allerede havde åbnet for hende, så hun hurtigt kunne komme ind i varmen og lune sig bare en smule Da hun var kommet inden for trak hun hætten bagover så hendes lange hår blev afsløret før hun børstede noget sne af med hænderne. ”Mange tak det er også et forfærdeligt vejr..”
[/color] sagde hun roligt for det var et frygteligt vejr for hende som ellers var så vant til at arbejde konstant, men nu var hun tvunget til at være stille og rolig det meste af tiden, det var just ikke noget hun duede til når det kom til stykket. ”Og for at få en ting på plads, så er jeg altså ikke en frue.. jeg er frøken”[/color] rettede hun en smule med et venligt lidt grinene smil, men hun ville altså ikke kaldes for frue når hun kun var en frøken, det havde hun jo været i flere århundrede og det havde hun nu heller ikke i sinde at ændre med tiden. ”Uanset hvad, har du så tid til at lave nogle af tingene i vognen? Og hvis du kunne anbefale en kro så ville jeg være glad”[/color] sagde hun roligt for hun vidste jo ikke hvor længe han ville tage om at lave alle tingene, men det ville nu være rart at vide noget omkring en kro i tilfælde af at hun skulle overnatte i byen, selvom hendes far ikke var vild med ideen men han havde vidst heller ikke rigtigt været hjemme i længere tid, noget hun egentlig ikke havde tænkt over fordi hun havde travlt med at styrer huset.. I vognen var der forskellige redskaber som var gået i stykker, sammen med gryder og andre små ting fordi de større ting kunne hun ikke have med. [/blockquote]
|
|
|
Post by Zeus Cornwall on Mar 21, 2013 21:02:08 GMT 1
Zeus kiggede på hende som for at vurdere hende, "undskyld frøken!" han kiggede roligt på hende og hamrede videre, "det er skam et forfærdeligt vejr, men det mærker man ikke så meget herinde," han kiggede roligt på hende, og vendte for første gang hele sin krop mod hende, og det store ar i maven kunne nemt ses nu, "kommer an på et par ting, hvor slemt de er skadet, om du vil have en speciel standart indenfor udseendet, for jeg laver ikke pæne ting her, kun gode ting! og selvfølgelig hvor meget der er!" han kiggede roligt på hende, og slog en sidste gang på skoen, hvorefter han tog den ned i en spand med iskold vand, "har tid nu frøken," han smilede venligt til hende og begyndte at gå hen imod døren, for at komme ud og se tingene.
|
|
|
Post by Odette Soul on Mar 21, 2013 21:14:21 GMT 1
Odette smilede bare som Zeus rettede det fra frue til frøken, for det var jo en ærlig fejltagelse, det var aldrig nemt at vide hvem der var frue og hvem der var frøken og det var ikke nemt at vide med Odette fordi hun jo ikke var generelt flirtende som andre kvinder fra Darklia, men igen hun var jo heller ikke ude på at få en mand fordi hun var glad for hendes liv som det var. ”Nej må sige du har en god varme herinde”
[/color] sagde hun roligt som hun løsnede kappen en smule fordi hun allerede begyndte at få det lettere varmt. På en måde kunne man ikke helt høre på hende at hun var adelig men det var hovedsagelig fordi hun talte til alle som om de var lige, medmindre hun vidste hun fandtes i finere kredse så var hun jo blevet opdraget godt nok til at tiltale dem. ”Udseendet er jeg ligeglad med.. det er ikke smykker jeg vil have lavet.. Tingene skal bare fungere så vi kan bruge dem til foråret eller bare bruge dem når de skal bruges.”[/color] forsatte hun i den rolige og venlige tone som hun normalt altid brugte. Da han var færdig nikkede hun kort og snørede kappen tæt omkring sig igen før hun gik uden for til vognen fordi hun ville tage nogle af tingene af og bringe dem ind til ham, så hun tog en af jern gryderne med ind hvor der lå noget ødelagt værktøj i. [/blockquote]
|
|
|
Post by Zeus Cornwall on Mar 21, 2013 21:25:32 GMT 1
Zeus gik med udenfor og kiggede på tingene, der var ikke noget der ikke var til at lave, "det burde kunne laves til i aften, måske sent eftermiddag, og en kro ville nok være den vilde okse, det er nok det sted en som dig hører hjemme, de andre kroer, er frygtelig barbariske at befinde sig på, og sove der, ville jeg aldrig!" han tog grynden med ind, og satte på gulvet, han tog derefter værktøjet og splittede det af, så kun det ødelagte jern var med, der var ingen grund til at smede en hel ting om, hvis kun en del af det var ødelagt. Hans øjne søgte hende og kiggede roligt på hende "jeg forventer du betaler noget på forskud, og jeg vil også helst have navnet på mine kunder, mit navn er Zeus som du nok kunne gætte dig til," han smilede til hende og lagde gryden i essen, så den kunne varmes op, han kunne lige så godt tage det sværeste først. Han kiggede roligt på gryden mens den langsomt blev varmet op, og han greb en skovl som han skovlede kul i essen med, hvorefter han tilføjede luft for at holde kuldene igang, hans muskler beklagede sig en smule, han havde nu ikke regnet med så meget arbejde, men så igen, det var jo livet.
