|
Post by nyoka on May 15, 2012 11:59:36 GMT 1
Et kort grin kom fra hende, han var en lille alt mulig mand. Maler, trækkerdreng og magiker, hun var ingenting, hun måtte se at finde noget hun var god til, men hvad i al verden skulle det være? Ud over hun var slange menneske, så hendes knogler kunne næsten formes på alle leder og kanter, hun var rimelig smedig. [green]"Mal du bare løs, så længe jeg får lov at slappe af her i skyggen."[/green] Lød det blidt fra hende, hun så dog på ham denne gang, for at se ham male, se konsentrationen. Nyoka havde faktisk ikke mange menneskeenskaber, andet end kroppen, selv det indre mindede mere om en slanges, da hun kunne indholde væsner større end hende selv til middag. Fordøjelsen skete som en slanges, det tog lang tid og hun søgte skjul fordi hun blev sårbar.
|
|
|
Post by Shodo-pan on May 15, 2012 12:14:35 GMT 1
legion så helt roligt ud da han begyndte at male hende han havde ikke rigtig bruge for at se på hende eftersom han havde et fotografisk hukommelse men han så op på hende et par gange så han kunne nyde at se hendes krop og lidt efter da han havde lavet hendes omrids sagde han "når Nyoka hvad vil du have som betaling for at være model for mig to gange" og så smilende på hende og blinkede kort til hende og så ned på billedet igen
|
|
|
Post by nyoka on May 15, 2012 12:35:08 GMT 1
Som hun studerede ham, sad hun egentlig bare helt stille og afslappet, hun tænkte nøje over hans spørgsmål, havde han overhovedet noget at byde på? Egentlig var der ikke meget hun ønskede, jo et venskab, så måske kunne hun forlange det? Selvom det ville være rareste hvis det var af hans frie vilje. [green]"Blot dit venskab, hvis du altså vil det."[/green] Sagde hun med et smil, blinkede igen og så bare roligt på ham. Det var spændende at se om hun var lige så køn med sin grønne kjole på. Grøn var klart hendes ynglingsfarve, naturen gjorde hende jo glad og den bestod mest af grøn. Ja også brune farver holdte hun ret meget af, og orange, røde, alle de fine naturfarver.
|
|
|
Post by Shodo-pan on May 15, 2012 13:15:16 GMT 1
"Det kan jeg ikke give dig" sagde han og holdte en kunstpause og sagde videre "for den fik du da vi blev dus" han gjorde det sidste af hende på billedet og så hendes omgivelser og sagde "er du sikker på der er kun det for det siges i blandt kunstnere at det giver uheld hvis man ikke giver en god model en eller flere ting for deres hjælp" det var noget han havde hørt siden han begyndte at male han var ikke sikker på det var sandt men han ville ikke tage chancen
|
|
|
Post by nyoka on May 15, 2012 13:34:07 GMT 1
Det fik hende til at smile at han sagde de allerede var blevet venner, hun kunne godt lide tanken om at have en ven, det var jo ikke mange hun havde haft kontakt med siden hun havde mistet sin familie. Nyoka lavede en tænkende lyd, hun lod en hånd glide igennem håret og sukkede blidt. [green]"Jeg ved virkelig ikke hvad det skulle være, 10 % af de penge du kan tjene på de malerier du har lavet af mig?"[/green] Hendes stemme var spørgende og overvejende, for hun mente det var en rimelig god aftale. Kulden i skyggen var dejlig, hun nød at hvile.
|
|
|
Post by Shodo-pan on May 15, 2012 14:05:30 GMT 1
Han så overrasket på hende og sagde "vi har en aftale de fleste modeller vil sjældent være under 50% hvis du nogensinde skifter mening om at være model for mig så så kan du finde mig i Tortuga" hun var en gave for kunsten hun havde talent tålmodighed og ikke mindst hun gik ikke op i penge
|
|
|
Post by nyoka on May 15, 2012 15:31:14 GMT 1
Egentlig regnede hun jo ikke med at han fik så meget for hendes malerier, og hun ville ikke være krævende, det var trods alt hans værk, hun havde bare ligget og dovnet. Penge sagde hende egentlig ikke det store i den forstand, hun havde alt det hun skulle bruge i byen derhjemme. Som var noget tom, der var plads til omkring en 30 folk, fordelt i familier selfølgelig og det var kun hende som boede der. [green]"Jeg kommer da og besøger dig uanset hvad, du er jo min ven, ikke sandt?"[/green] Kom det stille fra hende, hun strakte sig lidt, hun burde nok begynde sin rejse hjem af, solen var langt nede på himlen, de nærmede sig sen aften. Mon han var sulten? Selv havde hun ikke brug for mad de næste 3 dages tid.