|
|
|
Post by Odette Soul on Mar 21, 2013 21:45:54 GMT 1
”tror du har overset noget”
[/color] sagde hun roligt med et skævt smil da han sagde det kunne laves til i aften. For hun fjernede et tæppe fra vognen og afslørede en del gryder, pander, køkken redskaber samt redskaber man brugte i stalde og ude på markerne, med andre ord noget der ikke rigtigt kunne undværes på en gård. ”Men tak for anbefalingen, vil måske tage derhen senere.”[/color] sagde hun roligt selvom hun ikke var sikker på hvor den lå da hun ikke kom meget ind i selve byen fordi hun havde det med at holde sig derhjemme, men hendes far havde da snakket om den på et tidspunkt eller så havde hun læst om den, uanset hvad så havde hun da en ide hvor hun skulle hen af. Hun tog selv nogle af tingene og gik ind i smeden sammen med ham og stillede dem på gulvet så han altid kunne kigge på dem når han fik tid. ”Hvad? For pokker da har jeg glemt at præsentere mig? Det må du undskylde.. Jeg er Odette og regnede da heller ikke med andet”[/color] sagde hun en smule hurtigt med et undskyldende smil, for hun havde ikke lige tænkt over at hun havde været meget uhøflig og ikke præsentere sig, men hun havde nok haft hovedet fyldt med alle de ting som gerne skulle laves inden hun kunne vende næsen hjem ad igen. ”Hvor meget skal du have i forskud?”[/color] spurgte hun så roligt for penge var just ikke noget problem for hende, og hun havde jo regnet med det nok kom til at koste en del så hun havde taget rigeligt med, resten var bare gemt væk i tasken ude i vognen for hun havde taget ekstra tøj med i tilfælde af at dette skulle blive gennemblødt hvilket det snart ville blive, for det var allerede klamt på grund af sneen. [/blockquote]
|
|
|
Post by Zeus Cornwall on Mar 21, 2013 22:05:34 GMT 1
Zeus kiggede roligt på det hun tog med ind, og gik derefter ud og begyndte at hente alle tingene ind igen, han kiggede på tingene og kløede sig kort på hagen, "det er ikke de sværeste ting at lave, så 10 sølv per ting normalt, men på grund af mængden, kan du få lidt rabat, så lad os sige 20 sølvmønter for 3 ting!" han kiggede roligt på hende og smilede, han kiggede derefter på gryden, og vendte den i kuldene, "i forskud vil jeg sige 10% af den samlede pris," han kiggede roligt ud i sneen, og der hørtes et "MIAV" og hans kat var kommet ned af trappen, den stirrede på kvinden, og begyndte at lunte hen imod hende, "håber ikke du er bange for katte, han er ikke så farlig, han er mest doven og kælen!" Zeus kiggede roligt på sin kat, og smilede over det kære kræ.
|
|
|
Post by Odette Soul on Mar 23, 2013 13:35:40 GMT 1
Odette hjalp med at slæbe ting ind for hun var til forskel fra andre adelige vant til nogenlunde hårdt arbejde, fordi hun kendte godt hendes begrænsninger men hun holdt nu en gang af at hjælpe til og lave almindeligt arbejde. ”Lyder en smule dyrt..Vores normale smed tog ellers kun en sølvmønt pr. store ting og 50 kobber mønter pr. små ting..”
[/color] sagde hun roligt som hun kort kiggede på ham inden de brune øjne gled over alle de ting som var blevet slæbt ind, mens hun stod lidt og regnede på det, for hun havde ikke tid til at finde en anden smed, men det her lød egentlig lidt dyrt, så hun kunne ikke lade være med at tænke over hvad de familier som var nogenlunde fattige gjorde når de skulle have lavet ting for 10 sølvmønter. Hendes tankegang blev forstyrret af et miav som fik hendes blik glide fra tingene over på katten som fik et smil over hendes læber igen for hun elskede dyr, så hun satte sig ned på hug i tilfælde af at den gerne ville snakke med hende. ”Jeg bor på gård.. så det ville være dumt at være bange for dyr”[/color] sagde hun roligt som hun kort så over på Zeus inden hun igen vendte opmærksomheden imod katten. [/blockquote]
|
|
|
Post by Zeus Cornwall on Mar 25, 2013 13:39:51 GMT 1
Zeus grinte et stort grin, "man har vel lov til at prøve, jeg tager de små ting for 50 kobber, men de store ting tager jeg ikke mindre end 2 sølvmønter for de store ting!" han kiggede på smedjen og tog en dyb indånding, han lavede et tegn med hånden, og tag den op foran sin mund, og pustede lidt is på dem. Han tog derefter tangen og rodede i tingene, han behøvede ikke at bruge hansker, og gjorde det heller ikke, han brugte normalt sine evner til at kontrollere varmen, og kulden. "ja det ville det nok, men der er nogle folk der er bange for dem," hans øjne fulgte hans kat der gik hen til Odette, han smilede og hørte den begynde at spinde, han grinede en smule over det, "lader til han kan lide dig," han smilede mens katten gik helt tæt på hende i håb om en smule kælen, "ikke rør hans mave, det bryder han sig ikke om!" han smilede og kiggede tilbage på arbejdet, han skulle snart igang, da gryden var ved at blive den rigtige temperatur.
|
|
|
Post by Odette Soul on Mar 25, 2013 19:19:25 GMT 1
Hun stod lidt og overvejede om han virkelig mente det han sagde med han forsøgte at narre hende eller hvad han egentlig var ude på, dog hende hun med at komme med en latter selv. ”Du var lige ved at give mig mere sved på panden end jeg har i forvejen”
[/color] sagde hun smilende for hun var da lige ved at blive helt nervøs for at hun virkelig var havnet ved en af de dyre smede, dog hans sted nok værre større hvis det var, men man kunne jo aldrig vide, hun kunne jo have været meget uheldig. Hun stod lettere nysgerrig og betragtede det han lavede, selvom hun godt vidste at hun ikke kunne lave noget af det her, så var hun jo lidt nysgerrig over hvordan man lavede tingene, for hun havde da lært hvordan man lavede hestesko selvom hun ikke ligefrem havde prøvet det så vidste hun hvordan man gjorde det. ”Det skal du ikke være bange for ved mig, jeg elsker dyr”[/color] sagde hun roligt som hun sad på hug og ventede på katten kom over til hende så hun begyndte at nusse den på hovedet og bag øret, som hun vidste kattene på gården godt lide det, selvom katte jo var forskellige ligesom mennesker. ”Det skal jeg nok lade være med, vi kan jo ikke gøre den lille herre sur”[/color] sagde hun med et smil som hun kort havde set over på Zeus inden hun havde set på katten igen og smilede som hun nussede den. ”Du har vel ikke et sted jeg kan sætte mine heste? Eller var kroen i nærheden for de må da have en stald”[/color] spurgte hun med den venlige stemme for hun kunne jo ikke lade dem stå derude i kulden nu hvor vognen var tom for ting. [/blockquote]
|
|
|
Post by Zeus Cornwall on Mar 25, 2013 20:08:59 GMT 1
Zeus kiggede roligt på hende, "der er en stald med plads til 2 heste til, ude bagved," egentlig var det ikke meningen man skulle opstalde sine heste der, de var der mest for at hestene kunne stå i tørvejr mens Zeus arbejdede på folks ting, "men du kan blive her så lang tid du vil, det er ikke så tit jeg for besøg af en så venlig og smuk kvinde," han smilede over til hende, og satte gryden på armbolten, hvorefter han tog hammeren, og begyndte at reparere den. "du kan endda spise med hvis du vil, selvom kroen nok laver en lille smule bedre mad!" han kiggede på katten og smilede ved sig selv, han elskede den kat, han kunne også mærke at hans eksil snart ville være slut, han skulle snart ud og vise sig offentligt.