|
|
|
Post by Shodo-pan on May 15, 2012 16:27:07 GMT 1
legion færdig gjorde billede færdig og sagde "selvfølgelig er vi det men når jeg er i Tortuga er jeg næsten hele tiden på arbejde men hvad siger du til din billede" og vente billede om så hun kunne se sig selv billede det og han så op på himlen så solen var næsten helt nede han kunne umuligt komme hjem til Tortuga så han så på Nyoka og sagde "er der en chance for jeg kan overnatte hos dig i nat" han var ikke rigtig sulten hans kunde havde givet ham masser af spise så der ville gå et par timer før han blev det
|
|
|
Post by nyoka on May 15, 2012 16:34:03 GMT 1
Det var en længere rejse sådan at vende tilbage til bjergene, så de kunne vel finde en kro et sted. Roligt rejste hun sig og gik hen til ham og billedet som hun studerede det med et eftertænksomt blik, så nikkede hun lidt, godkendende, da hun fandt det flot. Nyoka så sig lidt rundt, hun prøvede at finde ud af hvilken vej de skulle få. Men hvis de nu rejste mod bjergene fandt de automatisk en kro. [green]"Mit hjem er langt her fra, men vi kunne jo tage til den nærmeste kro."[/green] Kom det fra hende med et charmerende smil, inden hun gik imod bjergene som kunne ses i det fjerne. Hun vidste med sikkerhed de stødte på en kro på vejen.
|
|
|
Post by Shodo-pan on May 15, 2012 16:52:44 GMT 1
"Det gør vi så men jeg er ikke sikker på jeg har penge nok til at betale for to værelser" sagde han han havde bestemt ikke så mange penge med og han var ikke sikker på at han kunne holde sine fingre væk fra hende hvis de skulle dele værelse men hvis personen som ejede kroen var en kvinde kunne han måske lave en lille handel med hende og pustede på billedet og lagde den i hans taske og gik efter hende
|
|
|
Post by nyoka on May 15, 2012 16:58:58 GMT 1
Selv havde hun absolut ingen penge på sig, hun plejede selv at slå handler af, men slet ikke på den måde han gjorde og hun gjorde det med gæsterne hvis hun fandt de rigtige. Dog var det helt fint med hende hvis han betalt for et rum, de kunne jo bare få et med to enkeltsenge. [green]"Vi behøver kun et rum, så længe der bare er to senge."[/green] Kom det fra hende som hun smilte til ham, hun havde jo intet imod at dele værelse med ham, men seng var nok for risikabelt. Nyoka havde jo selv set hans shorts vokse en smugle tidligere, så det var jo nok ikke en god ide at han skulle ligge ved hendes side.
Som de gik i en lille time, nåede de frem til en meget lille kro som lå for bjergets fod.
|
|
|
Post by Shodo-pan on May 15, 2012 17:09:20 GMT 1
da legion så kroen og sagde han "hvis den kro har to senge så er jeg tre meter høj" han var stadig ikke helt sikker på han kunne holde sig væk fra hende selvom de sov i to senge men der var en chance for han kunne lave en aftale med kro ejeren selv om han helst ikke det
|
|
|
Post by nyoka on May 15, 2012 19:30:57 GMT 1
Et kort grin kom fra hende, hun rystede på hovedet som hun gik ind i kroen, her var rimelig tomt, kun 2 kunder sad og fik en øl sammen. Her var hun jo kendt, for det var tæt på hendes hjem. En time mere eller to havde de været langt nok oppe på bjerget til at finde hendes hjem, men sandheden var at hun ikke ønskede ham der. Nyoka stolte ikke blindt på ´hver og en. Roligt gik hun hen til kromutter og nikkede mod gangen som førte om til de 4 værelser som var, to med dobbeltseng og to med to enmandssenge. [green]"To senge."[/green] Mumlede hun så bare, inden hun gav kromutter et smil, hun nikkede og fandt en nøgle frem, men afleverede ikke før hun havde fået sin betalling.
|
|
|
Post by Shodo-pan on May 15, 2012 19:42:57 GMT 1
legion gik hen til kromutter og betalte hende det var godt nok alt det han havde men måske kunne han få lidt af kromutter senere og blinkede frækt til hende og sagde charmerende måske kan vi mødes senere" han ville også have en mulighed for at gå hen til en anden hvis hans lyst blev for stort efter Nyoka så han ikke gjorde noget dumt
|
|
|
Post by nyoka on May 15, 2012 20:03:18 GMT 1
Nyoka hørte ham godt, så hun måtte ryste på hovedet af ham, hun greb nøgle og gik ned af gangen til værelserne, det var jo rimelig let at finde. Hun åbnede døren roligt og trådte ind, hun smilte for sig selv og gjorde sin seng klar, der var ikke meget mellemrum mellem sengene, måske en meter. Roligt satte hun sig på sengen mens hun smilte sødt til ham. [green]"Er hun ikke lidt for gammel til dig?"[/green] Spurgte hun så, for kromutter havde da set yngre dage. Gad vide hvor gammel han egentlig var, selv var hun jo kun 22 år.
|
|