|
|
|
Post by Odette Soul on Mar 25, 2013 20:26:32 GMT 1
Da Zeus snakkede om at der var en stald ude bag ved så hun hen på døren og sukkede for hun gad ikke rigtigt ud i det vejr men der var ikke noget at gøre ved det. ”Du har vel ikke noget imod jeg låner den i noget tid? Det er jo synd for hestene at de skal være derude”
[/color] spurgte hun roligt for det var da synd for hestene at være derude, men igen hun kunne jo bare have ventet indtil sneen var stoppet med at kører men hun var jo en når der skulle ske noget, så skulle det ske nu fordi det nyttede aldrig at vente. En latter kom dog over hendes læber da han sagde venlig og smuk kvinde.. ”Simr når du ikke langt med.. men vil gerne underholde dig og muligvis lærer noget omkring smede arbejde hvis du ikke har noget imod det”[/color] sagde hun med lidt latter i stemmen for simr var bare spild på hende fordi det ikke trængte ind i hendes hjerte og hun kom ikke ligefrem rødme eller noget af det som andre kvinder nok ville gøre det. Efter hun havde nusset katten i noget tid rejste hun sig igen for det nyttede ikke at blive her, hestene skulle ind. ”Vil gerne spise med, kan tilbyde min ikke særlig gode kogekunst hvis du hellere vil arbejde”[/color] sagde hun med et skævt smil, for hun var jo trods adelig så det der med at være i køkkenet kendte hun ikke meget til, men hun kunne da en smule fordi hun jo altid havde været nysgerrig efter at lærer noget nyt, dog havde det med madlavningen dog hurtigt mistet hendes interesse fordi den blev kastet på landbruget i stedet. [/blockquote]
|
|
|
Post by Zeus Cornwall on Mar 25, 2013 20:34:29 GMT 1
Zeus kiggede på hende, og satte gryden ind i ilden igen, mens han gik ud og ordnede hestene, han kom gående ind igen, og det dampene fra hans skuldre og ryg, der hvor hans ildlunge var varmest, "jeg smirer ikke, det ville være at sige, en klog kvinde som du, eller loyal, eller modig!at sige sandheden er ikke smir, det er sandheden, at smire er når man siger noget, der ikke er sandt, eller som man ikke ved eller mener!" han kiggede roligt på hende, og katten smuttede hen og lagde sig på gulvet, "jeg skal nok lave begge ting," han tog gryden ud, selvom den ikke var varm nok indnu, men løsningen var nem, han tog en dyb indånding, og spyede ild ned i den, hvor den hurtigt fik den rigtige temperatur, hans evne til at producere ild og is, var altid praktisk i smedefaget.
|
|
|
Post by Odette Soul on Mar 25, 2013 20:43:40 GMT 1
Odette havde knap nok nået at reagere før Zeus var gået ud og ordnet hestene for hende, til trods for han bare skulle have sagt om hun måtte bruge den for så ville hun da selv være gået ud og ordnet dem. Så hun så egentlig undrende efter ham og en smule undrende da han kom ind igen. ”Jeg er ikke sikker på om det der skal være kompliment eller du lige har stået og fornærmet mig ved at kalde mig dum og bange”
[/color] sagde hun lidt tænksomt som hun satte den ene hånd i siden og stod lidt og pillede negle på den ene hånd som en slags dum vane når hun tænkte. ”Så jeg skal lave ingenting? Er du klar over hvor ondt det er?”[/color] spurgte hun roligt som hun sank hånden hun havde stået og pillet negle ved ligesom den anden hånd også sank fra hendes side. Han stod jo lige og var ond ved hende når han sagde hun intet skulle lave, det var jo en af de værre straffe hun kunne udsættes for, ligesom med det her vejr hvor hun ikke kunne give sig til meget i forvejen. [/blockquote]
|
|